lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Hoezo 15 minuten wachten?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
vdrWheely

BerichtGeplaatst: Do, 2 Aug. 2012, 20:50    Onderwerp: Hoezo 15 minuten wachten? Reageer met quote

Ik lees her en der dat je na montage van nwe slip on dempers de motor 15 min moet laten draaien om het motormanagement te laten wennen aan de nwe dempers.
Is het management niet continu bezig met de juiste verhoudingen zoeken die bij een bep. temperatuurd/toerental/etc horen.
Ik snap die 15 min wachttijd niet. Wie kan mij dat eens uitleggen?

Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Do, 2 Aug. 2012, 21:13    Onderwerp: Reageer met quote

naar het mij verteld is:

Als de ECU 10 minuten lang dezelfde waarden ziet (van stationair-regling, lambdasonde etc), neemt hij deze waarden over als nieuwe basis-settings. Dit zijn overigens alleen waarden die van belang zijn voor het stationair-draaien (en misschien het allereerste oppak gebied.). Daarbuiten loopt ie gewoon op zijn basismatting+ correctie van lambda-sensors (en overige sesnors natuurlijk). Hij is niet zelf-lerend volgens mij.
Je kunt de basis-settings resetten met tune-ecu software (voor als ie op een of andere manier waarden heeft opgeslagen waarmee die niet meer kan draaien...)

de 15 minuten is dus nodig om nieuwe basissettings te krijgen: 5 minuten warm-draaien + 10 minuten constant. Daarbij dien je absoluut NIETS aan te raken... dus niet effe lekker gas-geven tussendoor, want dan zijn de waarden niet constant.

vdrWheely

BerichtGeplaatst: Do, 2 Aug. 2012, 21:46    Onderwerp: Reageer met quote

Dank voor je duidelijke verhaal !
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: