Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 11 Nov. 2012, 13:48 Onderwerp: |
|
|
Met het aanbrengen van plamuurmateriaal op deze tanks heb ik geen ervaring. Eerlijk gezegd verwacht ik geen schokkende problemen (zoals dat bij die Safari tanks wel kan als je niet de juiste grondlaag zet). Als tussenoplossing zou ik durven ruw opschuren, plamuur erover, 1k grondlaag erover zodat het plamuur geen vocht meer kan opzuigen bij gebruik en dan een 990 kapje erover. Binnen een paar maand eens kijken hoe het zich gedraagt en dan eventueel tegoei afwerken. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Laatst aangepast door Raketman op Di, 13 Nov. 2012, 19:27, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 11 Nov. 2012, 19:49 Onderwerp: |
|
|
op de tank blijft plamuur waarschijnlijk wel zitten, maar op die voor-kappen zeker niet: Die buigen veel te veel voor polyester plamuur, dan breekt er zo weer af!.
Gewoon lekker sticker en kapje, en lekker zo laten! _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Zo, 11 Nov. 2012, 22:19 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Die valbaren zijn imho volledig nutteloos. |
Niet mee eens, zeg ik uit ervaring... _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1614 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2012, 9:44 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | Raketman schreef: | Die valbaren zijn imho volledig nutteloos. |
Niet mee eens, zeg ik uit ervaring... |
idem hiero, ook uit ervaring. Zelfs al zijn ze "achteraf" niet meer herbruikbaar, dan nog doen ze goed werk tijdens de klap. Ze zorgen ook voor een grotere afstand tussen onderkant tank en wegdek, zeker als de weg niet echt gedekt is zorgen die extra centimeters voor minder krassen. Ivm de negatieve berichten op advrider : fora zijn typsiche concentratieplekken van negatieve berichten, dat weet iedereen. En daarenboven verkies ik zwaar beschadigde valbaars en ev enkele lichte krassen op de plastiek boven zwaar beschadigde plastiek.
Maar valbaars kunnen ook nog ander nut hebben : ze kunnen dienen als extra sjorpunten, of om de moto op te heffen (van of naar een Afrikaans bootje tijdens een wereldreis bvb), of juist terug op de oever. Je kan er bagage op monteren, je voeten op leggen als je even een andere beenhoek wilt, mistlampen aan schroeven etc etc etc . Multifunctionele dingen zeg ik u.
Met mijn excuses voor de topic-vervuiling. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2012, 20:48 Onderwerp: |
|
|
ok.. dan ook mijn bijdrage maar weer eens:
Voor vallen op harde oppervlaktes (asfalt...) hebben je misschien nut.
Voor offroad: raad ik ze ten sterkste af:
- nodig zijn ze zeker niet: de tank is sterk zat
- in zachte grond happen ze vast en remt het de motor onnodig, met mogelijk tot gevolg dat ie gaat buitelen
- en het belangrijkste: Als je je been er onder krijgt is de kans groot dat je die breekt, terwijl de vlakke tank juist de kracht mooi verdeelt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 12 Nov. 2012, 21:29 Onderwerp: |
|
|
Na 4 jaar als prof. hersteller en spuiter van motorkuipen, tanks en andere motordelen te hebben gewerkt hier mijn advies om te herstellen....
1) eerst goed ontvetten.
2) opschuren met een excentrische schuurmachine korrel 120.
3) een deftige fijne polyester plamuur erop, ik verkies sikkens maar andere
merken kunnen ook wel goed zijn.
4) Schuren tot alles mooi in één lijn zit, eventueel ( meestal ) een tweede laag
zetten en opnieuw schuren.Laatse keer schuur je met korrel 240.
5) Een twee componenten grondlaag zetten,sikkens colorbuild of filler komt er
niet af en een primer voor pvc is niet nodig. Een één component valt na een
tijdje nog een beetje in en dan zie je weer de schuurkrassen erdoor.
6) Schuren met water schuurpapier met korrel P 1000.
7) Ontvetten.
8) Kleur spuiten met de basislak.
9) Aflakken met blanke lak.
als je een deftig resultaat wil, ga je best wat geld moeten geven aan degelijk materiaal en dan zal alles nog afhangen van de kennis en ervaring die je hebt met dergelijk soort werk.
Veel succes ! _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
|