lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

massacentralisatie/gewichtsverlies 990 adventure
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Wo, 21 Nov. 2012, 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
@ doc.. aan tegels had ik niet gedacht! merci!! ... ik maar sukkelen met 2 schalen rolleyes

@ rofl gewicht is met alle vloeistoffen, ex benzine...

wat heb jij zoal gedaan op op dat gewicht te komen?


Subframe zonder ruimte voor duo zit. Online zoeken naar 640 rallye onderdelen. De 950 uit dakar had een 604/660 achterkant en dat scheelde enorm want dat was wat kleiner.

2in1 uitlaat.

Excel velgen

Geen bashplate.

Veel stukken plastic weg

Milieumeuk eraf. Geen ingebouwd alarm meer.

Middenbok scheelt ook idd.

Helaas gingen de lichtere plastic delen stuk....

Eerlijk gezegd zal het ding nu ook wel zwaarder zijn want ik en Mrs Roflastc gaan een weekendje doen nu het frame verknutseld is :P Dus alle duo gear zit er weer tegenaan.

2in1 uitlaat vond ik ook niet geweldig sturen, balans verschil is er wel als je alleen dat vervangt nml.

Edit: Meest duurzame gewichtsbesparing zit in de velgen en evt bagage- en valrekken. Zwaar plastic blijft wel lang heel.

Ik ga 'm v'd week gelijk eens wegen, es zien wat het nu weegt. vziw scheelde de velgen de uitlaat en het subframe achter in totaal 12 kilo. Droog was dan ongv 18x kilo (vrees dat ik wat overdreef nu ik er zo over nadenk)

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Muug



Geregistreerd op: 11-6-2012
Berichten: 1592
Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 14:48    Onderwerp: Reageer met quote

geen bashplate?! shocked2
_________________
Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Do, 22 Nov. 2012, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Muug schreef:
geen bashplate?! shocked2


nope. Stukje suikerbrood wat er standaard onder zit helpt toch niet. In januari ga ik met Verpalen weer verder klussen aan de brommert. Alu bashplate met toolbox aan de binnenkant, remleidingen anders, rallye spatbord enz enz. Ze houden in Krommenie van Klussen :P

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

hmm...

is t' blok zelf niet van t'zelfde suikerbrood als de carterbescherming?

toch beter dat dan geen bescherming, plaat heeft bij mij ook al serieus klappen gehad zonder breuk... da's me die 2.5kg winst niet waard..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Rob Motard



Geregistreerd op: 16-12-2009
Berichten: 839
Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 14:27    Onderwerp: Reageer met quote

ik vond die origineel plaat nog niet zo slecht. ok kan beter en die van mij was ook al redelijk snel gevierdeeld. maar die is dan ook fel gebruikt
_________________
Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 15:10    Onderwerp: Reageer met quote

Rob Motard schreef:
ik vond die origineel plaat nog niet zo slecht. ok kan beter en die van mij was ook al redelijk snel gevierdeeld. maar die is dan ook fel gebruikt


Ik heb er een 3e al onderzitten. Geen idee of het aan mij ligt maar ik kan 'm nergens tegenaan zetten. De 1e ging stuk toen ik de Adv tegen wat stenen liet rusten en daar knakte het dingen gewoon op bij de rand waar het plastic begint. Nu liever een alu versie die ik nog kan uitkloppen.

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, dan heb ik tot nu geluk gehad.... Maar wat zou er met je blok gebeurd zijn moest toen je plaat niet onder hebben gezeten?

Dat subframe van de lc4... Past dat zomaar op het 990/950 frame?
Ik was ook in die richting aan het denken...
(Heb ooit een foto gezien van een 950 met de lc4 tank en zadel...)

...maar dan subframe van de 950 smr...Icm smr tank, andere, uitwendige benzinepomp met filter en smr zadel..
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Anders een carterplaat van HDPE maken?





Spul weegt relatief geen drol (factor 3 lichter dan alu per volume), is zeer slagvast (stenen doen 'm niks), slijtvast genoeg (scherpe rots = diepe voor, maar niet meer dan dat) en is behoorlijk glad (raak je een keer een rots, glij je er overheen), en makkelijk te lassen.

Verder kost 't weinig; bovenstaande carterplaat is zo'n 6 euro aan materiaal.

