Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
FRESHMAN
Geregistreerd op: 3-12-2011 Berichten: 20 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 28 Okt. 2012, 18:37 Onderwerp: Adventure ermee opgehouden....? |
|
|
Beste LC-8'ers,
Ik ben benieuwd of jullie mij op weg kunnen helpen bij het volgende:
Kort geleden (na 1,5 week buiten stil te hebben gestaan) reed ik een rondje op mijn adventure 950 - 2004. 2 weken daarvoor had ik een stoffige rit gemaakt over de Ligurische grenspas.
Nadat de motor opgewarmt was hoorde ik wat ploffen uit de uitlaat. Toen ik stil ging staan liep de motor slecht stationair, ik wilde wegrijden draaide het gas ligt open en de motor sloeg volledig af...
Nog een keer starten, wederom slecht stationair, ploffen en bij het aanraken van het gas sloeg de motor weer af...
Wat is hier mis...?
Wat ik weet is dat mijn waterpomp gereviseerd mag worden, kleppen gesteld, oliedrukveertje vervangen en een nieuwe luchtfilter waarschijnlijk geen kwaad kan. hele lijst...
Des al niet te min lijkt dit meer op een verstopping/vuile caburateur(?)
Geen benzine toevoer?
Suggesties betreft diagnose?
Waar te beginnen?
Alvast veel dank.
Job |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 28 Okt. 2012, 19:12 Onderwerp: |
|
|
klinkt misschien raar, ik zou eerst de interlocks nakijken als je die er nog op hebt zitten:
- koppelings schakelaar
- zijstandaard schakelaar.
Heb je nog de oude benzine pomp? km-stand??
Als de pomp het niet meer doet dan wil ie soms niet wel stationair lopen, afhankelijk van het benzine nivo in de tank.
Test de pomp.
als het dat ook niet is: dan denk ik idd het meest aan vervuilde brandstof. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
FRESHMAN
Geregistreerd op: 3-12-2011 Berichten: 20 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 28 Okt. 2012, 19:47 Onderwerp: |
|
|
dank Dr. bean
oude benzinepomp zou ik niet weten... km stand is 50.000.
Hij heeft nog wel gelopen, ook later toen ik ermee naar huis liep (pruttelend stationair weliswaar maar ook weer stilviel), dan zou het vreemd zijn als het de interlocks zijn niet?
Overigens starten hij gister helemaal niet meer.
Startmotor probeert het maar hij slaat niet aan.
Wat ik vergat te melden is dat het wat naar benzine rook toen hij stil viel. |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Zo, 28 Okt. 2012, 20:43 Onderwerp: |
|
|
stoffige rit -> luchtfilter misschien te erg verstopt?
Hoewel ik dan de symptonen noet zo erg zou verwachten als je omschrijft. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Zo, 28 Okt. 2012, 22:03 Onderwerp: |
|
|
Hoor je de benzine pomp wel even tikken als je het contact aanzet? Zoniet dan het zwarte deksel van de pomp eens los en kijken of de contact puntjes aan elkaar vast zitten.
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 28 Okt. 2012, 22:04 Onderwerp: |
|
|
met die KM stand zou ik in ieder geval de benzine pomp effe nakijken.
verder: standaard motordiagnose toepassen:
-branstof
-lucht
-vonk
-timing
en dan moet het goed zijn. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
FRESHMAN
Geregistreerd op: 3-12-2011 Berichten: 20 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Zo, 28 Okt. 2012, 22:44 Onderwerp: |
|
|
dank voor de tips zover.
Ik zal in ieder geval eerst beginnen met de brandstofpomp te controleren.
Die heb ik bij het aanzetten van het contact niet meer gehoord sindsdien... |
|
Naar boven |
|
 |
|