Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
nijar
Geregistreerd op: 17-9-2012 Berichten: 5 Woonplaats: utrecht
|
Geplaatst: Ma, 17 Sep. 2012, 19:20 Onderwerp: slippende koppeling bij een warme motor |
|
|
hoi ik heb een ktm 690 sm.
Heb het volgende probleem, bij een koude motor doet de koppeling het perfect bijh een warme motor slipt de koppeling? ik heb de koppelingsplaten eruit gehaalt maar die zien er vokgens mij nog redelijk goed uit niet verbrand zoals ik op veel fotos heb gezien. Iemand enig idee aan wat dit kan liggen? ligt het tog aan de platen?? |
|
Naar boven |
|
 |
skippie

Geregistreerd op: 6-2-2011 Berichten: 129 Woonplaats: twente
|
Geplaatst: Ma, 17 Sep. 2012, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Heb je pas nog olie vervangen, of is het uit het niks begonnen.
En zoja wat voor merk olie en visco. _________________ KTM 950ADVENTURE 2006
KTM EXC 300 1998 |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 17 Sep. 2012, 23:08 Onderwerp: |
|
|
Indien het niet begonnen is na een oliewissel, zou ik de pomp/slave eens goed ontluchten. Om te beginnen. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
nijar
Geregistreerd op: 17-9-2012 Berichten: 5 Woonplaats: utrecht
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 18:03 Onderwerp: |
|
|
Ik heb wel olie bijgevuld gewoon 4takt van de pompstation bp castrol.
het begon bij af en toe en word nou steeds erger zal ik anders een foto van de koppelingsplaten uploaden |
|
Naar boven |
|
 |
nijar
Geregistreerd op: 17-9-2012 Berichten: 5 Woonplaats: utrecht
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 18:05 Onderwerp: |
|
|
wat bedoel je eigenlijk met pomp slave? de oliepomp? |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 18:32 Onderwerp: |
|
|
Je hebt "gewoon" olie bijgegoten van bij het pompstation...was dat olie die geschikt is voor motorfietsen met een natte koppeling (jaso ma1 of ma2)? Of gewoon olie die je in een auto giet ?
In dat geval heb je het antwoord al, en mag je nu een volledige oliewissel doen met oliefilter, de koppeling demonteren en de platen volledig ontvetten met bvb remmenreiniger.
Met pomp/slave bedoel ik de koppelingspomp op het stuur en de koppelingsslave aan het motorblok (bediening van de koppeling dus). _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
nijar
Geregistreerd op: 17-9-2012 Berichten: 5 Woonplaats: utrecht
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 18:38 Onderwerp: |
|
|
Nee het was wel gewoon motor olie voor een motorfiets 5 w 40 jaso ma2 ( jaso T903:2006) |
|
Naar boven |
|
 |
nijar
Geregistreerd op: 17-9-2012 Berichten: 5 Woonplaats: utrecht
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 18:41 Onderwerp: |
|
|
hiervoor heb ik wel een olie bij gegooid maar heb dat flesje niet hier liggen toen is het eigenlijk begonnen volgens mij. ik heb de koppeling ontvet met remreiniger morgen even olie filter en een pakking kopen dan even kijken of het goed is? Kan het toch ook aan de platen liggen? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 18 Sep. 2012, 19:46 Onderwerp: |
|
|
het kan aan de platen liggen, als ze gewoon te dun zijn, of verkeerd liggen als je ze er uit gehad hebt (buitenste plaat en binnenste plaat zijn ANDERS!)
Dikte van het totale pakket opmeten en nakijken of dat genoeg is (zie handboek)
Het kan ook nog dat je koppelingsversterker niet goed werkt. Check de koppelings moer (als die losloopt geeft dat hetzelfde effect) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|