Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
mwinter
Geregistreerd op: 12-11-2010 Berichten: 73 Woonplaats: obdam
|
Geplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 19:42 Onderwerp: Klote Tering Motor |
|
|
bij mijn 950 zijn er enkele cilinderkopbouten losgelopen en is de koppakking eruit geblazen.nu staat er op pagina 18 van de werkplaats iets over een ander soort cilinder kopbouten, omdat de orginele een verkeerde metaalsoort zouden zijn.mijn dealer wist van niets.is er nog iemand die hier ervaring mee heeft en iets weet van een aanpassing . het is echt idioot dat zoiets gebeurt, dit is mijn eerste ktm maar waarschijnlijk ook de laatste |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 20:39 Onderwerp: |
|
|
Ik weet ervan! De meeste dealers weten van niks. Jouw probleem had vermeden kunnen worden als de juiste kopbouten zouden gemonteerd zijn geweest bij een onderhoud. Er zijn bij de vroege 950-modellen inderdaad problemen geweest met die kopbouten en er is een update voor geweest. Je zou dit onder garantie kunnen laten herstellen omdat het een officiële update van KTM zelf is. Die 'recall' zal je hier ergens op de site wel kunnen vinden...anders effe een PM, dan zoek ik het eens op in mijn documenten voor je.
Op de mijne zaten ze ook niet gemonteerd en ik heb deze gratis laten vervangen. KTM-Belgium heeft mij verzekerd dat ze de koppakkingen zouden vervangen onder garantie als deze niet meer goed zouden zijn. Ik denk dus wel dat je een been hebt om op te staan.
Niet panikeren, er is niks mis met die LC8-blokjes hoor, maar vaak laat het KTM-dealernetwerk het wat afweten. Je moet een dealer vinden die z'n job (en z'n terugroepacties en updates) serieus neemt. Ik hoop dat je een dealer vindt die z'n schouders onder jouw zaak wil zetten. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 22:00 Onderwerp: |
|
|
Ktm niks mis mee ........ zoek eens een goede dealer, of heb je um daar nog nooit heen gebracht |
|
Naar boven |
|
 |
Muug

Geregistreerd op: 11-6-2012 Berichten: 1592 Woonplaats: in de buurt van Trooper en Blackbert
|
Geplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 22:04 Onderwerp: Re: Klote Tering Motor |
|
|
mwinter schreef: |
het is echt idioot dat zoiets gebeurt, dit is mijn eerste ktm maar waarschijnlijk ook de laatste |
wat een idee. Had ik dat van al mijn moto's gezegd, dan zou er stilaan enkel nog Harley overschieten als mogelijke volgende motorfiets ... _________________ Leap, and the net will appear.
Sinds 2008 de trotse eigenaar van een KTM 950 Adventure van 2005. 132.000 km and still counting. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 22:08 Onderwerp: |
|
|
meteen verkopen dat ding en een ander 3 letterig merk nemen (of een Harley )
Je vooral niet zelf verdiepen in de materie, niet informeren , niet bij een echte kTM lc8 dealer langs gaan, en meteen KTM de schuld geven.
 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 22:32 Onderwerp: |
|
|
Ik zal aardig zijn; ik bied je er 100 euro voor. Hoef je 'm niet eens te repareren, ik kom 'm zo ophalen en betaal cash
Nee, effe zonder gekheid: die kopbouten zijn een recall en hadden gebeurd moeten wezen. Zeker nu in 2012; het gaat om motoren uit 2003 en misschien 2004, elke keer met kleppenstellen kom je die bouten tegen, en de oude en nieuwe zien er niet helemaal hetzelfde uit.
Dat dat bij jou niet gebeurd is kan komen door:
a) Een lapzwans van een dealer die de modificatie wel afgetekend maar niet uitgevoerd heeft.
b) Een lapzwans van een dealer die niet even in het KTM-systeem gekeken heeft of er nog modificaties openstaan voor de desbetreffende fiets. |
|
Naar boven |
|
 |
mwinter
Geregistreerd op: 12-11-2010 Berichten: 73 Woonplaats: obdam
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 21:19 Onderwerp: |
|
|
motor is altijd dealer onderhouden geweest,en ook nog bij zaken waar op dit forum positief wordt gesproken. |
|
Naar boven |
|
 |
mwinter
Geregistreerd op: 12-11-2010 Berichten: 73 Woonplaats: obdam
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 21:26 Onderwerp: |
|
|
het gaat trouwens om een super enduro van 2006,zou die deze modificatie dan al af fabriek hebben. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 22:09 Onderwerp: |
|
|
mwinter schreef: | het gaat trouwens om een super enduro van 2006,zou die deze modificatie dan al af fabriek hebben. |
Yep...normaalgezien gaat de update/recall enkel over de 2003 en 2004 modellen van de KTM Adventure.
Ik heb het net even voor je gecheckt, jouw model komt dus niet in aanmerking. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 23:55 Onderwerp: |
|
|
Nou zijn d'r wel boze tongen die beweren dat je die bouten elke keer dat je toch de kleppen moet stellen (dan kun je d'r bij) beter een voor een loshaalt en weer op moment vastzet....
Hoe dan ook: koppakkingen gaan bij auto's stuk, bij Japanners gaan ze stuk, en dus blijkbaar ook bij KTM wel eens ooit. Big deal; verse koppakking monteren, eventueel verse bouten, meteen een grote beurt doen als het apparaat toch zover uit elkaar ligt, en gaan met die oranje banaan. |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 8:19 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Nou zijn d'r wel boze tongen die beweren dat je die bouten elke keer dat je toch de kleppen moet stellen (dan kun je d'r bij) beter een voor een loshaalt en weer op moment vastzet....
Hoe dan ook: koppakkingen gaan bij auto's stuk, bij Japanners gaan ze stuk, en dus blijkbaar ook bij KTM wel eens ooit. Big deal; verse koppakking monteren, eventueel verse bouten, meteen een grote beurt doen als het apparaat toch zover uit elkaar ligt, en gaan met die oranje banaan. |
Helemaal mee eens. Is dé kans om die lc8 eens goed te leren kennen. Is echt een leuk motortje om aan te sleutelen.
Wat ik hierboven zei in m'n eerste post geldt enkel voor die vroege Adventure-modellen. Jouw probleem kon voor de duidelijkheid dus niet vermeden worden door de montage van de nieuwe kopbouten, want die had je al. |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 12:24 Onderwerp: |
|
|
Je hebt het verkeerd begrepen....
KTM = Keep Throwing Money
(Althans, dat was wat ik dacht na z'n eerste 15.000 km beurt met
een lekke voorvork, lekke achterschokbreker, versleten ketting etc.....)
dus gewoon repareren en weer genieten van je fantastische machine...
groet,
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

Geregistreerd op: 15-6-2008 Berichten: 399 Woonplaats: Velp
|
Geplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 17:44 Onderwerp: |
|
|
Even ter nuancering van dit topic:
Mijn Adv heeft nu ruim 46.000 gereden. Waarvan een groot deel in Afrika. Buiten het normale onderhoud (ja, ook mijn ketting verslijt, evenals banden, remblokken, olie etc) heb ik geen ellende gekend. De achterrem is het enige waar ik over zanik, maar daar moet ik zelf eens goed naar kijken.
Wat ik wel meegemaakt heb zijn rivierdoorwadingen, stenen pistes, zandvlaktes, grensblokkades waar ik wel langskwam, fantastische uitzichten, nog mooiere sterrenhemels en heel veel leuke mensen ontmoet.
Probeer je te focussen op de oplossing ipv het probleem. Just my 2cts. _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 22:22 Onderwerp: |
|
|
Ok, Guus, begrijp me niet verkeerd, ik ben nog steeds erg blij met mijn ktm
en denk er geen seconde over na om hem weg te doen maar het valt niet
mee om voor een eerste 15.000 km beurt 1100 euro af te moeten rekenen...
Dat de ketting versleten is, ok...maar na 15.000 kilometer op de weg (geen
Terrein, geen doorwadingen, geen steenvlaktes etc) een lekke voorvork en
een schokbreker waar geen druppel olie meer inzit....daar wordt men toch
niet vrolijk van...(nog een geluk dat de kleppen binnen specs stonden anders
was de rekening nog hoger uitgevallen....).
Maar ja, de 5500 kilometer na de beurt door Noorwegen zonder enig probleem
Hebben de pijn van de hoge rekening volledig doen vergeten en daarom:
Ktm rules
Gr.
Richard _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 22:42 Onderwerp: |
|
|
tafella schreef: | Je hebt het verkeerd begrepen....
KTM = Keep Throwing Money |
Ook al verkeerd.
KTM = Killing Time with Maintenance
En als een dealer dat moet doen dan kost dat veel centjes idd  |
|
Naar boven |
|
 |
|