Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 30 Jul. 2012, 18:47 Onderwerp: |
|
|
marc lenssen schreef: | Ok, sleutel binnen en deze past
Ennuh, wat is de eenvoudigste manier om bij de voorste bougie te komen? Niet echt voor onderweg sleutelen ontworpen dat ding...zucht.
Marc |
ja bij een bmw zitten ze veeeeel handiger! (als ze er aan blijven zitten) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
|
Geplaatst: Ma, 30 Jul. 2012, 19:24 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een r1100s Boxercup B*W gehad, kleppen stellen en bougies wisselen.....20 minuutjes....inclusief klepdeksel de-montage...  _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 30 Jul. 2012, 20:17 Onderwerp: |
|
|
marc lenssen schreef: | Ik heb een r1100s Boxercup B*W gehad, kleppen stellen en bougies wisselen.....20 minuutjes....inclusief klepdeksel de-montage...  |
tja.. dan had je die niet moeten weg doen.... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
|
Geplaatst: Ma, 30 Jul. 2012, 23:22 Onderwerp: |
|
|
Die begrijp ik niet. _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Di, 31 Jul. 2012, 0:01 Onderwerp: |
|
|
marc lenssen schreef: | Die begrijp ik niet. |
Gewoon, Dr denkt dat je maar BMW had moeten blijven rijden als je de KTM zo'n lastpak vindt .
Begrijpelijke reaktie van een forum-ancien die deze opmerkingen over moeilijk te bereiken bougies etc al een paar honderd keer zien passeren heeft. Verder ook niks van aantrekken ...ik heb me in m'n eerste jaar LC8 ook dikwijls druk gemaakt in sommige aspecten van de fiets, en zowat om de paar weken startte ik een thread met het zoveelste kleine of grote defect. Daar hou ik me ondertussen niet zo meer mee bezig. Let wel : da's niet omdat hij niet meer kapot gaat hoor ...Of omdat de bougies ineens wel goed bereikbaar zijn, daar erger ik me nog steeds aan als ik ze moet vervangen .
Goed, voorste bougie dus : hele rechterkuip eraf, radiator losmaken aan de ophangingspunten zodat je'm vooruit kan duwen en de thermostaat-met-slangen naar beneden. Dan prielen maar met de bougiesleutel in de paar vierkante centimeter die je zo gemaakt hebt... _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
|
Geplaatst: Di, 31 Jul. 2012, 8:26 Onderwerp: |
|
|
Dank je Raketman,
Zoiets dacht ik al. Ik zal inderdaad als noobie weinig nieuws melden over het gesleutel aan de adventure. Misschien echter wel dat de motion pro sleutel wel past in die smalle schacht, hopelijk helpt dit een andere nieuweling.
Als je zegt hele rechter kuip eraf is dit inclusief tank?
Ik heb de epc er nog op zitten, ik zal wat doppen halen om de carbs te dichten en dan die epc units verwijderen, dan is er aan die rechterzijde al weer iets meer ruimte.
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 31 Jul. 2012, 16:55 Onderwerp: |
|
|
Ja, dat gebeurt me dagelijks
Voor de rest: bij de bougies moet je wezen als je toch met de grote beurt bezig bent, en dan heb je de hele rambam toch al van de motor af geschroefd. |
|
Naar boven |
|
 |
|