Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JanJan
|
Geplaatst: Ma, 11 Jun. 2012, 11:01 Onderwerp: |
|
|
Guus schreef: | Even ouder topic oprakelen.
Tijdens de geslaagde forumdag heb ik met StevenD eens naar mijn achterrem gekeken, want ook die had (weer) lucht. Steven had hetzelfde gehad op zijn trip. Ontluchten/nieuwe olie verhelpt het euvel. Maar het komt vroeg of laat wel weer terug, althans bij mij...
Vraag 1:
- hebben anderen dit ook?
Vraag 2:
- is er een manier om er voorgoed van af te zijn?
|
Ik had laatst ook spontaan lucht in mijn achterrem (geen ABS). Bleek te liggen aan lekke keeringen van de remzuiger in de rempomp. Die kan je er zo uitpakken en vervangen door een nieuwe. Haal het rubbertje eens los om te kijken of het lekt. |
|
Naar boven |
|
 |
Guus

|
Geplaatst: Ma, 11 Jun. 2012, 15:27 Onderwerp: |
|
|
Heb het nog niet aangedurft om de ABS over te slaan op de achterrem...
Reed de laatste kilometers in Afrika weer met een hopeloos slecht werkende achterrem, maar wen er steeds aan. Als ik alles weer schoon en met verse remvloeistof heb gezet, weet ik weer wat ik aan remkracht gemist heb.
Dat revisie setje ga ik binnenkort eens proberen. Mijn Honda CM400 (met trommelrem en 28jr oud!) remt overtuigender achter dan mijn Adv  _________________ Het hebben van de zaak (oranje Adv. 990, 2006) is niet altijd het einde van het vermaak! |
|
Naar boven |
|
 |
michelbijl
|
Geplaatst: Di, 12 Jun. 2012, 18:20 Onderwerp: |
|
|
Ik had hetzelfde bij mijn '03 950 ADV.
Bleek dat het rubberen harmonicading onder het remvloeistofrservoirdekseltje stuk was. Hierdoor liep de remvloeistof weg en werd vervangen door lucht.
Nieuw harmonicading eronder en klaar waren Kees en ik. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 22:49 Onderwerp: |
|
|
dat harmonica-rubbertje heeft ergens in 2005 ook een update gehad: de nieuwe is iets anders waardoor het remvloeistof-schuim-probleem minder is.
is heb er destijds een stukje anti-klots schuim in gezet... sindsdien geen problemen meer  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 9:20 Onderwerp: |
|
|
Mijn achterrem is ook gereviseerd destijds (andere/kortere leidingen die een andere routing kregen + antiklotsrubber).
Wanneer ik ff zwaar doorga in één of andere gymkhana oefening, dus met veel slippende achterrem, dan hou ik het hooguit drie runs vol alvorens ik los door de achterrem trap. De laatste keer was zelfs met een nieuwe schijf, nieuwe remblokken (welliswaar ingereden) en nieuwe remvloeistof, goed ontlucht.
Ok, de remschijf begon blauw uit te slaan en de ventilator draaide zowat constant maar tegen dat soort van mishandeling kan die achterrem dus duidelijk niet. Tien minuutjes laten afkoelen en alles werkt weer perfect.
Ik steek het nog steeds op de remleidingen die te dicht tegen de achterste uitlaatbuis langskomen (heen-en retourleiding naar de ABS module). _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 14:27 Onderwerp: |
|
|
dergelijke gymkhana kan volgens mij geen enkele rem tegen. daarom rijden die stuntjongens ook allemaal met 2 of 3 4 zuiger klauwen achter. _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 19:54 Onderwerp: |
|
|
Ja, maar dan heb je het duidelijk over een ander effect: Dat is gewoon oververhitting. Zoals je zegt: dat is weer over na afkoelen (evt. zijn je blokjes dan wel verrot).
Waar het hier denk ik om gaat: De achterrem zuigt soms lucht aan, waardoor je keer op keer opnieuw moet ontluchten (dat was bij mijn 2004 destijds wel het geval, vooral bij heftig rijden/offroad)
Raketman schreef: | Mijn achterrem is ook gereviseerd destijds (andere/kortere leidingen die een andere routing kregen + antiklotsrubber).
Wanneer ik ff zwaar doorga in één of andere gymkhana oefening, dus met veel slippende achterrem, dan hou ik het hooguit drie runs vol alvorens ik los door de achterrem trap. De laatste keer was zelfs met een nieuwe schijf, nieuwe remblokken (welliswaar ingereden) en nieuwe remvloeistof, goed ontlucht.
Ok, de remschijf begon blauw uit te slaan en de ventilator draaide zowat constant maar tegen dat soort van mishandeling kan die achterrem dus duidelijk niet. Tien minuutjes laten afkoelen en alles werkt weer perfect.
Ik steek het nog steeds op de remleidingen die te dicht tegen de achterste uitlaatbuis langskomen (heen-en retourleiding naar de ABS module). |
_________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|