Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Di, 24 Jul. 2012, 18:46 Onderwerp: |
|
|
De werkzaamheden zijn klaar en de motor start weer super!
Nu dat hij terug supervlot start, besef ik dat hij al een paar maanden slechter en slechter aan het starten was (zonder daarvoor al slip in de vrijloop waar te kunnen nemen). Dus blijkbaar een probleem dat zich zeer geleidelijk voordoet. Pas als je effectief de startmotor hoort doordraaien terwijl de motor een compressieslag overslaat, besef je dat het slip is in de startmotorkoppeling.
Ik post nog wel een update sinds de laatste werkzaamheden met mooie foto's van gesleten onderdelen naast perfecte onderdelen en dat zie je de verschillen heel goed. Maar nu eerst rijden! |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 27 Jul. 2012, 21:18 Onderwerp: |
|
|
Als je nu heel alert bent , echt heel alert dus , en je pakt die beginnende slip eruit kan je een hele reparatie heel lang uitstellen door de veer in te korten
Blijft uitstel van excecutie _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Do, 2 Aug. 2012, 18:22 Onderwerp: |
|
|
In principe denk ik dat ik inderdaad de beginnende slip veel sneller kan detecteren. Maar ik hoop gewoon dat dit de eerste en ook laatste maal is dat ik deze reparatie moet doen.
En hoe kan je de veer losmaken, inkorten en terug goed vastmaken? Het lijkt me een eindeloze veer...
Nog een paar vergelijkende foto's. Gesleten onderdelen naast nieuwe onderdelen, spreekt boekdelen.
Oud en nieuw vrijlooptandwiel:
Nieuw vrijlooplager:
Oud en nieuw vrijloopbuitenwiel:
Montage is redelijk recht-toe-recht-aan. Bij montage weet je hoe alles ineenzit bij demontage niet. De juiste loctite op de juiste plaats gebruiken en bouten op goede moment aandraaien (die 150Nm is weer moeilijk).
1 merkwaardige fout in de wphb:
wphb zegt van bij montage het vrijlooptandwiel stil te houden en de rotor te roteren in de richting dat het vrijlooplager slipt zodat het vrijlooplager en het loopvlak van het vrijlooptandwiel in elkaar kunnen schuiven.
Dat kan dus niet: rotor zit op krukas dus kan je niet zomaar roteren.
Dus: rotor stilhouden en het vrijlooptandwiel (dat overigens volledig vrij kan roteren) in de tegenovergestelde zin roteren tot de onderdelen in elkaar schuiven. Zo lukte het wel.
Daarbij ook niet te veel kracht uitgeoefend, anders worden de randen van de tonnetjes alweer direct geplet.
Ook maar ineens de deels doorgesleten isolatie van de kabel hersteld.
Voor:
Tijdens:
Na:
Ziezo, dat is in de toekomst ook weer een potentieel onverklaarbaar probleem minder waarbij de schuld op de accu wordt gestoken.  |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Do, 9 Aug. 2012, 18:38 Onderwerp: |
|
|
De veer kan je gewoon inkorten. Stukkie eruit knippen
Heb je nu een compleet nieuwe gekocht met vliegwiel ? _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Do, 9 Aug. 2012, 23:30 Onderwerp: |
|
|
highrider schreef: | De veer kan je gewoon inkorten. Stukkie eruit knippen | Jep stukje eruit knippen lijkt me duidelijk, maar hoe de losse uiteinden dan terug netjes gealigneerd aan mekaar zetten?
Quote: | Heb je nu een compleet nieuwe gekocht met vliegwiel ? |
Ja, helaas... Onderdelen zijn tot bij de importeur gegaan om de zaak te expliqueren maar geen coulance bij KTM. Overigens wel met veel dank aan de dealer die oprecht toch z'n best heeft gedaan mij verder te helpen (ook nog een oude 690 vrijloop ergens vanonder een berg zitten opdisselen... met exact dezelfde slijtage...)[/quote] |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

Geregistreerd op: 11-4-2005 Berichten: 2738 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Vr, 10 Aug. 2012, 15:48 Onderwerp: |
|
|
Inkorten is een lapmiddel. als thuiskomer op een reis ofzo.. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

Geregistreerd op: 20-6-2006 Berichten: 224 Woonplaats: Amsterdam
|
Geplaatst: Ma, 24 Sep. 2012, 21:28 Onderwerp: |
|
|
StevenD schreef: | Inkorten is een lapmiddel. als thuiskomer op een reis ofzo.. |
met een standtijd van ruim 8 maanden kom je inderdaad makkelijk thuis  _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
|