Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 20:18 Onderwerp: voeding van Garmin 60csx via sigaretteaansteker |
|
|
wel,
ik heb wat zitten bricoleren (een beetje) en er zit nu een fullsize sigeratte-aansteker op mijn Adventure. Dus geen mini-versie gelijk KTM zelf aanbiedt in haar Power Parts. Dat ding gaat moeten dienen om oa mijn smartphone bij te tanken indien nodig, of ev. een compresseurke aan te drijven. Of een luchtmatras, of, wie weet, een opblaasbare tent !
Maar, ik zou dat ding ook graag gebruiken om mijn Garmin 60CSX op te laden onder het rijden. Zijn er dergelijke kabels of sets te verkrijgen? Heel erg liefst gewoon kant en klaar, plug and play. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 20:30 Onderwerp: |
|
|
verloopstukken van 12v zijn er zat.
12v autoplug naar 12v hella/bmw systeem,
12v autoplug naar usb
ik heb 12v gerbings pluggen naar allerhande verloopstukken(zelf solderen)
naar usb, autoplug, bmw plug, gsm, gps, handschoenen, led koplamp. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 21:44 Onderwerp: Re: voeding van Garmin 60csx via sigaretteaansteker |
|
|
Muug schreef: | wel,
Maar, ik zou dat ding ook graag gebruiken om mijn Garmin 60CSX op te laden onder het rijden. Zijn er dergelijke kabels of sets te verkrijgen? Heel erg liefst gewoon kant en klaar, plug and play. |
geen probleem: die dingen zijn zo te koop.
ze sluiten de 60c(s)x aan via de grote 4 pins plug: die 4 pinnen zijn namelijk: massa, voeding, send , en receive.
60c(s)x mag met 10 to 30 volt gevoed worden, dus spanningsconversie is ook niet nodig!
Het is dus alleen maar een kabel en stekkertjes, geen elektronica.
Het kan overigens ook gewoon met een standaard USB lader een een SUB naar mini-usb stekker. Voor permanent aansluiting op de motor zou ik dat echter NIET aanrijden: mini-usb is niet rammelvast!
GEEN van beide voedingen 'laad' accu's in de de 60csx ook: Dat kan die gewoon niet namelijk.
zie bijv:
zelfs vanuit Nederland:
Ebay-link
Ebay.de linkje _________________ Dr_Bean
Laatst aangepast door Dr_Bean op Zo, 25 Nov. 2012, 21:56, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 21:56 Onderwerp: |
|
|
Muug-ske , ik zal eens zoeken, ik denk dat ik dat nog liggen heb? alhoewel 't was voor ne grote dikke stekker in zo'n klein moto stekkertje te krijgen dacht ik?  _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
Juist uit de pubertijd, recht in de midwifecrisis ! |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 0:53 Onderwerp: |
|
|
Voor die Ebay-prijs kan je ze bijna niet zelf gaan samenbouwen.  |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
|
Naar boven |
|
 |
Roeligan

Geregistreerd op: 27-12-2007 Berichten: 804 Woonplaats: Heusden-Zolder
|
Geplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 16:22 Onderwerp: Re: voeding van Garmin 60csx via sigaretteaansteker |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Het kan overigens ook gewoon met een standaard USB lader een een SUB naar mini-usb stekker. Voor permanent aansluiting op de motor zou ik dat echter NIET aanrijden: mini-usb is niet rammelvast!
|
en zelfs met de dichtingringetjes die bij de kabel zaten niet waterdicht :( (aansluiting kabel-gps) _________________ www.roeligan.net |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 16:53 Onderwerp: |
|
|
Ik heb zelf een aansluiting met een sigarettenaanstekerplug (z'n dik ding) op het dashboard. Echter een probleem, bij serieus offroadwerk stuiterd die gekke plug altijd uit de fitting.
Bestaat hier ook een oplossing voor, zou ik erg fijn vinden. _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 19:10 Onderwerp: |
|
|
amai mijn briefje van 5€ is gevallen Das ook zo'n dikke op de dashboard en 't stekkertje van de Zumo is een kleintje
Op de smt zat een aansluiting voor een kleine plug.
Zal dus ook met nog een kabelke d'r tussen mogen werken
Ik ga morgen eens stoppen bij (na auto5) m'n favoriete mediamarkt, vragen en een half uurtje wachten of ze dat daar hebben...(als ik daar morgen zin in heb)
laat dan wel weten wat ze daar kosten, als ik het overleef hé  _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 27 Nov. 2012, 1:24 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Ik heb zelf een aansluiting met een sigarettenaanstekerplug (z'n dik ding) op het dashboard. Echter een probleem, bij serieus offroadwerk stuiterd die gekke plug altijd uit de fitting.
Bestaat hier ook een oplossing voor, zou ik erg fijn vinden. |
Mjah, iemand heeft ook zo'n dik ding op mijn LC8 gezet. Jammer; ik vind de kleintjes (Hella/BMW/Powerlet/whatever stekkers) prettiger. Maar een klein ding in een groot gat word niks, dus ik hou 'm gewoon.
Mijn oplossing tegen eruit rammelen bestaat eigenlijk simpelweg uit een paar stripjes ducttape op het plastic van de stekker zodat het beter klemt. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Wo, 28 Nov. 2012, 19:46 Onderwerp: |
|
|
Klopt, maar dat werkt ook niet echt. Misschien toch maar eens een kleintje kopen en het eea ombouwen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 28 Nov. 2012, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Sja, die kleintjes zijn inderdaad prettiger, en ik heb er nog nooit eentje uit zien rammelen. Ook niet met 60km lang stenen, stenen en nog eens stenen.
't zou al schelen als je gewoon een fatsoenlijke sigarettenaansteker-stekker kon kopen. Dus niet eentje met 2 zielige stukjes ijzerdraad aan de zijkanten, maar met tenminste 4 brede lippen. Zoals die kleintjes dat meestal ook hebben. |
|
Naar boven |
|
 |
zappa

|
Geplaatst: Di, 11 Dec. 2012, 19:04 Onderwerp: |
|
|
>>>>ik heb me dit gekocht <<<<dat past in die dikke aansluiting, kan daar de gps op aansluiten. En als je dat oranje rond stukje d'r afneemt dan heb je een kleine versie, die past in zo'n klein dashboard gaatje.
heb nu nog m'n universel plug (je) over. _________________ smt990 ('09 - '12)
husaberg fe390 ('11)
Adventure990 ('12-'16)
Adventure890 ('21)
|
Naar boven |
|
 |
Muug

|
Geplaatst: Wo, 9 Jan. 2013, 20:48 Onderwerp: |
|
|
en hop
effe een ePay-account aangemaakt, besteld en betaald en geleverd op minder dan een week tijd. Super !
En het werkt nog ook.  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
|