Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Benny

|
Geplaatst: Za, 27 Okt. 2012, 11:16 Onderwerp: afdichting uitlaat |
|
|
Mijn nieuwe leovince uitlaten zijn niet dicht na montage, het is waar de dempers op de aansluiting naar de pijpen gaan. Kan ik er eventueel uitlaat montagepasta voor gebruiken oid. om dit te dichten?
Hij ploft nu telkens bij gas terug en vind het een beetje irritant. _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 27 Okt. 2012, 15:38 Onderwerp: |
|
|
Nee, daar zou ik geen montage pasta in doen, en ik denk dat dat er ook zo weer uit ligt.
Der moet zo'n koperring in die je plat drukt. Je kunt dat in principe ook zelf maken van koper of aluminium-draad.
Neem koper-installtie draad, strip voldoende lengte. Rol het draad om een buisje/kokertje heen zodat een 'ring' ontstaat met de diameter ban de uitlaatpijp (afhankelijk van de dikte koper, 1 -3 omwentelingen).
Maak een 'hangertje' van een ander stuk koperdraad waar je aan het einde een stukje isolatie laat zitten als handvatje
Schuif de 'ring' van het buisje af en hang de ring aan het hangertje.
Stook je nieuwe ring mooi roodheet op het gasvornhuis (dan wordt het koper opnieuw zacht).
Koel de hete ring af in een kopje water (psssch)
en klaar is de nieuwe afdichting:
Er tussen doen en de 3 bouten netjes om en om aandraaien.
na 2 weken nog een keer natrekken. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
|
Geplaatst: Za, 27 Okt. 2012, 16:55 Onderwerp: |
|
|
De Leo Vince's zijn niet bolt-on maar slip-on. Heb je ook daar een goed trukje voor? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 27 Okt. 2012, 17:16 Onderwerp: |
|
|
nee, als het slip-on is, dan hoort daar een soort pakking-ring bij.
Misschien dat pasta daar icm die ring wel helpt, maar mooi vind ik het niet. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 29 Okt. 2012, 22:18 Onderwerp: |
|
|
is idd slip on, vind het maar niks dat die niet dicht zijn. Is nieuw en het lekt al, wat geeft dat binnen X aantal km's dan.
Maar ja voor de helft van de prijs van akra's mag ik niet klagen zeker......
We zien wel weer hoe en vooral wanneer we het oplossen . _________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
|