Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Ma, 23 Jul. 2012, 21:21 Onderwerp: Regulator stuk? |
|
|
Vorige week tijdens een rit klonk er een hoge piep onderaan m'n motor. Contact af of aan, piep bleef duren....ook een ongelofelijke stank (ik was het niet).
De motor reed geheel normaal, starten, pinken, lichten, claxon, alles deed het perfect. Dus ook gewoon thuisgeraakt.
De dag erna startte de motor niet meer. Batterij eruit en aan de druppelader (Optimate IV). Die geeft geen enkel probleem aan en laad de batterij op tot zo'n 13,5V.
Als ik de batterij er weer insteek, geeft de batterij het na een rondje starten al op. Multimeter laat zien dat het vermogen van de batterij volledig wegvalt, ook de computer/boordverlichting valt uit. Maar herstelt zich meteen tot zo'n 13V.
Batterij zal dus naar de haaien zijn en ik vermoed dat m'n regulator de schuldige is. Ik ga dat morgen eens testen met de startkabels en kijken naar wat de regulator juist naar de batterij stuurt.
Om alvast op tijd de nodige zaken klaar te hebben: Heeft er hier iemand een regulator op overschot liggen? Of een (betere) mosfet regulator met de juiste connectoren?
Is de standaard Yuasa ok, of kan er ook een landport in of dergelijke? |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 23 Jul. 2012, 22:35 Onderwerp: |
|
|
Bert, ik heb wel een regulator liggen, maar das nie echt in de buurt he... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 24 Jul. 2012, 0:08 Onderwerp: |
|
|
Er zit wel wat info en een aantal links in dit draadje: diagnose, mosfet R/R, ... |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Di, 24 Jul. 2012, 11:39 Onderwerp: |
|
|
Hela, ook hier een reg/rec over.
Maar ik verwacht eerder dat je accu gewoon naar de * is hoor, maar meten is weten he! _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Di, 24 Jul. 2012, 14:42 Onderwerp: |
|
|
Bedankt jongens!
Net de motor aan de praat gekregen met de opgeladen batterij. Starten met standlichten aan===> gaat meteen naar 17 a 18V op de multimeter.
Motor afzetten===> valt meteen naar 14V en zakt dan gestaag.
Ik ga dadelijk de kabels even controleren en de regulator eens demonteren om te zien of er iets gesmolten is of dergelijke.
Wat moet zo'n tweedehands regulator kosten, verzending naar België inbegrepen? Of is het steken van een nieuwe de aan te raden oplossing?
Die Shindengen regulator lijkt me wel wat, maar mijn elektriciteit heb ik liever plug-and play... |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
|
Geplaatst: Di, 24 Jul. 2012, 18:21 Onderwerp: |
|
|
De Shindengen die beginnen met een F (de F van FET) zijn normaal zeer goed, maar inderdaad helaas niet plug&play |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 24 Jul. 2012, 22:21 Onderwerp: |
|
|
nieuw een dikke 100 euro ... _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |