Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
marcelp

|
Geplaatst: Wo, 4 Jul. 2012, 11:19 Onderwerp: vaststrappen moto |
|
|
mede rijders,
Misschien een stomme vraag, maar hoe en waar kan ik het beste mijn adventure vast strappen als ik as vrijdag met de boot naar schotland gaat. Dit zodat deze niet zal omvallen. moet ik de motor op de middenbok zetten of op de zij standaard? hier zijn via vrienden van mij ook de meningen over verdeeld!
Ik hoor het graag van jullie.
Marcel _________________ Adventure 2011 White edition |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Wo, 4 Jul. 2012, 12:33 Onderwerp: |
|
|
Hoi,
ik was in mei nog naar schotland en er zijn voldoende goede sjorbanden op de veerboot om de motor vast te zetten met haken op de bodem. gewoon 1 sjorband over je zadel (eventueel handschoen of handdoek er tussen voor insnoering) en op de zijstandaard en in 1e versnelling. en de mensen van de ferry zijn erg behulpzaam en zetten zelfs je motor vast als jouw het niet lukt. maak je geen zorgen.
Udo _________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
marcelp

|
Geplaatst: Wo, 4 Jul. 2012, 13:43 Onderwerp: |
|
|
nou ik mag het hopen dat het zo gaat zoals je verteld.
Collega van mij heeft begin van het jaar minder leuke verhalen vwb de overtocht overgehouden, namelijk geen hele spanbanden aanwezig en degene die er wel waren zaten scheuren in de banden, totaal onvriendelijk personeel die hem vertelde dat hij maar zelf voor zijn spullen moest zorgen, etc.
Ik mag het meemaken, maar met 1 spanband over het zadel, vastzetten, op de zijstandaard en 1e versnelling. ik heb er een interne memo van gemaakt en ik hoop dat het goedkomt. _________________ Adventure 2011 White edition |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Wo, 4 Jul. 2012, 15:47 Onderwerp: |
|
|
Boot naar Marokko op en neer had ook voldoende spanbanden aan boord. Hingen netjes aan een soort waslijn bij het gedeelte waar de motoren moesten staan.
Niet als een aap aan die banden gaan hangen. Het is voldoende als het niet kan bewegen. Zelf heb ik ook 2 banden (elk een kant) dicht bij de kroonplaat vastgemaakt (zoals de meeste mensen een motor op een aanhanger vervoeren).
Mijn persoonlijke mening is dat het niet veel uitmaakt of je hem op de bok of zijstandaard (idd in 1ste versnelling!) zet. In beide gevallen heb je evenveel punten aan de grond.
Wel even meekijken als je het personeel het laat doen. Wij zagen een motor aan de schijfremmen vastgezet worden... _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
BikeBrother

|
Geplaatst: Do, 5 Jul. 2012, 7:15 Onderwerp: |
|
|
ik ben met 2 verschillende maatschappijen overgevaren (DFDS en Stenaline) en bij beide waren voldoende goede spanbanden en helpbereid personeel aanwezig.
marcelp schreef: | nou ik mag het hopen dat het zo gaat zoals je verteld.
Collega van mij heeft begin van het jaar minder leuke verhalen vwb de overtocht overgehouden, namelijk geen hele spanbanden aanwezig en degene die er wel waren zaten scheuren in de banden, totaal onvriendelijk personeel die hem vertelde dat hij maar zelf voor zijn spullen moest zorgen, etc.
Ik mag het meemaken, maar met 1 spanband over het zadel, vastzetten, op de zijstandaard en 1e versnelling. ik heb er een interne memo van gemaakt en ik hoop dat het goedkomt. |
_________________ KTM 950 Adventure S (2005, 135.000 km verkocht); KTM 1090 Adventure 2018
www.bikebrothers.nl
Ride your Dreams |
|
Naar boven |
|
 |
marcelp

|
Geplaatst: Do, 5 Jul. 2012, 8:48 Onderwerp: |
|
|
dank jullie wel voor de antwoorden.
Ik heb er zin in, nog 24 uur ongeveer en dan gaan we knallen _________________ Adventure 2011 White edition |
|
Naar boven |
|
 |
Dekster
|
Geplaatst: Do, 5 Jul. 2012, 9:52 Onderwerp: |
|
|
Heel veel plezier,
Post eens wat van je bevindingen.....
Laat je nog een kruimel spoor meelopen... Ik wil graag ook een keer die kant op. Dit jaar gaat het niet lukken.. Ga naar Alpen.... Maar als je wat traks in GPX formaat kunt verzamelen/sharen, zou tof zijn.
Gr. Dekster |
|
Naar boven |
|
 |
|