lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Carburateurs afstellen 950 SMR
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 23:20    Onderwerp: Reageer met quote

Die canister (cartridge met actieve kool erin) vangt benzinedampen uit je tank op en recycled die weer als de motor loopt. Is een milieugrapje, en volgens mij voornamelijk Amerikaans.

EPC-pompjes wel aangesloten maar verder afgeblokt kan geen kwaad. Ik vind het alleen onlogisch om die indeweghang-dingen dan te laten zitten, maarja.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jun. 2012, 8:22    Onderwerp: Reageer met quote

De EPC klep laat lucht bij de carburateurs in via die slangen. Als de slang goed dicht is gebeurt dat dus niet. Stekker loshalen betekent dat de klep niet open gaat, en dan komt er dus ook geen lucht.

nadeel van de stekker los: Als de klep lekt....
nadeel van de slang afdoppen: Als de slang lekt ...

voordeel van alles verwijderen: Geen slangen zooi, geen klepjes, geen dingen die fout kunnen gaan, minder gewicht, makkelijker met service.

de "canister" zit alleen op amerikaanse modellen. (andere milieu regels)

Ronald Deman

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jun. 2012, 13:45    Onderwerp: Reageer met quote

Zoiets dacht ik al. Mooi. Ik ga de rest van de zooi verwijderen grin

Uiteindelijk begon ik hierover vanwege het stotteren van de motor. Inmiddels ben ik heel veel verder maar heb nog geen idee of het stotteren weg is. Whahahaaa.

Dat wordt dus vervolgd thumbsup

Ronald Deman

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jun. 2012, 19:35    Onderwerp: Reageer met quote

HIJ DOET HET!!

Wat een geweldige motor is dit toch zeg. Starten en lopen. Wel met choke overigens, zonder blijft hij niet draaien. Mocht iemand denken dat dat niet goed is hoor ik het graag.

Stukje gereden en voelt goed. Helaas merkte ik dat ik een lekke achterband heb... Zaterdag maar weer vervangen en dan eindelijk echt uit proberen!

Blackbert

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jun. 2012, 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Mooi.

Blijft niet draaien zonder choke. Zou toch moeten zodra je een blokje of 2 hebt op de thermometer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
mr wheely

BerichtGeplaatst: Vr, 22 Jun. 2012, 5:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ronald Deman schreef:
HIJ DOET HET!!

Wat een geweldige motor is dit toch zeg. Starten en lopen. Wel met choke overigens, zonder blijft hij niet draaien. Mocht iemand denken dat dat niet goed is hoor ik het graag.

Stukje gereden en voelt goed. Helaas merkte ik dat ik een lekke achterband heb... Zaterdag maar weer vervangen en dan eindelijk echt uit proberen!

stel schroefje van je stationair zit boven je schakel pedaaltje klein beetje indraaien en opgelost grin2 grin2
zit aan je frame vast met rubber-bandje
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Ronald Deman

BerichtGeplaatst: Zo, 21 Apr. 2013, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

Goedemiddag motor muizen,

Ik wil dit onderwerp toch weer even aanhalen vanwege het behaalde succes.

Het is allemaal begonnen met mijn grote smile. Echter merkte ik enige hinder door een schokkerig gedrag bij deel last. Niets ernstigs maar storend.

Via LC8 kreeg ik te horen van de SAS en ESP. Deze heb ik succesvol verwijderd maar zonder het gewenste resultaat. Tijdens zijn eerste grote beurt had ik ook al gevraagd om hem goed af te stellen maar ook zonder resultaat.

Mijn vermoeden ging al uit naar Tunen aangezien er open Ara's op zitten en en open luchtfilter.

En jawel! Afgelopen donderdag op de testbank en idd een veel te arm mengsel bij deellast. Dus open met die handel.

Goed dat hebben we geweten. Wat een mega klus!!! Ze hebben erg hun best gedaan om de carbs goed te verstoppen.

Uiteindelijk de voorste carb twee maten sproeiers groter en achter één maat groter (ze zijn nu gelijk).

SUPER! Het stotteren (wat op de testbank ook duidelijk merkbaar was) is helemaal weg. De motor pakt veel beter op en loopt ook veel rustiger. Het gebruik van de choke komt ook veel minder gevoelig over.

Uiteindelijk 104Pk op het achterwiel maar daar was het mij niet om te doen.

De vechtmachine was al gevaarlijk maar is nu helemaal TOP!

Btje reclame voor hen die ook willen tunen: Dynojet Rotterdam. Een rustige nette vakman!

Cheerzzz all!

Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: