Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Za, 27 Okt. 2012, 10:53 Onderwerp: motor houdt in in eerste |
|
|
Fenomeen van de laatste weken: bij optrekken in eerste (doorgassen) houdt de motor in om dan ineens terug te herpakken. Geen geplof of zo in de uitlaat. Mocht je zeggen dat ze mijn gaskabel vervangen hebben door een trage elastiek, ik zou het geloven.
In 2de en 3e kan ik probleemloos in de toeren klimmen.
Probleem "lijkt" zich enkel voor te doen als de benzinemeter op reserve staat.
Ik dacht eerst aan vuile benzinefilter maar dat heb ik al twee keer gehad en symptomen zijn toch anders deze keer.
Herkenbaar voor iemand?
Tnx
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Za, 27 Okt. 2012, 15:32 Onderwerp: |
|
|
950 of 990? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Za, 27 Okt. 2012, 20:29 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | 950 of 990? |
2009 990 _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Wo, 7 Nov. 2012, 11:26 Onderwerp: |
|
|
Motor begint nu ook in te houden in andere versnellingen als ik het gas fel open draai. Nog steeds bij weinig benzine in de tank. Begint toch meer en meer te lijken op vuile benzinefilter. Precies de rev limiter die steeds meer zakt...
Da's dan de 4de keer alweer...
Nu vervangen ipv reinigen... Setje is besteld (duur!).
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Wo, 7 Nov. 2012, 12:12 Onderwerp: |
|
|
demito, volgens mij had StevenD op de sleuteldag bij verpalen daar eventueel een andere oplossing / alternatief voor in vorm van een uitwendig of ander filter. ik weet het niet meer precies.
ik zou hem eerst ns een bericht sturen, mss word je daar wijzer van? |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Wo, 7 Nov. 2012, 13:39 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | demito, volgens mij had StevenD op de sleuteldag bij verpalen daar eventueel een andere oplossing / alternatief voor in vorm van een uitwendig of ander filter. ik weet het niet meer precies.
ik zou hem eerst ns een bericht sturen, mss word je daar wijzer van? |
Uitwendig filter voor een 950 zou ik wel zien zitten, maar bij een 990 zit het filter IN de tank. Daar kan je toch niks meer voorzetten.
BTW StevenD zit ergens in ZO Azie op dit ogenblik dacht ik...
Tnx
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Wo, 7 Nov. 2012, 13:46 Onderwerp: |
|
|
ahzo, die zit beter dan wij
maar hoe zat het weer, is de filtering nodig VOOR de pomp, of kan je die gewoon weglaten en achter de pomp een filter plaatsen? zou flink makkelijker zijn als ze hier met die ethanol troep gaan beginnen want in het noorden hebben ze flink last van verstoppende filters en om de paar maand mn benzinepomp uitschroeven zie ik niet bepaald zitten... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 7 Nov. 2012, 14:24 Onderwerp: |
|
|
uitwendig filter kan natuurlijk wel, maar moet dan gemaakt zijn op de druk van de pomp! (10 bar?). Je wil niet dat er aan die kant een slangetje los schiet.. want dan spuit de benzine meteen overal overheen, met alle risico's van dien!.
Pomp loshalen, filter VOOR en IN de pomp schoonmaken/vervangen.
ps.: VOOR de pomp kan je nooit een heel fijn filter zetten, immers moet het daar doorheen gezogen worden, en dus maar weinig drukval mogelijk. Aan de druk kant kan je veel beter filteren, maarja, het moet wel tegen de druk kunnen dan. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Wo, 7 Nov. 2012, 22:12 Onderwerp: |
|
|
ahzoow... ja 10 bar is al wat... hmm... kan misschien er een uitwendige benzinepomp toegepast worden? ala 950?
zou mss wel makkelijker en lichter kunnen zijn en iets meer benzine in de tank...
plaats is er nu genoeg in die lege carterplaat.... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 7 Nov. 2012, 22:52 Onderwerp: |
|
|
ja, zonder pomp is nog lichter, maar dan moet je wel zelf de benzine in de cilindertjes schudden...
wat denk je zelf: ALs die pomp er in zit... zal ie wel nodig zijn he
Injectie moet de benzine vernevelen, en dus moet daar druk op staan.
bij een indirect ingespoten motor hoef je alleen maar te nevelen.. dan is 5 a 10 bar genoeg;
bij een direct ingespoten motor moet je tegen de cilinderdruk inspuiten: dan is het 100 bar;
bij een comon-rail diesel is het 600-1200bar
maar zo'n goedkoop extern-plastic filtertje met 2 slangenklemmetjes er aan zou ik dus niet zomaar proberen. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

Geregistreerd op: 6-6-2009 Berichten: 631
|
Geplaatst: Wo, 7 Nov. 2012, 23:02 Onderwerp: |
|
|
hahahha
ik zei... misschien kan er een uitwendige pomp toegepast worden?
dus aan het benzineslangetje een benzinepompje (geen emmertje) en dan een filter met degelijke slangklemmen natuurlijk en dan naar de injectie? |
|
Naar boven |
|
 |
|