lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

T-stuk

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Benny

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 22:41    Onderwerp: T-stuk Reageer met quote

vandaag de vork opgehaald en proberen monteren met dit als gevolg, het T-stuk is krom en nog geen klein beetje.
Beter ineens alles nieuw bestellen of toch het risico nemen van een tweedehands ? Er staat er eentje op E-bay.

De foto is geen gezichtsbedrog, beide vorkbenen staan effectief zo tegenover elkaar.De vork zelf is recht, hebben ze gecontroleerd bij WP in Mol.

P1010101.JPG
 Beschrijving:
 Bestandsgrootte:  281.88 KB
 Weergegeven:  321 keer

P1010101.JPG

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 22:46    Onderwerp: Reageer met quote

Ik neem aan dat je wel de kroonplaten los gedraaid hebt, zodat alles kom bewegen? (als de bovenste gedraaid staat tov de onderste, maar vastgeklemd, dan krijg je ook dit he...)

Tja, ik mag het niet adviseren dnek ik... maar je kunt hem ook voorzichtig recht trekken als je daar bekwaam in bent.

gebruikt kopen kan... maar dan wel zeker weten dat die wel recht is!

Benny

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 23:36    Onderwerp: Reageer met quote

Dit was reeds zo voor de démontage, ik dacht bij het monteren komt alles wel mooi op zijn plaats maar helaas.
Wat het rechttrekken betreft dat had ik al eens gedaan ooit maar wist niet of deze stukken het houden bij het trekken maar blijkbaar dus wel volgens jou.
Probleem is dan nog welke kant kies ik om aan te trekken, het is niet duidelijk te zien welke nu precies krom is, links of rechts...........
Ik neem dus aan dat je ook volgende manier toepast, vorkbeen erin en even aandraaien en dan trekken maar?
Ik kan het altijd proberen, lukt het niet dan lukt het niet.Hoop alleen dat deze later nog even sterk zijn als ervoor en niet breken ....

SM 950
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma, 2 Jul. 2012, 23:43    Onderwerp: Reageer met quote

NEE: zeker niet met de vork zelf rechttrekken!

In een bankschroef. Alle gaten moeten parallel zijn he...
Buis/passtukje maken die precies past (of een oude vorkpoot natuurlijk). Je hebt al snel een 2 meter buis nodig om gecontroleerd te trekken.

ps.: Bekijk het daarna wel heel goed op haarscheurtjes... het is op eigen risico he!

nieuwprijs in de orde 200-250 euro. (boven/onder). Bovenste is gebruikt nog wel eens te vinden, van mensen zoals ik die een scotts plate monteren ivm stuurdemper.
(ps.: SE heeft een andere kroonplaat (andere offset))

Benny

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 0:06    Onderwerp: Reageer met quote

controle op haarscheurtjes is geen probleem, kan wel een test doen met penetrant achteraf.
Maar ik heb er eigenlijk niet zo heel veel vertrouwen in eerlijk gezegd, het bijft toch een gegoten alu stuk dat uiteindelijk twee keer geforceerd word, zou het niet graag meemaken dat het breekt achteraf aan zeg maar 150km/u of zoiets.
De set op e-bay kost 285 euro wat niet zo heel veel is als hij recht is natuurlijk....Ik denk er nog even over na.

Wat het trekken met het vorkbeen betreft dat heb ik ooit van een sloper als tip gekregen.

SM 950
Naar boven
DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 11:26    Onderwerp: Reageer met quote

Hmm, ik zou andere kroonplaten kopen. Buiten het risico op haarscheurtjes is het ook niet simpel om alles zodanig perfect recht te krijgen dat je niet per ongeluk toch nog wat extra stictie op je poten hebt oid.

Vanaf de andere kant: nooit geschoten is altijd mis, en armer word je er toch niet van laugh2
Naar boven
Benny

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

set besteld van e-bay, hopelijk een rechte huh2

SM 950
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

DaBit schreef:
Hmm, ik zou andere kroonplaten kopen. Buiten het risico op haarscheurtjes is het ook niet simpel om alles zodanig perfect recht te krijgen dat je niet per ongeluk toch nog wat extra stictie op je poten hebt oid.

Vanaf de andere kant: nooit geschoten is altijd mis, en armer word je er toch niet van laugh2

Mee eens hoor. Maar wel een goede grote bankschroef, en wat hulpstukjes om alles netje te passen en netjes kracht uit te oefenen, KAN het wel zo.

Honda-vork en kroonplaten ook wel eens zo recht gekregen.

DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 3 Jul. 2012, 23:35    Onderwerp: Reageer met quote

Het kan inderdaad, maar als je denkt 'even recht buigen' dan zou je wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen.

Zijn er eigenlijk geen bedrijfjes die daar goed in zijn? Als je frames kunt richten moet een kroonplaat toch ook wel lukken bijvoorbeeld, zou ik als simpele ziel zeggen.
Naar boven
Benny

BerichtGeplaatst: Wo, 4 Jul. 2012, 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

In Nederland even over de Belgische grens in limburg zat er vroeger eentje die alles kon richten, frame's, remschijven,vorkbenen t-stukken,enz.....weet niet of die er nog is nu.

SM 950
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: