Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Ives
|
Geplaatst: Zo, 8 Jul. 2012, 11:12 Onderwerp: vraagjes voor enkele ervaren adventure-rijders. |
|
|
Ik ben misschien wel zinnens om me een Gps toestelletje aan te schaffen. Ik zou het geweldig vinden om het schermpje daarvan BOVENOP mijn dashboard te kunnen plaatsen... Kan dat ? Heeft iemand daar ervaring mee ?
Bijkomend vraagje : ook een tanktas zie ik wel zitten, maar ik ben bang dat die bandjes (aan de achterzijde van de tas : die over je tank gaan) met de tijd de lak zullen gaan aantasten.. Kan je niet je tanktas aan je zadel vastmaken en kan je dan nog aan je tankdoppen om te tanken ?
Voor de rest : ik kocht m'n adventure al een tijdje terug en ik had eerder al een Ktm supermoto, maar : ik ben onlangs 9 dagen gaan touren : Al wat ik hierover kan zeggen : Wat een dijk van een machine is dit toch !!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 8 Jul. 2012, 12:00 Onderwerp: |
|
|
Ik heb een Touratech houder staan voor een Zumo 500 en deze staat bovenop het dashboard dmv de dashboard support bracket voor de ktm adventure. Die is te verkrijgen via KTM.
Touratech heeft ook opties om hun houder bovenop de dash te zetten. Deze verschilt voor de 2009 modellen en later...
Werkt mooi en staat perfect in het gezichtsveld.
|
|
Naar boven |
|
 |
skippie

|
Geplaatst: Zo, 8 Jul. 2012, 19:46 Onderwerp: |
|
|
originele tanktas voor de advanture werkt perfect hoor.
zit aan het frame bevestigd en je kunt gewoon tanken omdat je de tankdoppen links en rechts hebt zitten.
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Zo, 8 Jul. 2012, 21:01 Onderwerp: |
|
|
Heb al de meest maffe manieren van knopen/strappen/kunst-en vliegwerk gezien waarop sommigen de ori tanktas bevestigen. Ik begrijp daar echt niks van. Die van mij staat er nu 6 jaar bijna volcontinue op, op de originele manier gemonteerd, en hoewel er al vele krassen en doorschuurplekken op mijn motor zitten is er nog geen enkele bij van de tanktas of de bevestiging ervan .
_________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
Blob

|
Geplaatst: Zo, 8 Jul. 2012, 21:23 Onderwerp: |
|
|
Hallo Ives,
Ik heb de Touratech houder voor de Garmin 660 op m'n dashboard ziten. Zo geplaatst dat de Garmin wat naar mij toe komt en ik er met mijn korte armpjes makkelijker bij kom. Zie de foto's.
Hans
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
279.81 KB |
Weergegeven: |
369 keer |

|
|
349.57 KB |
405 keer |

|
_________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk!
Laatst aangepast door Blob op Zo, 8 Jul. 2012, 22:16, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
Terry

|
Geplaatst: Zo, 8 Jul. 2012, 21:37 Onderwerp: |
|
|
Ik heb laatst als een soort noodoplossing een eigen steuntje in elkaar geflanst.
Letterlijk, want het was een haastklus. In een uurtje 's avonds tussen 2200 en 2300 gefabriceerd met wat Alu profieltjes en een PDA houdertje. Van afwerken is het niet gekomen. Wonderwel werkte deze noodoplossing boven verwachting! Goed in het gezichtsveld. Uit de elementen doordat het geheel achter het ruitje valt. Was wel content. Ik beloof mijzelf al een maand dat ik een mooiere en betere versie 1.2 of 2.0 ga maken maar het is er nog niet van gekomen.
Foto's volgen zsm. Kan ze niet uploaden van mijn telefoon. (?)
|
10.63 KB |
7637 keer |

|
|
55.31 KB |
7637 keer |

|
_________________ If it's worth doing, it's worth doing right and well!
1190 Adv R
Previously 950 Adv S '03 (Orange of course!) |
|
Naar boven |
|
 |
Remmie

|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2012, 7:34 Onderwerp: Re: vraagjes voor enkele ervaren adventure-rijders. |
|
|
Ives schreef: | Ik ben misschien wel zinnens om me een Gps toestelletje aan te schaffen. |
Misschien een tip.
Voor een Motor GPS denkt iedereen vaak bij Garmin aan de Zumo's. Maar, kijk ook eens na de Montana serie. Deze kan het scherm ook in "Portret" stand weer geven. Ideaal, en ook gelijk een goede off road GPS.
Remmie
_________________ Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience. |
|
Naar boven |
|
 |
arno
Geregistreerd op: 28-9-2011 Berichten: 369 Woonplaats: Beveren-Waas (B)
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2012, 15:22 Onderwerp: Re: vraagjes voor enkele ervaren adventure-rijders. |
|
|
Remmie schreef: | Ives schreef: | Ik ben misschien wel zinnens om me een Gps toestelletje aan te schaffen. |
Misschien een tip.
Voor een Motor GPS denkt iedereen vaak bij Garmin aan de Zumo's. Maar, kijk ook eens na de Montana serie. Deze kan het scherm ook in "Portret" stand weer geven. Ideaal, en ook gelijk een goede off road GPS.
Remmie  |
Idd heb deze sinds kort en zeer tevreden van.
_________________ KTM ADV 640 '03 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2012, 16:52 Onderwerp: |
|
|
Die tanktas laat bij mij geen sporen na bij gewone montage zoals ze bedoeld is.
Voor montage bovenop het dashboard zijn een heel aantal mogelijkheden:
- Touratech steun is hier al vermeld
- Ook de steun van KTM is al vermeld
- Er zijn heel wat mensen die aan zelfbouw doen (niet zo moeilijk: er zijn een paar gaatjes vrij onder het plastiek van de cockpitsteun waar je zo een plaatje op kan maken)
- Ikzelf heb dit systeem van Desertstorm hier eens tweedehands gekocht:
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
bmva
Geregistreerd op: 10-2-2007 Berichten: 148 Woonplaats: Ouderkerk aan de Amstel
|
Geplaatst: Ma, 9 Jul. 2012, 20:17 Onderwerp: |
|
|
Dag Ives,
Ik ben inmiddels aan mijn tweede ktm-houder voor mijn garmin 660 toe.
Bij een weekje off road rijden in Marokko brak bij dag 3 de houder al in tweëen. Het was niet eens zo extreem de dagen ervoor.
Alles zat goed gemonteerd. De zwakke plek zijn de twee pootjes die de belasting moeten afdragen naar het frame van je dashboard.
Had niet verwacht dat materiaalmoeheid zo snel zou optreden. (zat een half jaar gemonteerd.)
Ik heb van mijn dealer (Brouwer in Nijkerk) kosteloos een vervanging gekregen. Dat noem ik nog eens service...!
Om te voorkomen dat deze ook breekt is het handig de houder met rubber dopje af te laten steunen op het plastic van je dashboard.
Gr.
Mark
_________________ Oranje 990 Crispy design Adventure 2007, 690 Enduro R 2013 |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 757 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Di, 10 Jul. 2012, 0:33 Onderwerp: |
|
|
Helemaal eens met Mark. Na 4 dagen Alpenpistes hetzelfde, het aludeel onder het dashbord gebroken. Was met een (zware) Garmin 2610.
Zelf vervangstuk gemaakt en 'pootjes' vooraan.
|
|
Naar boven |
|
 |
Ives
|
Geplaatst: Wo, 11 Jul. 2012, 21:20 Onderwerp: Bedankt voor alle reacties jongens ! |
|
|
Bedankt voor alle reacties, alle foto's. Ben er nog niet helemaal uit, maar toch al een heel pak slimmer, al was dat niet echt zo moeilijk...
|
|
Naar boven |
|
 |
|