lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Accu en HID
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Master of Disaster

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Okt. 2012, 16:43    Onderwerp: Accu en HID Reageer met quote

Enkele maanden geleden isntalleerde ik een HID set van Pilot op de adventure (BJ 2009). Sindsdien had ik regelmatig het probleem dat bij het opzetten van contact het licht aanging, maar dat dan tijdens het starten uitviel (zoals normaal), maar eens de motor draaide het licht niet meer aan ging. Het enige wat dan helpt is de motor afzetten en opnieuw starten. Ook kreeg ik af en toe de foutmelding "Soft 32 dat 101", wat volgens mij een lage accuspanning is.
Ik dacht "na 3 jaar is die accu misschien wel aan vervanging toe", dus installeerde vorige week een splinternieuwe Motobatt accu. De problemen zijn echter niet opgelost en de hierboven vermelde symptomen doen zich nog regelmatig voor (ook de "Soft 32 dat 101" foutmelding). Ik rij echter dagelijks met de motor, dus die accu kan nu niet alweer helemaal leeg zijn.
Wat denken jullie dat het probleem is? Trekt die HID bij het oplichten teveel van de accu? Is er iets dat ik kan doen om dit probleem te verhelpen?

marc lenssen

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Okt. 2012, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Het starten van de verlichting en de motor tegelijkertijd trekt nogal wat stroom, zeker als je buiten parkeert en de accu nu wat kouder wordt. Je kunt kijken of je de lichtschakelaar/ rechterhandvat kunt vervangen voor een ouder model waarmee je het licht gewoon uit kunt zetten. Dan start je de motor en pas dan doe je het licht aan.

Marc

Master of Disaster

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Okt. 2012, 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Zijn die consoles met lichtschakelaar nog verkrijgbaar?
En houdt dat veel knippen en solderen in de bekabeling in, of hoe gaat dat precies in zijn werk?

Raketman

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Okt. 2012, 18:55    Onderwerp: Reageer met quote

Da's gewoon de console/lichtschakelaar van de 950...gewoon omwisselen met de uwe. Plug los, plug vast, klaar.

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Master of Disaster

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Okt. 2012, 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

joepie, bestellen!
Iemand een partnummer voor me (of eentje op overschot in de garage)?

Blackbert

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Okt. 2012, 20:34    Onderwerp: Reageer met quote

60011074000 START-STOP SWITCH/LIGHT SW. 03

Maar als ik me goed herinner kan je de schakelaar ook apart kopen en in het 990-huis inbouwen. De opening is er.

Edit: Kawa ZX6, Yam R1, ... hebben allemaal dezelfde schakelaar. Kan goedkoper uitvallen, tweedehands.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Master of Disaster

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Okt. 2012, 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, maar hoe zit dat dan met de bedrading? Ik ga ervanuit dat er momenteel geen draden richting de console lopen om het licht volledig uit te schakelen, aangezien die schakelaar er ook niet is, of zie ik dat verkeerd?
Dr_Bean
Site Admin

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Okt. 2012, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

euhm.. om het licht helemaal uit te zetten heb je niet nodig... geen draden.. zelfs geen licht smiley
het gebrek daaraan zorgt dat het uit is laugh

serieus: De voeding voor de lamp (groot OF dim) loopt naar de schakelaar, die schakelt de 12V naar groot of dim... of niets in het geval van de oude schakelaar. simpel.

dus plug and pray

en verder:
- ja, die startstroom is wel hoog
- sommige versie 990 hebben een start-auxilary-relais, wat alle stroomverbruikmers afschakelt tijdens het starten: das niet handig voor een xenon
- xenons starten slecht kort nadat ze uitgegaan zijn: de mijne heeft dat effect ook, dat ie dan niet meer aan gaat.
- de modernere Xenon setjes doen dat beter.

mbt die storing:
- Kijk je accupolen, kabels en massa kabels goed na

Dekster

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 29 Okt. 2012, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zie je verkeerd. Ik heb het ook gedaan. Alles zit er. PLug en pray.
Succes.

Gr. Dekster.
Naar boven
orrie!

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 30 Okt. 2012, 5:42    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi

Ik snap jullie antwoorden allemaal, echter pakt de xenon een piekstroom tijdens het opstarten. Indien de lamp "koud" staat, deze piekstroom is 140watt wat bij normaal bedrijf 35watt is. Dusja er is een piek maar niet van der mate hoogte. Dat je accu gelijk plat is. Zelf rij ik met mijn ktm ook met Xenon en in nog geen enkele motor problemen gehad.
Jou probleem lijkt meer over een ballast die aan het overlijden is.

Neem eens een kijkje op Hidxenonverlichting.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Master of Disaster

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 30 Okt. 2012, 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

orrie! schreef:
Hoi

Ik snap jullie antwoorden allemaal, echter pakt de xenon een piekstroom tijdens het opstarten. Indien de lamp "koud" staat, deze piekstroom is 140watt wat bij normaal bedrijf 35watt is. Dusja er is een piek maar niet van der mate hoogte. Dat je accu gelijk plat is. Zelf rij ik met mijn ktm ook met Xenon en in nog geen enkele motor problemen gehad.
Jou probleem lijkt meer over een ballast die aan het overlijden is.

Oei, en hoe kan ik dat diagnostiseren?

Edit: ha wacht, ik was niet helemaal mee. Je spreekt over de ballast van de HID dan? Trekt die dan meer stroom als ze kapot gaat (vergeef mijn onkunde op elektrisch gebied)? Hoe stel je zoiets vast? De HID set is zoals gezegd van Pilot, wat dacht ik toch kwalitatief goed was, en slechts enkele maanden oud.

orrie!

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 30 Okt. 2012, 19:03    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

Ik sprak inderdaad over de ballast van de Xenon, het gebeurt vaker als de ballast al enige jaren oud is. Dat ze ''lekstroom'' veroorzaken waardoor je accu leeg loopt. Dit gaat gepaard met een relais wat ook verslijt. Dit relais zorgt dat hij schakelt tussen groot en klein licht. Zoals je weet heb je ook een extra aarde punt aangelegd, dit kan van je accu of aan je frame. Als er één van de twee versleten is of slecht werkt krijg je via deze weg lekstroom.

Maar het lijkt bij jou meer op dat je relais ''lekt'' zodat hij zo wegloopt. Maar dit kan ik ook niet vanaf hier bepalen, dit zul je moeten meten. Ik denk dat inderdaad je ballast nog niet kapot is, aangezien deze nog vrij nieuw is (echter is dit ook geen houvast...)

Ik zie vaak Xenon kits, om eerlijk te zijn heel veel. Van pilot tot mijn eigen setjes tot de grootste brol. Maar mijn mening is, je betaalt behoorlijk voor de naam Philips Pilot. Wij hebben behoorlijk wat testen gedaan met verschillende ballasten/lampen/enz. Hierbij hebben wij ook gekeken naar de prijs kwaliteit en het falen van ballasten. En daar komt de Pilot helemaal niet zo goed naar voren. Maar ik geef toe dit is geen onafhankelijk onderzoek wink dit is iets wat wij zelf hebben vast gesteld.

Naar boven
Raketman

Nieuw berichtGeplaatst: Di, 30 Okt. 2012, 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Blackbert schreef:
60011074000 START-STOP SWITCH/LIGHT SW. 03

Bert, efkes ter confirmatie : dat is de volledige switch hé (behuizing, kabel, schakelaars). Er staat geen prentje bij op KTMparts, maar aan de prijs te zien vermoed ik van wel bucktooth ...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
DaBit

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 31 Okt. 2012, 14:49    Onderwerp: Reageer met quote

orrie! schreef:
Maar mijn mening is, je betaalt behoorlijk voor de naam Philips Pilot.
..
En daar komt de Pilot helemaal niet zo goed naar voren. Maar ik geef toe dit is geen onafhankelijk onderzoek wink

Nou, ik ben wel onafhankelijk maar ik kan het niet laten om de ballasten open te schroeven en te inspecteren. En ik deel die mening wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
orrie!

Nieuw berichtGeplaatst: Wo, 31 Okt. 2012, 18:39    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
orrie! schreef:
Maar mijn mening is, je betaalt behoorlijk voor de naam Philips Pilot.
..
En daar komt de Pilot helemaal niet zo goed naar voren. Maar ik geef toe dit is geen onafhankelijk onderzoek wink

Nou, ik ben wel onafhankelijk maar ik kan het niet laten om de ballasten open te schroeven en te inspecteren. En ik deel die mening wink

grin2

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: