lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Klote Tering Motor
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Rob Motard

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

De mijne heeft nu 50000 km op de teller. hier van zijn er 40000 van mezelf en da zijn 40000 zware km die meer op misbruik dan op gebruik lijken. Wie mijn rijstijl kent kan dit beamen denk ik. Tot op heden nog niets geks voorgehad. Gewoon goed onderhouden en Gaaaaas, vooral veel GGaaaaaaasss
highrider

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 2:47    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Koen zegt , Problemen zijn mij niet ongewoon ...... Heb ik met alle jappen nog nooit mee gemaakt. Maarja, ik heb wel leren sleutelen --> vind ik tot op zekere hoogte wel leuk ...

100 % mee eens.

Quote:
Bean zegt , Het zijn dus bepaalde series, en daar wordt ook weldegelijk wat aan gedaan want die series lopen ook niet eeuwig door.

Wat wordt er aan gedaan dan ? slave clutch bijvoorbeeld , nee hier ben ik het volledig oneens. Als KTM rijder mag ik dat toch gezeggen ? trouwens als niet KTM rijder toch ook ? Ik vind betrouwbaarheid stukken minder en karakter stukken meer dan gemiddeld.

Ik snap niet waarom dat zo genuanceerd moet worden. Is gewoon een eigenschap die iedereen mag weten. Als ik het had geweten had ik misschien voor iets minder karakter gekozen als het er was geweest.

Een eerlijke oprechte mening

DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik hang nog regelmatig op het GS-forum rond, en daar zie ik toch ook aardig wat stukken langskomen. En niet de goedkoopste/minste: afbrekende klepstelen (=motor total loss, praktisch gezien), een consequent falend benzinemeter-lint (honderden euro's), cardanproblemen (1500+ euro). Dat bij de recente motoren, de oudere 1200's hebben ook nog gedoe met ringantennes, afbrekende kappen, de benzinepomp, etc.

Is toch ook niet allemaal zoals het hoort, en die motor rijd ook al rond sinds 2004. BMW betaalt die schades overigens ook niet zomaar. Zo af en toe wat coulance op de onderdelen of arbeidsuren, maar het kost hoe dan ook grof geld.

Verder:
- Mijn Honda XL600R: kop liep in de soep en dan ben je de sjaak met die dingen, want nergens 2e hands te krijgen. Onderdelenprijzen het dubbele van de Europeanen, ook prettig..
- Mijn Kawasaki KLX650R: dat ding heeft me over de streep geholpen om 'complexere' sleutelklussen aan te durven, want de schades waren zodanig dat naar de motorzaak brengen economisch totaal niet interessant was. De motorzaak zag erg graag mijn onderdelenlijst-Excelletjes komen hoor; partnummers konden ze zo overnemen en het totaalbedrag onderaan die kassabonnen van een halve meter lang stond garant voor een leuke omzet.

Ik zal niet zeggen dat zo'n LC8 nou bijzonder probleemvrij is (heb d'r zelf in die pas paarduizend km dat ik 'm heb ook al redelijk wat geld in moeten pompen), maar dat het gras bij de buren echt zoveel groener is geloof ik niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Blackbert

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 17:32    Onderwerp: Reageer met quote

2004 950, nu 62000km
op ongeveer 25000, preventief de WPas en -dichting vervangen, de stalen koppelingsstang gestoken en de slave vervangen door een Evo.
1 van de eerste reeks benzinepompmodjes van dr Bean.
10k later veertje oliepomp en spanners nokkenaskettingen wegens teveel geratel.
nog 10k later: schakelaar voorrem. wat eigenlijk het enige echte defect was.
alle lagers zijn nog de originele, probleemloos. uitlaatstukken idem.

nee, in tegenstelling tot sommige anderen mag ik niet klagen. happy
Naar boven
Raketman

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Nee, ik ga mijn lijst niet opnieuw posten grin ...

Heeft nu ongeveer 20.000km vrij probleemloos gereden (wat zo ongeveer een record zal zijn), deze week heb ik m'n doorgerotte en bijgesoldeerde startrelais maar vervangen (better safe than sorry). Nu begint m'n ventilator te ratelen confused laugh3 laugh3 ...

Het zal altijd wel wat zijn met dat grijze kreng.

Nu heb ik toevallig al menig LC8 onder handen gehad, en er zijn echt wel meerdere dingen die je altijd maar weer ziet terugkomen over de modeljaren heen. Zowat de bekendste :

- clutch slave (van bouwjaar 2003 tot 2010 al een stuk of 10 vervangen)
- waterpompas (van bouwjaar 2003 tot 2010, al zelf meerdere vervangen)
- dichtingen Y-stuk uitlaat (idem dan hierboven) vanaf 60-70k
- balhoofdlagers (idem dan hierboven, oude en nieuwere modellen)
- injectiespook (2006-7-8)
- lambdasensoren voorste cylinder (4x tot nu toe)
- batterijen vreten (kan je talloze gevallen van vinden op diverse fora, slechte reeks spanningsregelaars ?)
- veertje dumpvalve (heel veel gevallen van te vinden)
- doorroestende startrelais

Terwijl ik hout vastheb durf ik wel te vermelden dat op 123.000 km alle wiellagers nog perfect in orde zijn, en ik nog geen gescheurde uitlaatbuizen heb. De eerste paar 10duizenden km's kreeg ik ook nog garantie. Vanaf de derde set balhoofdlagers, zoveelste waterpomp en 2de clutchslave waren er al emails nodig met stevige verwoordingen. Veel garantieherstellingen waren knudde uitgevoerd, daar ben ik zeker van, en die hebben ervoor gezorgd dat bepaalde problemen maar bleven terugkomen tot ik ze uiteindelijk zelf eens rustig aangepakt heb.
De service en kennis aan dealerzijde kan echt veel beter, wat waarschijnlijk de reden zal zijn dat ik geen nieuwe met "garantie" meer zal aankopen...

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

highrider schreef:

Ik snap niet waarom dat zo genuanceerd moet worden. Is gewoon een eigenschap die iedereen mag weten. Als ik het had geweten had ik misschien voor iets minder karakter gekozen als het er was geweest.

Een eerlijke oprechte mening

Nee hoor. je mag je mening gewoon kwijt, en ik probeer het ook niet te nuanceren. Ik ben het er alleen zelf niet meer eens.
Ik heb geen aandelen KTM en ik heb geen fabriek/importeur-restricties of opdrachten om iets te zeggen of te nuanceren: echt niet!

Ik deel alleen je mening niet omdat de feiten je tegen spreken naar mijn idee:
Maak maar een lijst van alle lc8-en die hier op het forum zitten (en dat zijn dan dus mensen die WEL wat schrijven, meetsal omdat ze WEL wat gehad hebben): en turf vervolgens de 'gebreken ' af.

Maar je mag van mij ook een mening hebben zonder achterliggende feiten hoor. Je mag zelfs een B M W kopen grin

Overigens: Zaken die wel verbeterd zijn na de lancering van het eerste model:
- Velgen (eerste serie was boterzacht.. de ene deuk na de andere)
- spaken: eerste series roestend en soms brekend
- cilinderkoplekkage (officiele mod)
- standaard-schakelaar: Mechanische hapert.. nu hall-sensor met magneetje
- benzinepomp: allereerste series hadden geen terugslagdiode, nu wel
- lagerbussen van de wielen: eerste series hadden geen coating en sleten te snel
- koppelingsdrukstang: van alu in staal omgezet omslijtstof te verminderen

Ook de waterpomp-as en keerring is weldegelijk veranderd, alleen lijkt het er op dat de nieuwe ook niet helemaal de oplossing is.

Wij hebben in 2005 bij KTM in oostenrijk een zeer goede meeting gehad tussen mensen van Duits, oostenrijks, zwitsers en nederlandse fora, en de technische mensen van KTM: KTM heeft daarbij een lijst van 'probleempjes' gehad van ons, en heeft daar serieus aan gewerkt en veel van de probleempjes en suggesties van vervanderingen zijn ook daadwerkelijk doorgevoerd: Zoiets heb ik bij andere merken dus echt nog nooit meegemaakt.

en dan blijven er idd nog zaken:
-balhoofdlagers: gaan vaak stuk... en toch is dat een kwestie van afstellen en onderhoud denk ik. Mijn nieuwe 690 heeft nui ook al kapotte bal;hoofdlagers (10'000km rally); maar die heb ik ook niet zelf gemonteerd en niet zelf afgesteld.

grts

disco stu

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 23:59    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
Wij hebben in 2005 bij KTM in oostenrijk een zeer goede meeting gehad tussen mensen van Duits, oostenrijks, zwitsers en nederlandse fora, en de technische mensen van KTM: KTM heeft daarbij een lijst van 'probleempjes' gehad van ons, en heeft daar serieus aan gewerkt en veel van de probleempjes en suggesties van vervanderingen zijn ook daadwerkelijk doorgevoerd: Zoiets heb ik bij andere merken dus echt nog nooit meegemaakt.

Kijk dát is dus interessant!
In eerste instantie op alle lokale fora met gebruikers een lijst van issue's maken. En dan bedoel ik niet de persoonlijke wensen van alle gebruikers maar effectieve problemen van de huidige modellen op niveau van ontwerp, toeleveranciers, productie, kwaliteitscontrole en zelfs aftersales.
Van elk forum gaat dan een synthese van die feedback rechtstreeks met technische mensen besproken worden die de beslissingen op al deze niveau's nemen.
Prachtig initiatief, alleen is dit al 7 jaar geleden. Zoiets zou jaarlijks moeten doorgaan om goed te werken. Misschien nog eens op aansturen bij jouw contactpersonen Dr. Bean?
Naar boven
DaBit

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Jul. 2012, 0:00    Onderwerp: Reageer met quote

Waterpompas en kering zijn wel degelijk veranderd, maar ze houden nog steeds vast aan dat misselijke 1-kering-systeem. Monteer d'r twee op de as met een dode kamer ertussen en een gaatje naar buiten, en zweten kan in ieder geval niet meer zoveel kwaad. Dan kunnen d'r ook standaardkeringen in in plaats van dat rare vezelversterkte PTFE-ding dat ze nu hebben en waar je in the middle of nowhere geen werkende vervanger voor vind.

Koppeling-slaafcylinder: dat ding is gewoon niet slim gemaakt. Heel plat zuigertje, enkele O-ring ipv fatsoenlijke dichtlippen, dat moet gewoon vroeg of laat fout gaan.

Benzinepomp: die Facet dingen schijnen het best goed te doen, en zo schijnen er nog wel meer te zijn. Is voor KTM weinig moeite om door te voeren in een nieuw modeljaar.

etc.

Magoed, het gras is bij de buren ook niet groener hoor, het lijkt alleen maar groener.

Offtopic: balhoofdlagers vind ik een slijtagedeel, net zoals remblokken/remschijven/kettingset/etc. 10000km rallygebruik, mwoah, dan heb je nog niks te klagen.
In mijn LC8 hebben die dingen er overigens 64000km ingezeten en zo vreselijk slecht waren ze niet; de onderste heb ik enkel vervangen omdat de eerste tekenen zichtbaar begonnen te worden. Had ik waarschijnlijk ook 15000km later bij een grote beurt kunnen doen.
Naar boven
highrider

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Jul. 2012, 2:27    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou ook wel de nuance tussen slijt en niet slijtdelen willen maken.

De slave clutch is natuurlijk bij uitstek uitverkoren als nr 1 op die lijst met niet stijt delen

Een balhoofd kan je onder gebruik wegzetten maar hoort ook niet elke 10 K terug te komen.

Even terugkomend op Bean , ik hoef geen B M W ik vind dat ding een dweil op de weg. Kwam van de week wel een Noor tegen met de nieuwe ST op de terugkeer van een wereldreis. Op 2 oliewissels na en wat banden en ander slijtgoed geen schroefje aangeraakt. Misschien toch eens proef rijden om het verschil/gelijknis te proeven

Fishbowl

BerichtGeplaatst: Do, 5 Jul. 2012, 15:54    Onderwerp: Reageer met quote

highrider schreef:

Even terugkomend op Bean , ik hoef geen B M W ik vind dat ding een dweil op de weg. Kwam van de week wel een Noor tegen met de nieuwe ST op de terugkeer van een wereldreis. Op 2 oliewissels na en wat banden en ander slijtgoed geen schroefje aangeraakt. Misschien toch eens proef rijden om het verschil/gelijknis te proeven

Even voor mij als leek, wat voor merk/model bedoel je met "ST"?

Ontopic ikzelf zit nu bijna op de 30k en nog niets gehad dan nieuwe remblokken achter en een nieuwe accu (adv2009) en klote Oxford handvat verwarming met om de haverklap corrosie op de stekkertjes.

JarnodeParno

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Jul. 2012, 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

Fishbowl schreef:
highrider schreef:

Even voor mij als leek, wat voor merk/model bedoel je met "ST"?

Ontopic ikzelf zit nu bijna op de 30k en nog niets gehad dan nieuwe remblokken achter en een nieuwe accu (adv2009) en klote Oxford handvat verwarming met om de haverklap corrosie op de stekkertjes.

Een honda ST1300 Pan european natuurlijk grin2

Ducati 600SS
Naar boven
Fishbowl

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Jul. 2012, 15:15    Onderwerp: Reageer met quote

Ah, dus geen B*W r1200ST.
JarnodeParno

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Jul. 2012, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

Fishbowl schreef:
Ah, dus geen B*W r1200ST.

Ja die kan ook nog, en de 650 en 800 ST en de ural ST solo enzovoorts.
Mijn reactie was eigenlijk als grapje bedoeld, ik heb geen flauw idee welke ST bedoeld werd (Denk die Ural iig niet rolleyes3 )

Ducati 600SS
Naar boven
KadvenTureMan

BerichtGeplaatst: Vr, 6 Jul. 2012, 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Terug van mijn eerste lange buitenlandweekeinde met LC8: kleine 2500 km naar Bretagne op en neer. Accu preventief vervangen; balhoofdlagers zitten er aan te komen (nu ~45k). Samen met (oude geliefde) Twin gereden die last kreeg van lekkende radiateur... Moet ik wel bekennen dat deze een boodschap van >105k had gedaan.
Motorrijden zal nooit een goedkope hobby worden maar de meerwaarde van een KTM vergoedt alle extra thinking onderhoudskosten tot nu toe smug

KATM_Bretagne 300612.jpg
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  122.43 KB
 Weergegeven:  311 keer

KATM_Bretagne 300612.jpg

Oranje boven, zwart onder!
Naar boven
mr wheely

BerichtGeplaatst: Za, 7 Jul. 2012, 5:03    Onderwerp: Reageer met quote

prachtige foto, is wel Normandy. bin there done that thumbsup thumbsup
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 3 van 5

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: