Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
koen warnar

|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 9:13 Onderwerp: garmin 60csx |
|
|
Ik heb een uitdaging, tevens een haat liefde verhouding met mijn GPS.
Wat doe ik verkeerd??
Mijn GPS is geladen met de volgende kaarten (+/- 1 gig aan bestand materiaal); City navigator + de daarbij behorende TOPO kaarten van de omgeving.
Plaats op de weg, omgeving etc --> super! Geen probleem.
Maar als ik bv een plaatsnaam hier in de omgeving wil zoeken ("zoek op naam") en wil navigeren, dan wordt het lastig --> Geen resultaten. Kijk ik bij "alle cat. nabij huidige lokatie" en selecteer ik de bewuste plaatsnaam die ik ook heb proberen te zoeken met de boven genoemde functie, dan is er geen vuiltje aan de lucht ..... vreemd!
Ik heb geprobeerd om bv de verschillende kaarten los van elkaar te gebruiken, om de kaarten in combinatie van elkaar te gebruiken.
Verdamtnogmaal, ich weis es nicht mer!!!!
Wat doe ik verkeerd, moet ik alles eens eruit gooien en opnieuw inladen. Wat kan ik nog meer veranderen aan de instellingen en mogelijkheden?
mvg Koen _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Bertje
|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 11:46 Onderwerp: |
|
|
Misschien een idee, als je lid bent van de ANWB (heel burgelijk maar wel handig) kun je in hun webwinkel een cd kopen met een 4 uur durende videocursus Garmin MapSource verzorgt door mr. GPS himself. Ik heb er veel van geleerd.
Succes, Bertje _________________ De mooiste weg is een omweg. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 13:15 Onderwerp: |
|
|
Thnx Bertje ... _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Frank

|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 17:49 Onderwerp: |
|
|
koen warnar schreef: | Thnx Bertje ... |
Serieus?
http://forum.gps.nl/
Hoef je de deur niet uit. Rechtsboven op knopje met TV klikken. En nog veel beter: de subfora met modelgerelateerde onderwerpen. _________________ R! |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 21:03 Onderwerp: |
|
|
Blijft natuurlijk een feit dat ik wel weet hoe het een en ander werkt ....
Ik snap alleen niet waarom ik de eene keer wel gewwoon de plaats van bestemming kan invoeren en de andere keer het apperaat de plaats van bestemming niet kan vinden.
Iemand nog een suggestie?? _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 22:52 Onderwerp: |
|
|
Volgens mij gebruik je of CN of je topo kaart en niet beide tegelijk.
CN is gemaakt om te navigeren van A naar B
en
Topo kaarten voor wandelen/ fietsen en volgen van tracks. Doen wij natuurlijk op de lc8.
Maak je in mapsource een route of track en je selecteert de bijbehorende kaarten erbij en kopieert deze naar je map60 zal je vorige kaart materiaal overschreven worden.
Zelf gebruik ik een map60cx en dit zijn mijn ervaringen waar je misschien verder mee kan, lees het wel _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 23:05 Onderwerp: |
|
|
euhm:
- betreffende kaart (CN) wel actief staan?
- Heb je wel een GPS-lock (dus een actieve positie?); als je hem net aan zet weet ie niet waar die is, en krijg je dus ook geen 'plaatsen nabij'
je kunt best Topo EN CN allebei op 1 kaartje zetten, en ook allebei actief zetten. geen enkel probleem. (alleen zie je dan 2 kaarten door elkaar, wat niet altijd even duidelijk is... dus best zet je dan steeds 1 kaartset aan/uit.
je mag altijd langskomen voor een minicursus 60CX _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 10:58 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor de info. Ik denk dat ik de GPS eens leeg ga maken en op nieuw ga laden.
@ Gerben bedankt voor het aanbod. Als ik in de buurt ben, laat ik wat van me horen. Al was het maar voor een biertje en een praatje ..
thnx _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 11:20 Onderwerp: |
|
|
De mijne had dat gezeik ook wel eens ooit, en dat kwam voornamelijk doordat-ie sommige kaartcombinaties niet lekker vond ondanks dat het totaal aantal kaartsegmenten binnen de limieten bleef evenals de grootte van het .img bestand.
Probeer eens:
- Alleen de basiskaart en CN te activeren, de rest uit. (uit het hoofd: menu -> instellen kaart -> naar het kaartdeelselectie tabje gaan -> weer menu -> toon/verberg kiezen voor de hele kaartfamilie)
- Mapset bouwen met alleen CN, en nog eens proberen. |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 19:06 Onderwerp: |
|
|
Zou kunnen kloppen. Ik heb een paar jaar geleden voor een kapitaal aan kaarten gekregen.
Heb vanochtend opnieuw kaarten in geladen. Wat mij opviel was dat bij de zoekfunctie "zoek steden" een optie is "wijzigen referentiepunt". Dat referentiepunt ligt ergens 15km ten noorden van mijn woonplaats in een klein raster van kaarten ..... ?????
Ik denk dat daar het probleem zit. Nog maar weer eens googlen  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Za, 7 Jul. 2012, 18:47 Onderwerp: |
|
|
Zoals anderen al zeiden: het probleem zit 'm in de kaarten die geladen zijn. Probeer zoals hierboven aangegeven eens om de topokaart te desactiveren, zodat je enkel de CN kaart gebruikt. Dan zal het zeker wel lukken. Een ander veelvoorkomend probleem is dat je een punt zoekt dat ergens ligt in een gebied waarvan je gewoon geen kaart hebt ingeladen.
Dat referentiepunt is het in ieder geval niet: met het referentiepunt wordt bedoeld waar in de buurt de gps POI's of steden moet zoeken. Dat is normaal het punt waarop je je op dat ogenblik bevindt. Als je echter ergens anders wil laten zoeken dan waar je op dat moment bent kan je de optie 'wijzig referentiepunt' gebruiken. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
koen warnar

|
Geplaatst: Di, 10 Jul. 2012, 14:13 Onderwerp: |
|
|
Ik ben al iets verder ...
Adressen zoeken; lukt weer na het opnieuw up-loaden van de kaarten
Steden zoeken; Noch immer nicht!
Kaart aan /kaart uit, allen CN of TOPO-kaart maakt weinig verschil.
Ik ga verder ....  _________________ mooi spul...hè!? |
|
Naar boven |
|
 |
|