lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

TuneECU & Mapping
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fishbowl

BerichtGeplaatst: Ma, 20 Aug. 2012, 21:48    Onderwerp: TuneECU & Mapping Reageer met quote

Ik had een paar weken geleden de onderdelen besteld voor een diagnose-kabel en vanavond maar eens begonnen de boel in elkaar te zetten. Dat was zo gepiept. Daarna kon ik het niet laten om gelijk met TuneECU aan de gang te gaan.

Ik heb op de site van TuneECU de laatste mapping voor een 2010/2011 ADV met ABS & Akra's gedownload en deze vervolgens opgeladen naar mijn KTM. (zie foto). Natuurlijk eerst een backup gemaakt van de huidige mapping die erop stond 2009 ADV ABS + Akra's.
Toch wel even een spannende activiteit, maar uiteindelijk verliep alles vlekkeloos. thumbsup

Ik ben benieuwd wat het gaat worden, qua verbruik en loopcultuur. Weet iemand trouwens of je bij zo'n andere mapping ook nog eerst de motor 15 minute stationair moet laten lopen om de default instellingen weer opnieuw in te regelen?

Groet,

Fishbowl

tuneecu.jpg
 Beschrijving:
TuneECU in Actie
 Bestandsgrootte:  142.97 KB
 Weergegeven:  335 keer

tuneecu.jpg

wreckah

BerichtGeplaatst: Di, 21 Aug. 2012, 5:32    Onderwerp: Reageer met quote

yups, na een remap altijd 15 min reset doen (met koude motor).

bij de 690 is de 2011 mapping niet compatibel met de mappings van de jaren ervoor (ander merk van TPS ofzo), maar bij de 990 is dat geen probleem denk ik, misschien best eens checken voor alle zekerheid.

de eerste keer is idd spannend Smile

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Fishbowl

BerichtGeplaatst: Di, 21 Aug. 2012, 7:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je voor je antwoord. Dan zullen dat kwartiertje maar even doen.

Ik had op het duitse LC8 forum nagelezen dat het 2009 model (nieuw dashboard) tot op heden motorisch ongemodificeerd is en dus gewoon de latere mappings kan gebruiken.

"PS Es lohnt sich übrigens seine 9er/10er auf das aktuelle 11er Mapping ändern zu lassen. Sowohl das Standard als auch das Akra Mapping wurden überarbeitet. Standard Mapping ist unten rum ruhiger und das Akra Mapping wurde insgesamt magerer gemacht so das die Reichweite deutlich zugenommen hat."

bron: http://forum.lc8.info/viewtopic.php?t=23410&postdays=0&postorder=asc&highlight=mapping+akra&start=15

Fishbowl

Fishbowl

BerichtGeplaatst: Di, 21 Aug. 2012, 20:55    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag mijn woon-werk ritje gedaan met de nieuwe mapping.

Nu, het rijdt wel anders moet ik zeggen. Ik heb het gevoel dat de tot 5,000 toeren het zaakje een beetje tammer is geworden. Hij reageert wat minder fel op het gas.

Maar het positieve is dat ie ook een stuk rustiger rijdt, wat minder bokkerig, en de uitlaten knallen niet meer met het gas loslaten.

Ik wil ook nog een keer de 2011 R Akra mapping erop zetten en dan kijk ik welke van de drie me het beste bevalt qua rijgedrag en verbruik.

Fishbowl

Richard990adv

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 23:53    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, wat zijn je bevindingen tot nu toe met de verschillende mappings, ik heb zelf een 2009 heb er ook met akras en bijbehorende mapping mee gereden en de Custom mapping van de orginele mapping (evo), maar het gebruik is met de Akra mapping onder de 1 op 13 en met de custom mapping net aan 1 op 13.
Heb jij al met een 2011? mapping geprobeerd / verbruik??

Ik hoor het graag Gr Richard

StevenD

BerichtGeplaatst: Za, 6 Apr. 2013, 23:55    Onderwerp: Reageer met quote

akra map, meestal de o2's uit. dan heeft 15 minuten draaien ook geen enkele zin.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 9:55    Onderwerp: Reageer met quote

regelt ie niet ook zijn stationair in ?
StevenD

BerichtGeplaatst: Zo, 7 Apr. 2013, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

Dat calibreert ie in een normale warmloopsessie altijd, dat heeft geen 15 minuten nodig. Starten en wachten tot de motor je ingestelde stationairtoerental heeft is voldoende. Maar die word ook gaandeweg wel ingesteld. Dat is een volledig los van het injectie staand stepper motortje die gewoon in of uit word gedraaid door de computer net zolang tot de in het 'stationair' tabelletje ingevulde waarde is behaald bij de op dat moment geldende watertemperatuur.

Laat hem even een minuutje ofzo draaien, dan heeft ie naar mijn ervaring nu met deze injectie alles geleerd wat ie leren kan.

Als de o2's zijn ingeschakeld een heel ander verhaal, dan heb je een constant lerende motor die alles uithaalt om maar op λ = 1 uit te komen. De aanpassingen aan de injectiemap (closed loop afwijkingsmapje) is wat je reset voor je die 15 minuten idle trick doe (wat ook dan misschien wel veel langer dan nodig is, ik denk de fan een keer aan -> uit en je heb alle parameters op tps=niet aanzitten al gehad).

Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Gunter

BerichtGeplaatst: Di, 9 Apr. 2013, 19:34    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo,
even dit topic kapen, ik heb de kabel al een tijdje binnen, alle software en drivers gedownload, heb het alleen nog niet aangedurfd om de laptop aan te koppelen aan de Adventure.
Het enige wat ik wil is kijken welke mapping er in zit omdat ik vind dat hij te veel verbruikt. Heb geen plannen om dingen te veranderen.

Begrijp ik het goed dat ik nu enkel de kabel aan de laptop en stekker moet hangen en daarna het contact opzetten. Kan ik dan gewoon de mapping lezen die er in zit en bewaren?

Zou het nogal lullig vinden als ik iets verkeerd deed en naar de dealer moet hollen. stars

mvg Gunter
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Roeligan

BerichtGeplaatst: Di, 9 Apr. 2013, 21:25    Onderwerp: Reageer met quote

Gunter schreef:
Hallo,
even dit topic kapen, ik heb de kabel al een tijdje binnen, alle software en drivers gedownload, heb het alleen nog niet aangedurfd om de laptop aan te koppelen aan de Adventure.
Het enige wat ik wil is kijken welke mapping er in zit omdat ik vind dat hij te veel verbruikt. Heb geen plannen om dingen te veranderen.

Begrijp ik het goed dat ik nu enkel de kabel aan de laptop en stekker moet hangen en daarna het contact opzetten. Kan ik dan gewoon de mapping lezen die er in zit en bewaren?

Zou het nogal lullig vinden als ik iets verkeerd deed en naar de dealer moet hollen. stars

mvg Gunter

Kabel aansluiten, software starten, contact aan en dan in de software read map doen. (download is voor de map naar de motor te sturen dacht ik).
Zaterdag nog gedaan Smile

Gunter

BerichtGeplaatst: Di, 9 Apr. 2013, 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Roeligan schreef:
Gunter schreef:
Hallo,

mvg Gunter

Kabel aansluiten, software starten, contact aan en dan in de software read map doen. (download is voor de map naar de motor te sturen dacht ik).

bedankt, ga van de week een poging wagen....
Naar boven
Fishbowl

BerichtGeplaatst: Di, 9 Apr. 2013, 22:21    Onderwerp: Reageer met quote

Heb nu de 2011(abs) akra mapping erop staan sinds 2 weken. Pas een keer getankt sindsdien dus durf nog niets te zeggen over het verbruik.
Daarvoor de 2011R akra mapping, verbruik ongeveer 1 op 11, dat was me te gortig.

To be continued.

Fishbowl

Gunter

BerichtGeplaatst: Za, 13 Apr. 2013, 22:41    Onderwerp: Reageer met quote

Gunter schreef:
Roeligan schreef:
Gunter schreef:
Hallo,

mvg Gunter

bedankt, ga van de week een poging wagen....

Gelukt, er zat dus een Akra mapping op, heb er terug de standaard mapping opgezet. Morgen misschien de rit van motocare om te testen, ben benieuwd naar het verbruik.....
Naar boven
Gunter

BerichtGeplaatst: Zo, 14 Apr. 2013, 21:14    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag een volledige dag gereden (ook de rit van motocare) met de standaard mapping erin, verbruik is wel fors gedaald, ik dacht dat het benzinelampje stuk was, na 250km toch maar getankt en toen ging er 14,5l in. Ben een tevreden mens, alvast bedankt voor de hulp en tips.
mvg Gunter
Naar boven
dukerider

BerichtGeplaatst: Wo, 22 Mei. 2013, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Gunter schreef:
Vandaag een volledige dag gereden (ook de rit van motocare) met de standaard mapping erin, verbruik is wel fors gedaald, ik dacht dat het benzinelampje stuk was, na 250km toch maar getankt en toen ging er 14,5l in. Ben een tevreden mens, alvast bedankt voor de hulp en tips.
mvg Gunter

Gunter, rijdt jij met de standaard mapping en open uitlaten ?
Aangezien je voordien de Akra map erop, ga ik ervan uit dat je inderdaad met andere uitlaten rijdt.

'23 890 SMT

Voorheen
Yamaha XJ600N '94, TDM 850 '97, TDM 850 '98, KTM Duke 2,KTM GS 600 '94, KTM Exc 525 '03, KTM 950 Adv 04, '05 950 Adv S, '05 450 Exc, '11 Duke 690 R, '13 Adv 990R, '03 950S, '17 1090R
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: