lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Off road gps gezocht
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vonholzen

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Sep. 2012, 11:46    Onderwerp: Off road gps gezocht Reageer met quote

Hoi,

Ik heb een Garmin Zumo 210 waar ik betrekkelijk tevreden van ben.
Maar: die laadt geen topo-maps - dus kleine paadjes en onverharde wegen staan er niet op.

Ik zoek dus een extra gsp voor offroad. Liefst niet te duur - ik rij maar 10% van de tijd offroad. Dus een Montana vind ik bv al veel te duur.

Zijn er nog andere recente alternatieven? Uit de outdoor/fietssport misschien?
Liefst iets waa ik via BaseCamp op de pc routes kan uitstippelen.
Ik denk bv aan een eTrek 20 - lijkt me handig, en niet té duur...

https://buy.garmin.com/shop/shop.do?cID=145&pID=87771

Ik kan natuurlijk wel naar een dealer stappen, maar de kans dat die zélf offroad rijdt is errrug klein, dus ik hoor liever jullie ervaringen! rolleyes

Dank!

Volholzen

DaBit

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Sep. 2012, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

2e hands Garmin 60Cx/60CSx?

Maar ik zou dat eigenlijk niet willen als ik al een Zumo had. Jouw Zumo zou gewoon topokaarten zoals Topo Benelux moeten kunnen laden/laten zien hoor. Of gratis alternatieven zoals OpenMTBMap en AllroadMap.

Het enige wat-ie volgens mij niet kan is tracks laden en daarop navigeren. Een omweg via Direct Routes moet wel kunnen; Basecamp en winGDB kunnen beiden een track omzetten in een (of meerdere) direct routes.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
bompa

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Sep. 2012, 13:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik rij soms met de 60 csx gebruik die zowel op mijne fiets als op mijne enduro om tracks mee te rijden,navigeren op de track doet hij niet , maar je moet de track gewoon volgen en dat gaat goed zowel op de fiets als op de enduro .dat gps 60 csx werkt heel de dag op zijn 2 baterijen geen aansluiting nodig op de moto
In het begin van dit jaar heb ik mij een 2dehands gpsmap-276c
aangeschaft met de Topo kaart Benelux , daar moet ik nog wat mee oefenen die heb ik eigenlijk nog niet dikwijls gebruikt , maar op het eerste zicht ziet er dat ook goed uit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit

BerichtGeplaatst: Wo, 26 Sep. 2012, 13:50    Onderwerp: Reageer met quote

60C(S)x kan wel degelijk op track navigeren hoor.
Je krijgt dan zelfs navigatieaanwijzingen in de vorm 'over 350 meter 80 graden noordwest draaien' enzo.

Of dat nou handiger is dan gewoon naar je schermpje kijken en geen 'kaartruimte' kwijt zijn aan de aanwijzingsvelden? Met sommige tracks die niet teveel valse aanwijzingen geven wel, maar meestal niet echt.

Zelfde voor je 'highway-scherm' ipv kaartscherm. Dat laat de track wel in 3D zien, dus je kunt zonder zoomen zowel goed zien dat de track over 50 meter afbuigt, maar ook dat-ie dat pas over een kilometer doet, maar soms werkt het wel lekker en soms niet.

Kaart op nachtmode of uit zetten en een lekker fel kleurtje voor de track doet het zowiezo altijd wel aardig.
Naar boven
Vonholzen

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Okt. 2012, 10:42    Onderwerp: Reageer met quote

Effe kick.

Nog iemand ervaringen met een Garmin eTrax 20? Of andere goeie (goedkopere) topo-gps?

Dank!

toktok

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Okt. 2012, 11:11    Onderwerp: Reageer met quote

nee, geen ervaring met de e-trex, ik doe net als Bompa alles (onroad, zowel routering als tracks, hiking etc) met de 60csx en ben daar al jaren heel erg tevreden over, zou hem niet willen missen. Ook als ik een dag naar een grote stad ga heb ik het ding steevast bij me. Ik maak thuis de routes die ik wil rijden, zet ze met wingdb over naar tracks en laad die vervolgens in mijn navi, hoef ik het lijntje maar te volgen, met onderliggende roadmaps.

grtz, Tok
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
DaBit

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Okt. 2012, 11:37    Onderwerp: Reageer met quote

Vonholzen schreef:
Nog iemand ervaringen met een Garmin eTrax 20? Of andere goeie (goedkopere) topo-gps?

Nee, maar het lijkt me ook niet het handigste toestel voor op de motor.

Knoppen aan de zijkanten, externe voeding waarschijnlijk alleen via USB (is geen drama; batterijen houden het lang genoeg uit), niet de wederverkoopwaarde van een ander toestel. Is-ie trouwens zoveel goedkoper dan een 62?

Ik denk dat je kwa goedkopere topo-GPS nog steeds het beste af bent met een 2e hands 60Cx.

Misschien is de TwoNav Delta nog wel wat voor je.

Het allergoedkoopste blijft leren omgaan met je Zumo, BTW.
Naar boven
Vonholzen

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Okt. 2012, 17:20    Onderwerp: Reageer met quote

Die 60Cx zal ik eens bekijken.

De 62 kost blijkbaar ook 'maar' 259 EUR.
Heb je daar goeie ervaringen mee, DaBit?

Mijn Zumo 210 KAN geen topo-kaarten laden, vandaar...

bompa

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Okt. 2012, 18:17    Onderwerp: Reageer met quote

Zeker niet de 60 c nemen moest je 2 dehands kopen , dat is een van de eerste van die serie,ik gebruikte die op mijne fiets als we gingen fietsen
en soms onder de bomen valt die zijn ontvangst weg,en de stroom van de batterij durft soms ook uitvallen

Een paar jaar nadien heb ik mij dan de 60 CSx aangeschaft en die doet het veel beter, maar den 62 zou nog beter zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee
Naar boven
Roeligan

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Okt. 2012, 19:11    Onderwerp: Reageer met quote

bompa schreef:
Zeker niet de 60 c nemen moest je 2 dehands kopen , dat is een van de eerste van die serie,ik gebruikte die op mijne fiets als we gingen fietsen
en soms onder de bomen valt die zijn ontvangst weg,en de stroom van de batterij durft soms ook uitvallen

Een paar jaar nadien heb ik mij dan de 60 CSx aangeschaft en die doet het veel beter, maar den 62 zou nog beter zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee

Heb nu een 62s. Toestel werkt sneller dan mijn vorige 60 (kaarten laden ed) en ontvangst is ook beter. Maar heeft ook weer nadelen: batterij is sneller leeg. usb aansluiting voor stroom op motor (ondanks de dichtingsringetjes rond de fiche absoluut niet zo waterbestendig als die ronde 4 polige stekker op de 60).
Spijt dat ik mijn 60 heb weg gedaan voor een 62? Nee... Maar die stroomvoorziening hadden ze wel mogen overnemen van de 60...

Booom

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Okt. 2012, 19:25    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruik de 60cx, apparaat is lekker hufter proof, aanrader dus.
Kleine knoppen zijn niet handig met handschoenen maar lukt wel.
Nadeel is dat het volgen van tracks de kaart en positie te langzaam reageren. Ben de bocht al door en me display geeft nog rechtdoor aan.
Tot wel 100 - 200 meter.
Nieuwe firmware is geladen en denk dat hij daardoor langzamer is geworden.

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 3 Okt. 2012, 22:31    Onderwerp: Reageer met quote

als je de kaart in mannen-stand zet dan heb je daar weinig last van als het goed is.

in vrouwen-stand moet de kaart steeds meedraaien in de rijrichting 2thumbsup

DaBit

BerichtGeplaatst: Do, 4 Okt. 2012, 0:55    Onderwerp: Reageer met quote

Vonholzen schreef:

De 62 kost blijkbaar ook 'maar' 259 EUR.
Heb je daar goeie ervaringen mee, DaBit?

Helemaal geen ervaringen mee. Ik ben direct voor de Montana gegaan.

Maargoed, zelfde formfactor als de 60Cx, software grotendeels identiek aan die van de Montana, dan weet ik wel wat ik ongeveer mag verwachten. Ik zou er prima mee kunnen leven schat ik zo.
(alleen vond ik een Montana nog leuker)

Quote:
Mijn Zumo 210 KAN geen topo-kaarten laden, vandaar...

Specifiek geen topo-kaarten, of helemaal geen andere kaarten (en dus ook geen CN updates)?

Weet je dat heel zeker?

Want ook al ken ik de Zumo 210 niet, ik heb er wat moeite mee om dat te geloven, tenzij je helemaal geen kartupdates op dat apparaat uit kunt voeren. Op een 550 is het laden van andere kaarten geen probleem, en Garmin-kaart met licentie is Garmin-kaart met licentie zou ik zeggen.

Maargoed, ik ben geen GPS-expert. Ik heb wat ervaring met ouwe meuk in het 25-euro bereik (Garmin GPS12, MAgellan Meridian), de 60Cx (best lang gehad) en nu de Montana. Vriendjes hebben Zumo's.

Zoek eens het Waypoint forum af en stel de vraag eventueel daar eens?
Naar boven
Vonholzen

BerichtGeplaatst: Do, 4 Okt. 2012, 9:32    Onderwerp: Reageer met quote

Zoek in het nog eens op, blijkt dat de Zumo 210 WEL toop-kaarten kan laden... Van waar haal ik het dat dat niet kon? stars
Anyway, goed nieuws dus thumbsup

Minder handig voor andere outdoor activiteiten (met 4 uur batterijduur in beste geval), maar op de motor heb ik stroom!

Bedankt voor alle tips, heren! thumbsup

Freebert

BerichtGeplaatst: Do, 4 Okt. 2012, 9:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb al anderhalf jaartje een Garmin Oregon 450 Outdoorstoestel voor op de moto, MTB, wandelingen, snowboarden en dat toestel is gewoon goed.
Doet alles wat je wil en berekent nog eens snel en heeft een snelle kaartopbouw wat het scrollen vergemakkelijkt bij het 'spoorzoeken'.

M'n oude GPSmap 60csx vond ik daarin veel te traag en pakken minder gebruiksvriendelijk. Ook is de ontvangst onder de bomen veel beter bij de Oregon dan bij de 60.

Omdat het een outdoortoestel is, is het klein en daar is niks mis mee als je goeie ogen hebt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Toebehoren en aanpassingen Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: