Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Za, 14 Jul. 2012, 16:30 Onderwerp: |
|
|
Nou...olie jetje eens vervangen......man wat een gepriegel om dat oude jetje er uit te krijgen...uiteindelijk een imbusje gevonden die kennelijk strak genoeg paste om het oude jetje er uit te lichten. Zat uiteraard helemaal dicht en de sleuven voor de schroevendraaier waren behoorlijk beschadigt dus ik denk dat een vorige eigenaar eens geprobeerd heeft het jetje er uit te krijgen en de schroevendraaier een paar keer uit de sleufjes heeft laten klappen. Maar ala..... hulpkoppelingcylinder was ook lek... Gelukkig had ik er nog 1 liggen van mijn vorige lc8, daar had ik een Sigutech opgezet als voorzorg terwijl het origineel nog niet lekte....toch maar vast een Sigutech gaan bestellen.
Bij het kijken of de koppeling nog wel werkte zag ik (op de middenbok) dat als ik de koppeling intrek en in zijn 1 zet het achterwiel behoorlijk hard draait, ik hou het wiel ook niet zomaar tegen met de hand....ontkoppelt toch niet helemaal mooi kennelijk...zal met de koppeling ook maar dat stangetje vervangen..
Zometeen eens even rijden en kijken of dat geklapper met koude koppeling nog zo erg is.
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Za, 14 Jul. 2012, 16:41 Onderwerp: |
|
|
De jet kreeg ik er perfect uit van de eerste keer met een wattenstaafje. Het watje neemt de vorm aan als je het in de jet duwt (wel het oud model jet) en zit daar dan een beetje gekneld in. Jet komt dus mee als je het wattenstaafje er uit haalt. Jet uiteraard wel eerst losdraaien. Ook uitkijken dat het watje niet te veel uitpulkt, kwestie van geen watresten achter te laten.
Achterwiel dat vrij van de grond meedraait met getrokken koppeling is niet abnormaal. Als je zittend op de motor, wielen op de grond in 1ste versnelling met getrokken koppeling de motorfiets voelt kruipen of trekken komt de koppeling inderdaad niet voldoende vrij. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Za, 14 Jul. 2012, 16:55 Onderwerp: |
|
|
Ok, ga ik zo eens proberen.....
Net eens even na twee weken vakantie rondje gedaan om de olie jet te testen....geen klapperende koppeling ....ook niet koud
Het zou wel eens zo makkelijk kunnen zijn...
Dank,
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Vr, 20 Jul. 2012, 20:28 Onderwerp: |
|
|
Hmm.....net even rijden, klapperen is gewoon terug.....alleen jetje vervangen is dus niet genoeg....jammer. Nu moet ik toch maar eens de hele koppeling verversen....inclusief een betere slavecylinder...zucht....en na de vakantie zijn de euros op.... _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 21 Jul. 2012, 11:21 Onderwerp: |
|
|
Hey Marc,
Als het klapperen even heeft opgehouden zou het zomaar kunnen dat die jet weer dicht is geslagen. Dat durft wel gebeuren met die oude drukstangen. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Zo, 22 Jul. 2012, 9:52 Onderwerp: |
|
|
Zucht,
dus weer even openmaken en kijken of dat zo is. Die druk stang zal ik van de week eens bestellen.
Dank je Bert,
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Zo, 22 Jul. 2012, 12:10 Onderwerp: |
|
|
HHHMMM, jetje er even uitgehad, was toch nog open. Ik heb er nog even een gitaar snaar doorheengehaald om het echt zeker te weten
Maar ik geloof niet dat het dat is.....stift was zwart met een stalen kerntje, is dit nog de oude aluminium of toch al een geupdate stalen stift?
Koppelingsversterker????
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 22 Jul. 2012, 12:29 Onderwerp: |
|
|
De oude stift is niet in 1 stuk, alu middendeel en stalen uiteinde(n), als ik mij goed herinner. De nieuwere is in 1 stuk uit staal. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Zo, 22 Jul. 2012, 14:44 Onderwerp: |
|
|
Als ik fotootje zie van het uiteinde van de oude stift is die helemaal glimmend staal, de update is zwart staal. De stift die ik net in de mijne zag zitten is zwart met een wit/zilver kerntje. Allicht dat dit kerntje gewoon een schuurplekje is waar het zwart is gaan glimmen. Zag er ook schoon uit en geen slijtage op de punt. Allicht dat ik al een upgrade stift er in heb?
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Zo, 22 Jul. 2012, 19:32 Onderwerp: |
|
|
zeer hoogst waarschijnlijk wel ja.  |
|
Naar boven |
|
 |
|