't is alleen niet erg stijf, dus stijfheid moet je uit de constructie halen en niet uit het materiaal.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 22:20    Onderwerp: Reageer met quote

intressant...

daar ga ik me eens mee bezig houden.

ik weet dat er in beringen ne kunststofspecialist zit.. moet ik is gaan zien voor da materiaal.

hoedik zijn die platen en is da materiaal te lijmen of lassen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

Platen kun je krijgen van 1mm dik tot 50mm ofzo. Ik gebruikte 6mm (dus circa even zwaar als 2mm alu). Lijmen kun je het niet, lassen kun je het heel goed (ik gebruikte hetelucht en de pendel-methode).
Draad heb ik eventueel nog wel een stuk liggen (ik moest gelijk een 5kg rol kopen).

Overigens is UHMWPE (bekender als 'Werkstoff S') nog veel beter, maar dat kon ik zo gauw niet krijgen in een acceptabele kleur (alleen groen). Daar maken ze ook knieprotheses van enzo.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Anders een carterplaat van HDPE maken?



Is dat ook in ronde vormen te buigen?

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
roflastc



Geregistreerd op: 11-11-2008
Berichten: 258
Woonplaats: Leiden

BerichtGeplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

ivanbase schreef:
Ok, dan heb ik tot nu geluk gehad.... Maar wat zou er met je blok gebeurd zijn moest toen je plaat niet onder hebben gezeten?

Dat subframe van de lc4... Past dat zomaar op het 990/950 frame?
Ik was ook in die richting aan het denken...
(Heb ooit een foto gezien van een 950 met de lc4 tank en zadel...)

...maar dan subframe van de 950 smr...Icm smr tank, andere, uitwendige benzinepomp met filter en smr zadel..


SMR zadel dacht ik ook aan maar ik heb de fabrikant selle dalla valle nog niet opgegeven. je moet dan alleen wel KTM zelf zo gek krijgen dat ze voor je bellen naar die italianen want ze maken geen particuliere jobs. Ze doen alleen wholesale.

LC4 frame paste goed. Was van de 2002/2004 rallye.

Uitlaat ophanging wordt dan wel een probleem incl wat andere dingen maar mits je genoeg euros rondstrooit kom je een eind. Als jij btw nog wat dingen weet voor een 950 Rallye look-a-like hoor ik het graag. Ik heb al aardig wat bestellingen gedaan daaromtrent maar een hoop dingen zijn wel goed om de motor rally te maken maar ook weer onpraktisch. Passsende sloten voor de zadel tanks bv of een echte oplossing voor een standaard. Daarvoor moet ook een homemade bracket verzonnen worden om met een standaard aan het frame gezet te worden.

_________________
Ghetto neger uit het Gooi.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 20:52    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb niet de ambitie een rallyreplica te bouwen...

wel de complete smr plastic transfer doen, dus niet smr zadel met lc4 subframe en een uitlaat fabriceren...


maar compleet smr subframe icm smr tank (bevestiging op ori frame lassen) , zijkappen en zadel....

tank is nu compleet 13,4kg met bakje in't midden, tankdoppen en benzinepomp
smr tank weegt ong 7kg inclusief externe pomp dus dat scheelt al 6.6kg...

kappen en zadel zijn ook lichter maar hoeveel weet ik niet..

bijpassende enkele uitlaat remus revolution 2/1 weegt compleet 3kg inclusief linkpijp

origineel weegt 10.7 kg... tel uit je winst.

sloten heb ik nog geen oplossing, dat los ik wel op als ik zover ben.
voor de zijstandaard komt er een alu exemplaar die wel ns voor enduro's gebruikt worden, questie van een beugel op t frame te lassen achter de voetsteun...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Freebert



Geregistreerd op: 9-9-2011
Berichten: 1057
Woonplaats: de stille kempen

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 21:11    Onderwerp: Reageer met quote

Wow, Ivan op volle toeren! Jouw machine ziet er elke keer weer anders uit als ik ernaar kijk.

PS: Al foto's/films van de Trans ondertrussen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
ivanbase



Geregistreerd op: 6-6-2009
Berichten: 631

BerichtGeplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Dude, stuur is ne mail naar ivanbase@msn.com

ik heb de foto's en stukken geknipte film maar kan niks monteren nu, mac gecrashed... logic board naar de kloten furious3 en is binnen voor reparatie... (specialist hiet int straat zet daar nieuw chips isn enzo...)

maar dan stuur ik u een voorproefje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif