Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 7 Aug. 2012, 12:12 Onderwerp: |
|
|
Nou, ik lees wel eens ooit dat die plakkers gewoon los gaan laten omdat de solutie/lijmverbinding niet tegen te grote hitte kan. Dan maakt de grootte van de plakker ook niet meer uit.
Nu is het met Internet natuurlijk wel zo dat een probleem van 1 persoon breed uitgemeten word , en die 1000 anderen zonder problemen hoor je niets....
Kwa grootte van het gat: ik heb een voorkeur voor autoplakkers boven fietsplakkers, en die zijn kwa grootte best aan de royale kant (cm of 5 doorsnee ofzo). Daar durf ik een snakebite of bij het opleggen lekgestoken binnenband ook gerust mee te plakken.
Naar Marokko had ik ook een reserve 18"+21" biba bij me, en bij lek gewisseld en de ander laten repareren als dat zo uitkwam, maar ik vond het toch een aanslag op de bagageruimte. Vooral toen de dikke biba uit het wiel kwam en de reserve erin ging. Zit je opeens met zo'n 4mm UHD binnenband te kijken die nog in de zadeltassen moet, en die dingen pakken niet bepaald compact .
Ik zou dat dus niet gauw nog eens doen, twee binnenbanden meesleuren. Nadeel van geen reserve-binnenband meenemen is dat je klaar bent als je ventiel afscheurt of je een grote scheur in je biba krijgt.
Nog een vraag: kun je ook goed en degelijk stukken binnenband aan elkaar plakken? Stel dat je van een oude binnenband alleen het ventiel plus circel van 15cm rubber er rondomheen meeneemt? In geval van nood heb je of een ventiel met voldoende vlees er rondomheen om een gescheurd ventiel te repareren, of een stuk rubber om een scheur mee te maken, en het is niet erg volumineus/zwaar om mee te nemen. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 7 Aug. 2012, 19:16 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Dr_Bean schreef: | Ik plak ze gewoon... zelf op mijn 8 maanden afrika had ik geen reserve bij me. |
Geen last gehad van plakkers die loslaten vanwege de hitte? Schijnt wel eens voor te komen. Of gebruik jij wat anders dan de gewone Simson fietsband-solutie + Rema TipTop auto-plakkers?
In Marokko gebruikten ze ook een of ander vulcaniseerapparaat om m'n lekke binnenbandje te repareren. |
Ja dar hebben wee wel last van gehad, maar pas toen we in noord Soedan door de woestijn (Karima-road) gingen: Luchttemperatuur >50 graden, zachte banden in zacht heeeeeeeeeeel heet zand.
Ik had de procedure: Onderweg plakken, in een grotere stad even de plakkertjes er af en laten vulcaniseren.
Uiteindelijk in Egypte pas een nieuwe biba gescoord (na 6 maanden/25000km). op pad gegaan met een 3mm biba wel natuurlijk. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Za, 11 Aug. 2012, 17:45 Onderwerp: |
|
|
Nu vraag ik me nog af welke breedte ik moet zoeken voor biba's. Past een gewone enduro/cross-biba voor de ktm adventure? _________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Za, 11 Aug. 2012, 19:17 Onderwerp: |
|
|
ALs je een Biba koopt staat op de biba aangegeven welke voor maat(range) buitenband deze zijn. DUs bijv 18"-120-140/80 past in een 120-140 brede achterband.
een 150/70 is niet echt groter van binnen dan een 140/80, dus als ie in een 140/80 mag, mag ie ook in de 150/70 van de adventure _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|