Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
the riding man
Geregistreerd op: 8-11-2012 Berichten: 140 Woonplaats: Belgische kust
|
Geplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 7:08 Onderwerp: |
|
|
Muug schreef: | Nog beter dan verwarmde handschoenen ! Zeker in combi met handvatverwarming. Echt magisch. |
Ik weet het wel, de aanvallen reynaud zijn zelfs bij mij (en ik heb het redelijk hevig) zeer sterk verminderd sinds ik deze combinatie heb ontdekt. In de zomer wanneer het warm is maar niet extreem, draag ik tussenseizoenshandschoenen, in het tussenseizoen probeer ik zo lang mogelijk vol te houden met winterhandschoenen maar gaan tegenwoordig hoe langer hoe vroeger mijn moffen er al op en draag ik zomerhandschoenen met indien nodig de handvatverwarming in een lage stand, in de winter doe ik mijn tussenseizoenshandschoenen weer aan in de moffen met handvatverwarming in een hogere stand (winterhandschoenen in de moffen kan ik niet verdragen). Ne mens moet oplossingen zoeken he, hoe lelijk ik die moffen zelf ook mag vinden.... Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat je minder makkelijk je stuur terugvind. Toch niet als je stuurmoffen voorzien zijn van een metalen uiteinde dat ze openhoudt (zoals in een eerdere post op de foto te zien is) als je die van Tucano Urbano ziet die niet blijven openstaan, die zou ik ook nooit willen omwille van het beschreven veiligheidsrisico. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 11:37 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | demito schreef: |
Inderdaad, maar soms een beetje scary als je net je hand even van het stuur hebt en je moet plots reageren. Je kan dan niet meer gewoon naar je stuur grijpen maar je moet eerst netjes in de moffen schuiven. Ooit een bijna aanrijding zo gehad... |
Net met dat mogelijke scenario in het hoofd ga je die dingen er dus nooit vanzeleven zien opstaan bij mij... |
Yep,
Ik peuter ook veels te graag in m'n neus tijdens het rijden.  |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 13:33 Onderwerp: |
|
|
ik had het zelfde idee (geen ervaring), stuur loslaten om bv gps te bedienen, tegen de de mof tikken om de hand erin te schuiven en er niet daardoor niet snel genoeg inzitten om te rageren?
dan liever toch maar een kabeltje onder uit men jas naar 12v plug dat onder men zadel uitkomt voor de handschoenen.. handschoenen plug je in aan de mouwen... volledige vrijheid op de moto en snel ingeplugd.
kan je zelfs goedkope verwarmde onderhandschoenen in krijgen.
touwens ook verwarmde handvatten, nu nog steeds met mx zomerhandschoenen zonder problemen. |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 18:52 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | ik had het zelfde idee (geen ervaring), stuur loslaten om bv gps te bedienen, tegen de de mof tikken om de hand erin te schuiven en er niet daardoor niet snel genoeg inzitten om te rageren? |
Je kan inderdaad de meest gekke scenario's bedenken om iets NIET te doen. Dat geldt zo voor ongeveer alles wat we doen. Je moet maar es je tanden beginnen kuisen en net op dat moment stapt iemand de badkamer binnen, struikelt over het matje en knalt tegen je elleboog aan waardoor je tandenborstel dwars door je oogbol schiet ...  _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 21:10 Onderwerp: |
|
|
the riding man schreef: | Muug schreef: | Nog beter dan verwarmde handschoenen ! Zeker in combi met handvatverwarming. Echt magisch. |
Toch niet als je stuurmoffen voorzien zijn van een metalen uiteinde dat ze openhoudt (zoals in een eerdere post op de foto te zien is) als je die van Tucano Urbano ziet die niet blijven openstaan, die zou ik ook nooit willen omwille van het beschreven veiligheidsrisico. |
Die van Tucano Urbano blijven netjes openstaan hoor, maar als je snel moet reageren moet toch met je hand een omweg doen. Dat moet bij elk model volgens mij. En dat heeft me ooit een bruine streep bezorgd. Ik kan alleen maar uit ervaring spreken. Een tandenborstel heb ik nog nooit in mijn oog gehad. Niet daar, nee...  _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 25 Nov. 2012, 21:44 Onderwerp: |
|
|
Tja, je zal altijd wel mensen hebben die je ervaringen weglachen. Ik hoop dan altijd ergens stiekem dat ze het zelf ooit eens mogen ervaren .
"Told you so", het blijft geestig hé ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
the riding man
Geregistreerd op: 8-11-2012 Berichten: 140 Woonplaats: Belgische kust
|
Geplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 6:09 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Tja, je zal altijd wel mensen hebben die je ervaringen weglachen.
Of die er andere ervaringen op na houden
Ik hoop dan altijd ergens stiekem dat ze het zelf ooit eens mogen ervaren .
Zeer gevaarlijke uitspraak, valt me erg tegen van jou
"Told you so", het blijft geestig hé ... |
|
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 12:35 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Tja, je zal altijd wel mensen hebben die je ervaringen weglachen |
Het is zeker goed dat er naar de risico's wordt gewezen, maar ik bied gewoon wat tegengewicht tegen een al te groot negativisme. Fora zijn al te vaak een concentratie van éénzijdig negatieve gebruikerservaringen. En humor kan hierin zeker gebruikt worden om te helpen relativeren.
Het is spijtig dat je dit zo verkeerd interpreteert. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 26 Nov. 2012, 13:05 Onderwerp: |
|
|
Niks van aantrekken, dat is gewoon het slechte vel in mij .
 _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
|