lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Binnendiameter veerpoot?

 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Feb. 2006, 7:35    Onderwerp: Binnendiameter veerpoot? Reageer met quote

weet er iemand toevallig wat de binnendiameter is van de veerpoot(buitenpoot)

kan ff niet bij mn motor vandaar mn vraag wacko

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Tutu



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 550
Woonplaats: Zeewolde

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Feb. 2006, 8:18    Onderwerp: Re: Binnendiameter veerpoot? Reageer met quote

Flatslide schreef:
weet er iemand toevallig wat de binnendiameter is van de veerpoot(buitenpoot)

kan ff niet bij mn motor vandaar mn vraag wacko


http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_950_adventure_black_2005.php



48mm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Feb. 2006, 8:28    Onderwerp: Re: Binnendiameter veerpoot? Reageer met quote

Flatslide schreef:
weet er iemand toevallig wat de binnendiameter is van de veerpoot(buitenpoot)

kan ff niet bij mn motor vandaar mn vraag wacko


Precies 59mm, speciaal voor jou (door de regen) naar de schuur gelopen om het op te meten wink3

Ga je er een supermotard van maken of zo??? (remschijven te koop)??

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Feb. 2006, 12:51    Onderwerp: Reageer met quote

@ Daan

de binnendiameter van de buitenpoot(bij de kroonplaat dus) is dus +/- 59mm of is dit de buitendiameter van de poot?...

ik wil de voorveering ff tijdelijk opvullen(meer voorspaning dus)

grtz

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Daan



Geregistreerd op: 27-11-2004
Berichten: 3673

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Feb. 2006, 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
@ Daan

de binnendiameter van de buitenpoot(bij de kroonplaat dus) is dus +/- 59mm of is dit de buitendiameter van de poot?...

ik wil de voorveering ff tijdelijk opvullen(meer voorspaning dus)

grtz


Oeps, vekeerd gelezen dus, het gat in de bovenste kroonplaat
is dus 54mm, de buitendiameter buitenpoot is nl niet overal gelijk zie ik net (loopt taps toe).

Dit alles zegt nog niets over wat je weten wil, nl de binnendiameter van de buitenpoot.
Maar hoe meet je dit op zonder de dop eraf te schroeven en de veren om je oren springen???

Daan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Vr, 17 Feb. 2006, 16:59    Onderwerp: Reageer met quote

Daarom dacht ik ook Daan schroeft t wel ff los lipsrsealed2 laugh3 laugh

nee hoor, ik weet ff genoeg.
bedankt Daan thumbsup

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

Denk er aan dat je genoeg ruimte overhoudt, zodat niet de veer platslaat aan het einde... daar gaat de boel behoorlijk stuk van!

PS: Doorslaan is meestal een gebrek aan demping, niet aan voorspanning.

Heb je al eens geprobeerd gewoon wat zwaardere olie en iets meer olie (kleinere luchtkamer) te nemen.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Flatslide



Geregistreerd op: 1-9-2005
Berichten: 332
Woonplaats: Pillegom

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 12:54    Onderwerp: Reageer met quote

FF voor de duidelijkheid,
het is dus om ff te experimenteren...., ik wil het sterke duiken bij aanremmen wat verminderen, verder ben ik dik tevreden met de veering zoals die nu staat.
ik heb al contact gehad met WhitePower hierover dus ff wachten nog op hun visie....


Ps overigens slaat ie niet door, en werkt verder goed.

_________________
Dr Zeuss's Bike
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6789
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 18 Feb. 2006, 13:00    Onderwerp: Reageer met quote

Flatslide schreef:
FF voor de duidelijkheid,
het is dus om ff te experimenteren...., ik wil het sterke duiken bij aanremmen wat verminderen, verder ben ik dik tevreden met de veering zoals die nu staat.
ik heb al contact gehad met WhitePower hierover dus ff wachten nog op hun visie....


OK.
Tja, duiken in innerent aan een lange veerweg. Een straffere demping werkt vaak goed.

Probleem bij duiken is meestal niet het duiken zelf, maar het feit dat de vork weer uitkomt op het punt van loslaten van de rem (het instuurpunt). Zo ben ik zelf al 2x klassiek onderuitgeschoven. De oplossing daarvoor is de UITgaande demping (rebound) verhogen. Kweste van proberen!
Ik ben benieuwd naar je ervaringen
grts.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif