lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Koelvloeistof verlies.
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 9:55    Onderwerp: Koelvloeistof verlies. Reageer met quote

De eerste paar weken rijden op de 950 adventure waren fijn. Nu heb ik een paar dagen geleden eens de dop van de radiator voor het eerst los gehad en sindsdien kan ik na iedere rit het niveau in het expansievaatje bijvullen. Daarvoor verloor ik niets uit het expansie vaatje. Ik denk twee dingen: of de dop op de radiator zat vast (was ook wel vies) en liet het niet toe dat er vloeistof uit het expansievat gezogen werd? Of er zat een flinke luchtbel ergens in het systeem die er door het losmaken van de radiator dop uit begint te komen. Wat klinkt jullie logisch in de oortjes? Ik zal voor de zekerheid maar vast asje en keerring bestellen....
dank,
Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 10:05    Onderwerp: Reageer met quote

De waterpomp is iets wat zich door de band genomen langzaam aankondigt. Dat heb ik nog niet van het ene moment op het andere weten opduiken. Ik geef een grote kans aan de dop zelf, die nu geen druk meer kan tegenhouden.

Anderzijds : als de dop en de vloeistof vuil waren en je hebt de waterpomp modificatie nog niet uitgevoerd zou ik ze gewoon doen. Het moet er toch ooit eens van komen bucktooth grin ...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 10:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, ik bestel asje en keerring en schoepen radje. En ook maar een radiatordopke.
Moet ik met de keerring/as ook de lagers vervangen? Of kan ik die lekker laten zitten en alleen de as en de keerring doen?

Dank,
Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
michelbijl



Geregistreerd op: 16-10-2009
Berichten: 228

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 11:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb deze reparatie al eens uitgevoerd. een verslag staat hier ergens op het forum.

Have fun!

Michel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 11:12    Onderwerp: Reageer met quote

goede kans dat gewooon je radiator dop nu niet goed sluit hoor!

heel simpel: Nieuwe radiatordop (je kunt ook eerst proberen de oude helemaal schoon te maken met remmenreiniger e.d. zodat die zwarte plak weg is).

dop er af, radiator nokkie vol afvullen (motor iets scheef houden zodat alle lucht naar de dop kan)
dop er op
vaatje op 1/2 nivo afvullen.

En dan zou het stabiel moeten zijn.

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ok, ook radiatordop besteld....duurt meestal bijna een week voordat besteld spul er is ....zucht... smiley
_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
orrie!



Geregistreerd op: 25-6-2012
Berichten: 34
Woonplaats: Walsoorden

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi

Ik heb dit zelfde voorval... sinds ik hem heb gekocht 2maanden terug en de kvs bijgevuld lekt hij via de dop zodra hij warm staat.. Waarschijnlijk is de dop dus kapot.

maar waar bestellen jullie de onderdelen? Want ik zoek moet ook nog een nieuwe ketting + tandwielen hebben (16-45)

_________________
Honda CRF250 2009
Husqvarna 570SMR 2005
KTM 950SM 2007

Neem eens een kijkje op Hidxenonverlichting.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 13:54    Onderwerp: Reageer met quote

Onderdelen bij de dichtsbijzinde KTM dealer, zolang ze KTM specifiek zijn. Ketting set is vrij generiek en je kunt vaak bij een andere dealer of op het web een beter prijs krijgen.

Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
lc8tinus



Geregistreerd op: 5-6-2010
Berichten: 32

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 19:33    Onderwerp: Reageer met quote

het afdichtings rubber van de radiatordop is van niet al te best spul gemaakt, heb die van mij laatst bij brouwer in zwartebroek gehaald daar hebben ze best wat onderdelen op voorraad liggen, dop is hetzelfde als van een ktm crosser.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6794
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 21:10    Onderwerp: Reageer met quote

pas wel op: je hebt de dop in 1.2 en 1.4 bar versie. volgens mij moet je de 1.4 bar versie hebben... het staat er op.
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Wo, 15 Aug. 2012, 23:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zal ik even checken Dr. Dank je.
Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
orrie!



Geregistreerd op: 25-6-2012
Berichten: 34
Woonplaats: Walsoorden

BerichtGeplaatst: Za, 18 Aug. 2012, 16:05    Onderwerp: Reageer met quote

Rubber ringentje....?
Deze zit er bij mij niet meer in! (verklaard de lekkage ook..)

_________________
Honda CRF250 2009
Husqvarna 570SMR 2005
KTM 950SM 2007

Neem eens een kijkje op Hidxenonverlichting.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Vr, 24 Aug. 2012, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, rubber ringetje vervangen...of eigenlijk dop van de radiateur. de 1.4 versie..of eigenlijk was het een sleutel ochtendje en heb ik vervangen de water pomp keerring, het veertje van de olie overdruk, bougies nu de boel toch openlag, soomer deurtje geplaatst en gehele koppeling eigenlijk ververst. De oude koppeling had links en rechts toch flink wat spelingen opgebouwd en was best rumoerig.... alles lekker stil nu weer...
Even paar daagjes rijden en kijken of de ketting spanners er ook vers in mogen....en dan de carbs eens even fijn af laten stellen....produktief dagje...

Oude asje:


Op verzoek: deurtje:


_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
marc lenssen



Geregistreerd op: 16-6-2012
Berichten: 191
Woonplaats: Haarlem, Netherlands

BerichtGeplaatst: Vr, 7 Sep. 2012, 18:54    Onderwerp: Reageer met quote

Zo, nu kreeg ik vandaag mijn nieuwe lcuhtfilter binnen, zo een gaas ding als K&N. Die heb ik er eens ingezet maar nu vind ik de motor toch iets rauw en bokkig lopen. Eerder met standaard lucht filter en Somer duertje ging het prima maar nu ik er ook nog een opener luchtfilter in heb loopt ie minder mooi. Hij sloeg me ook voor het eerst dat ik de motor heb bij het stoplicht af.
Nu heb ik dus: BMC luchtfilter, Somer duertje en wings uitlaten. Is het nu tijd om de naalden eens een standje te lichten? En kan ik dat doen zonder de carbs te verwijderen?
Dank,
Marc

_________________
Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
DaBit



Geregistreerd op: 26-1-2012
Berichten: 636
Woonplaats: Oss

BerichtGeplaatst: Za, 8 Sep. 2012, 0:00    Onderwerp: Reageer met quote

Oei, zonder de carbs te verwijderen word lastig. Die dekseltjes eraf gaat nog wel lukken met een haakse schroevedraaier, maar weer netjes erop is een ander verhaal vrees ik.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif