Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Raketman

|
Geplaatst: Za, 22 Sep. 2012, 1:19 Onderwerp: Waarom ? Iemand ?? |
|
|
Vandaag z'n einde-rodage-oliewissel gedaan. Daar was de motor zelf al mee begonnen kennelijk, want de hele linker onderkant van het blok en de carterplaat zat onder de olie.
WTF nieuwe motorfiets hell and devil
Gelukkig heb ik bretellen aan m'n motorbroek zitten of ze viel op de grond, dacht echt dat ik wild ging worden.
Bij nader onderzoek bleek de rubber ring van het oliefiltertje van de olietank half over de filter te zitten en aldus in de uitsparing in de tank geramd. Gewoon slechte montage dus. Heb ik nou weer zo'n exemplaar dat door een half bezopen oostenrijker bij elkaar gegooid is ? Dacht dat ik mijn deel van dergelijke geintjes al wel ruimschoots gehad heb met de vorige...
Ok, niets kritiek of onoverkomelijk, maar dit aspect van KTM word ik echt wel zat...
Voor de rest niks dan lof hoor, hij rijdt 10x beter dan de grijze ... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Ma, 24 Sep. 2012, 9:02 Onderwerp: |
|
|
ai ai ai ai ai ....
mijn idee : demonteer hem gelijk ge met uw old-timers doet : tot op de krukas. _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Ma, 24 Sep. 2012, 9:22 Onderwerp: |
|
|
Man man man...  _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 24 Sep. 2012, 19:46 Onderwerp: |
|
|
mja, ik zeg het altijd: KTMs zitten tecnisch heeel mooi in elkaar en hebben (bijna) geen 'bekende' issues (vergeleken met div jappen echt niet), en als ze er zijn dat wordt er aan gewerkt...
alleen: KTMs worden door europeanen met de hand in elkaar gezet: En dat betekend dat er nogal eens een schroefje niet vast zit, een busje vergeten wordt etc.
iedere ktm iets anders, maar zelden dezelfde issues.
helaas, maar waar denk ik.
Dus idd: Zelf uit elkaar trekken en opnieuw doen  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 24 Sep. 2012, 21:04 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
alleen: KTMs worden door europeanen met de hand in elkaar gezet: En dat betekend dat er nogal eens een schroefje niet vast zit, een busje vergeten wordt etc.
iedere ktm iets anders, maar zelden dezelfde issues.
|
Dat kan tellen als pleidooi om de productie ASAP naar één of ander asiatisch land te verhuizen. Of om dringend eens een meer consistente kwaliteitscontrole in te voeren bij KTM, want eigenlijk mag dit soort dingen gewoon niet kunnen... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 24 Sep. 2012, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Naar Azie zal niet veel opleveren denk ik: Daarvoor zijn de series te klein.
Ga eens in de KTM fabriek kijken zou ik zeggen: Erg leuk en leerzaam!
Ze bouwen 'series': Ze zetten de lijn op voor 'LC8-Adv" en bouwne dan 2 -4 wkeen LC8, daarna wordt de lijn weer helemaal omgegooid; Mooi flexibel systeem, maar veel handwerk. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Di, 25 Sep. 2012, 9:45 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | Naar Azie zal niet veel opleveren denk ik: Daarvoor zijn de series te klein.
Ga eens in de KTM fabriek kijken zou ik zeggen: Erg leuk en leerzaam!
Ze bouwen 'series': Ze zetten de lijn op voor 'LC8-Adv" en bouwne dan 2 -4 wkeen LC8, daarna wordt de lijn weer helemaal omgegooid; Mooi flexibel systeem, maar veel handwerk. |
Hoedanook, kwaliteitscontrole moeten er wel zijn... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
|