Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Blob

|
Geplaatst: Do, 7 Apr. 2011, 0:20 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Frapant detail is dan weer dat Promotor blijkbaar zelf niet in staat is hun deelnemers fatsoenlijk te informeren over welke banden e.d. ze moeten kiezen. |
Waarschijnlijk omdat ze geen verstand van zaken hebben?
Om even terug te komen op de originele post van dit draadje, welke band heeft een goede balans tussen asfalt en offroad. Ook na het lezen van het bandendraadje blijft er twijfel. Ook ik zoek een band met iets meer profiel zonder te veel in te leveren op het verharde, maar zie soms door de bomen het bos niet meer. _________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk! |
|
Naar boven |
|
 |
pindkaas

Geregistreerd op: 23-2-2011 Berichten: 121 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
|
Geplaatst: Do, 7 Apr. 2011, 11:22 Onderwerp: |
|
|
Ik ben nogal gecharmeerd van de Heidenau K60 Scout.
Op ADVrider zijn ze er ook erg enthousiast over.
Bijkomend voordeel dat ze niet zo duur zijn.
Voorband schijnt in het mulle zand niet super te zijn.... |
|
Naar boven |
|
 |
dirk pauwels
|
Geplaatst: Do, 7 Apr. 2011, 13:00 Onderwerp: |
|
|
Het is natuurlijk voor een heel andere ketel, maar mss ook wel in de juiste maten voor de Adventure te vinden:
Metzeler karoo of Conti TKC. als er veel GS'en meerijden zullen die meestal daar wel mee rijden. (vanwege verkrijgbaar in 19") De TKC rijdt zelfs nog heel goed op asfalt, de karoo veel minder, maar is dan weer iets beter off road. Zijn wel duurder dan de MT21. Die MT21 reed ik op een omgebouwde transalp en een Husky 610 en is eveneens redelijk allround. al moet je er in de regen op asfalt geen wonderen van verwachten....
Wat het doet op een LC8 met 100+pk kan ik niet zeggen.... _________________ Triumph Bonneville caferacer 2002
BMW R1150GS project bike |
|
Naar boven |
|
 |
raymond

Geregistreerd op: 21-7-2005 Berichten: 118 Woonplaats: hoogezand ( gr )
|
Geplaatst: Wo, 13 Apr. 2011, 18:48 Onderwerp: band |
|
|
ik rij al een tijdje op de continental tkc en dat bevalt me prima
zandpaden zijn goed te doen al worden ze nu wel wat minder na 8000 km
volgende band wordt weer een tkc
enig nadeel is dat je niet meer op topsnelheid kan rijden vanaf 170 zwabbert het stuur heftig _________________ lc8 rijder |
|
Naar boven |
|
 |
MarcoStarink
|
Geplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 21:56 Onderwerp: |
|
|
De rit is gereden en beviel goed. Ik heb mijn fiets laten ophogen tot S en gereden op Pirelli MT21. Op aanraden van een ander forumlid. Nu kan ik allerlei stereotype kwalificaties over het rijden met deze banden geven.... maar feit is dat ik de boel recht heb weten te houden.... Dat vond ik al heel wat in dat mulle Limburgse klapzand.
Een vriendin van me reed ook mee met de standaard Scorpions en die heeft maar liefst 5 keer in het stof gehapt. Er deed ook een GS mee op standaard banden(!) Die had geluk dat er geen regen was gevallen. Voor de rest wat Yamaha Tenere en een Africa Twin. Diverse pluimage dus. |
|
Naar boven |
|
 |
MarcoStarink
|
Geplaatst: Ma, 25 Apr. 2011, 22:05 Onderwerp: |
|
|
Oh... en die Pirelli mT21 gaan inderdaad prima op asfalt. Maar rijd je met 16/45 tandjes zoals is, vliegen de nopjes je (figuurlijk) om de oortjes. Maar goed dat komende woensdag de standaard bandjes er weer ondergaan.  |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Do, 29 Nov. 2012, 9:36 Onderwerp: |
|
|
Ik zoek eigenlijk een iets agressievere voorband voor op de orginele voorvelg van de adv. Wat kan ik het beste proberen??? _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Blob

|
Geplaatst: Do, 29 Nov. 2012, 10:28 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Ik zoek eigenlijk een iets agressievere voorband voor op de orginele voorvelg van de adv. Wat kan ik het beste proberen??? |
Zooow, dit is een oud draadje zeg.. Maar wat je voorband betreft, ik rij nu op de TKC's, een compromieband die meer zandgericht is dan de scorpions. Bevalt goed. Ik weet dat Dekster op de MT21 rijdt en daar tevreden over is, deze zijn een stuk goedkoper. _________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk! |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Do, 29 Nov. 2012, 11:27 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Ik zoek eigenlijk een iets agressievere voorband voor op de orginele voorvelg van de adv. Wat kan ik het beste proberen??? |
Agressiever dan welke band precies?
De MT21 is wel heel lekker als je ook verharde wegen rijdt, maar een pure crossband van voor rijdt wel beter offroad hoor. Onder m'n Superenduro heb ik een set Michelin S12 XC gehad en die combo was beestig voor offroad. Op de baan kan er nie zoveel mee en je ziet hem slijten. Wel heeel veel grip op het slijk en op het zand.
Sommigen rijden met de pirelli scorpion pro van voor en zijn daar ook heel blij mee. |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
|
Geplaatst: Do, 29 Nov. 2012, 18:57 Onderwerp: |
|
|
De pirelli scorpion pro houdt het bij mij nog heel goed uit, ook met stukken autosnelweg tussendoor. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Vr, 30 Nov. 2012, 1:04 Onderwerp: |
|
|
Dan de MT21 .. tis nu best nat en ik wil wel eens iets anders proberen, zodoende _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Za, 1 Dec. 2012, 12:27 Onderwerp: |
|
|
mt 21 voor en achter is DE band voor allroad met de lc8. grip op nat wegdek, singeltracks en zand goed, minder op gras en slijk.
dan is de scorpion pro voorband veel beter (icm mt21 achter)
let ook goed op de bandendruk! in nederland/belgie op normale paden en veldwegen is 1.5 bar voor en achter genoeg.. met de ori 990 saxxes velg geen deuken gereden en toch behoorlijk hard gereden.
op stenen/rotsen ging de druk naar 1.7 vooraan
950 velgen zijn zachter naar't schijnt. dus daarmee de bandendruk hoger houden. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 1 Dec. 2012, 12:31 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: |
950 velgen zijn zachter naar't schijnt. dus daarmee de bandendruk hoger houden. |
Yep...ik reed vorige keer op 1.2 bar en mijn velg is niet meer the perfect circle die hij ooit was. Toch leren om meer druk op die bandjes te laten...of een betere velg te scoren die dat beter aankan. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 1 Dec. 2012, 14:53 Onderwerp: |
|
|
De scorpion pro is een geweldige band offroad, maar als je ermee op't straat gaat leer je snel hoe je kleine rechte stukjes op een bocht kan laten lijken ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Za, 1 Dec. 2012, 14:59 Onderwerp: |
|
|
yep, da merkte ik ook toen ik een mn nieuw remblokken van de week testte op de natte taar. Yeeehaaaaa |
|
Naar boven |
|
 |
|