lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

motor valt uit tussen 5e en 6e versnelling... ?!
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ives

BerichtGeplaatst: Za, 13 Okt. 2012, 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

marc lenssen schreef:

Andere vraag: hoe hoog staat je stationair?
Groet,
Marc

Hallo,
ik weet wat je denkt Marc, maar daar kan het probleem niet liggen hoor ... Ik weet dat de motor intussen quasi perfect afgesteld is : hij lag al een paar keer aan de laptop van de officiële Ktm dealer, dus daar zoek ik het helemaal niet. Hij slaat ook TE plots af : ineens op een fractie van een seconde ligt heel de boel dood en brandt het rode lampje op mijn dashboard. Het zal vermoedelijk met die schakelaartjes te maken hebben, dat lijkt mij een heel aannemelijke uitleg ! Langs de Ktm dealer één van de dagen : die heeft al zoveel opgelost voor mij ... thumbsup
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen

BerichtGeplaatst: Za, 13 Okt. 2012, 9:49    Onderwerp: Reageer met quote

Dan is het inderdaad de electra na lopen. Ik heb hetzelfde gehad op mijn 950. Het alarm dat er standaard opzat speelde op. Ik ben toen bij de ktm dealer langs gereden om het te laten verwijderen. Dit was kennelijk toch met iets te veel enthousiasme gedaan want nadien viel de fiets af en toe gewoon stil.... Bleek dat bij het alarm verwijderen er een draadje die de ecu ingaat een knikje had gekregen. Net daar waar het draadje de stekker ingaat....dus soms gewoon net even geen contact. Het duurde even om dit te vinden....alle draadjes die ik maar kon vinden wiebelen en kijken of er iets gebeurt...met draaiende motor vind je dit niet met doormeten want draaiend betekent dat het in orde is.....

Koppelings microschakelaar is makkelijk en goedkoop vervangen, begin daar eens mee.

Succes,
Marc

Ives

BerichtGeplaatst: Za, 13 Okt. 2012, 10:26    Onderwerp: Reageer met quote

Zullen we doen !!
smiley2
Bedankt !!
Ives
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen

BerichtGeplaatst: Do, 18 Okt. 2012, 9:37    Onderwerp: Reageer met quote

Engine stalls when clutch is pulled in ~5,000 RPM:
The fuel injection computer shuts off fuel to the injectors when the throttle is closed at 5k and above. This can cause the engine to stall if the computer doesn't sense the clutch is pulled in at this time.

Andreas Berner, KTM Factory Rep: "When you pull the clutch, do you have one or more fingers behind the lever, and what position of the lever adjustment do you use?
Because there is an electrical switch telling the ECU that the driver pulled the clutch lever and with the lowest position of the lever and a finger between the lever and the handlebar it is possible that the switch is not activated!
So the ECU doesn´t know that the clutch is open and can not react by giving the engine enought fuel for idlespeed, this can also cause a stalling engine and is very hard to detect for the dealer, because there is simply no "failure".

KOTH: You can jumper the clutch switch and "fool" the ECU into thinking the clutch lever is pulled in, even when it's not. This will keep the ECU from shutting off the fuel during overrun situations and the bike will no longer suffer from this malady. A side benefit is that the throttle jerkiness so prevelant in the 990 during off-on throttle transitions will be lessened.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 18 Okt. 2012, 21:47    Onderwerp: Reageer met quote

en ja dat laatste regeltje sugeereert mij dat ook de inspuiting inderdaad wordt aangepast bij getrokken koppeling: Ergo, dat zou ik dus niet continu doen als oplossing.
marc lenssen

BerichtGeplaatst: Do, 18 Okt. 2012, 23:13    Onderwerp: Reageer met quote

Klopt, hij zet de inspuit niet meer helemaal uit zoals normaal gebeurt met gas dichtdraaien. Maar houdt een beetje inspuit open, genoeg om een normale stationair op te draaien. Het is ook maar bedoelt als lapmiddel om afslaan tegen te gaan totdat de nieuwe koppeling switch er is.

Marc

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Vr, 19 Okt. 2012, 19:31    Onderwerp: Reageer met quote

alternatief: Je haal te switch er ui maar laat de kabel open: Dan denkt ie dat de koppeling nooit ingetrokken is en ben je je probleem kwijt.

nadeel: Je mag dan alleen maar in neutraal starten: Dat kan je dan weer oplossing door simpelweg je start-interloc-relais te overbruggen... zodat je altijd mag starten.
LET WEL: je kunt dan ook IN de versnelling starten zonder koppeling, en das dan weer niet zo heel goed... (maar heb je zelf wel in de hand (of onder de duim eigenlijk...))

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: