Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Wietse
Geregistreerd op: 8-7-2006 Berichten: 65 Woonplaats: Hoogeveen
|
Geplaatst: Vr, 6 Apr. 2012, 12:14 Onderwerp: |
|
|
Als ik hier ook even eenvraag over mag stellen:
Ben zelf bezig met een grote beurt aan de motor, incl. alle mogelijke aanpassingen op het gebied van olie en koeling aanpassingen (preventief). Olie drukveer, as waterpomp etc.
Maar nu heb ik die sproeier bij de drukstang eruitgehaald en blijkt het bij mij een stop te zitten.... er zit geen gaatje in (bj. 2003). Klopt dit, is pas bij latere modellen een sproeier toegepast?
De drukstang heb ik voor de winter al eens vervangen met een nieuwe variant, wat al voor verbetering heeft gezorgd.
Wat ik dan wel een beetje jammer vindt, is dat in het werkboek (en het internet) gezegd wordt dat je de sproeier er met een magneet uithaald??? Dat ding is van koper dus hoe krijgen ze dat voor elkaar? Heb het met een dikke kop van een schroevendraaier na veel gepruts voor elkaar gekregen.
Laat maar zitten, ik zie net in een andere post dat er in de originele 2003 een plug zit. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Vr, 6 Apr. 2012, 22:50 Onderwerp: |
|
|
Ik pakte een lucifer, duwde die in de sproeier, en tilde het ding er zo uit. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 9:13 Onderwerp: |
|
|
Ik heb ook een klapperende koude koppeling. De vorige eigenaar heeft Valvoline 10 w 50 vol syntheet gebruikt, dus maar eens even motorex erin. Die sproeier wil ik ookschoonmaken maar kan me niet goed voor de geest halen waar die zit en hoe ik die eruit haal? Iemand een fotootje van waar die zit? En kan ik die er gewoon van buiten af uithalen of moet ik ergens een deksel loshalen?
Kan olie tekort ook veroorzaakt worden door een slappe veer in de bypass?
2004 950 adv.
Dank ,
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Raketman

Geregistreerd op: 13-1-2007 Berichten: 1412 Woonplaats: Wichelen (B)
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 9:24 Onderwerp: |
|
|
marc lenssen schreef: |
Kan olie tekort ook veroorzaakt worden door een slappe veer in de bypass?
|
Je bedoelt dan olietekort in de tank bij het nakijken van het peil veronderstel ik. Dat zou ik ook wel eens willen weten, want die veer is zowat het enige wat nog niet vervangen is bij de mijne. _________________ Nil volentibus arduum
2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k) |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 9:31 Onderwerp: |
|
|
Nee, olietekort/peil te laag in de tank kan niet door dat veertje veroorzaakt worden.
Wel door een kapotte 'bal-klep' in de zuigleiding richting het blok. Dan loopt bij stilstand langzaam de olie vanuit de tank het blok in. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 9:54 Onderwerp: |
|
|
Ok,
oil jet gevonden, beetje snel met vragen geweest. Google heeft mooi uitkomst geboden. Ik ga die jet er eens uitvogelen en kijken of ik een dichte plug heb of een verstopte jet.
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
cappie

Geregistreerd op: 22-2-2012 Berichten: 167 Woonplaats: Papendrecht
|
Geplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 9:55 Onderwerp: |
|
|
Haal je koppeling ff uit elkaar en wissel de eerste stalen platen met de middelste. Lekker in de olie alles terugplaatsen. _________________ KTM 950 S Adventure 2003 |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 23:02 Onderwerp: |
|
|
Das een idee Cappie,
Wilde van de week eens even die jet eruithalen en kijken of die verstopt is en verse motorex erin gooien (zit nu een valvoline 10w40 in). Ook even kijken of ik bij het veertje van het olie pomp overdruk ventiel kan komen, dan gaat de koppeling toch bloot, maar alas...vanmiddag wilde ik bij werk wegrijden krijg is het verd**de spyball alarm er niet af. Alarm werkt maar reageert niet op de afstands bediening (en).....zwaar kl*te....
Ik zal morgen eens verse batterijtjes zoeken maar ben bang dat het dat niet is, verder ben ik volstrekt onwetend over hoe dat alarm te omzeilen..uit te bouwen.. Zucht....Maar...de koppeling klappert zo niet in ieder geval....
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 20 Jun. 2012, 8:27 Onderwerp: |
|
|
marc lenssen schreef: | Das een idee Cappie,
Wilde van de week eens even die jet eruithalen en kijken of die verstopt is en verse motorex erin gooien (zit nu een valvoline 10w40 in).
Marc |
gooi er dan idd eerst maar een xW50 in. xW40 is zomers te dun voor LC8. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Wo, 20 Jun. 2012, 11:09 Onderwerp: |
|
|
Yep,
Wil altijd wel even verse correcte olie in een motor doen die voor mij nieuw is, dan weet ik in ieder geval zeker wat er in zit. Neem ik gelijk alle filters mee....maar voorlopig eerst eens dat rot alarm fixen. Heb verse batterijtjes in de handzenders gedaan maar niks....alarm reageert niet op de handzender...Ik heb geen idee hoe ik dat rotding kan demonteren, ik heb eens bij het gewei gekeken en zie een ontzettende kluwen aan zwarte draadjes uit het kastje komen maar er lijken er maar een paar gebruikt te worden. Ik ben echter niet technisch genoeg om te zien wat er fout zou zitten of hoe ik de boel demonteer... dat zal wel bellen worden met een dealer en dikke euros betalen worden...zucht
Iemand in de buurt van Haarlem die met kennis en een kniptangetje langs kan komen?
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Blackbert

Geregistreerd op: 30-3-2009 Berichten: 759 Woonplaats: aan de rand van het bos
|
Geplaatst: Wo, 20 Jun. 2012, 13:39 Onderwerp: |
|
|
Op de mijne (2004 950) zat een datatool alarm. 2 bedieningen, waarvan er 1 werkte. De andere moest nog 'herkend' worden, wat nooit gelukt is. Ook niet natuurlijk nadat ik de goeie kwijtspeelde.
dus maar eens op zoek gegaan waar die draadjes van 't alarm in de kabelboom geweven zitten en even een dealer gebeld. Knippen, plakken, klaar. Alarm eraf en 't beestje loopt weer. Een goeie ketting en slot doen ook meer denk ik. |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Wo, 20 Jun. 2012, 18:21 Onderwerp: |
|
|
Al die stroom lussen zagen er mij echt te lastig uit....en als ik daar aan ga beginnen maak ik er echt een zootje van en kan ik niet meer starten....met of zonder alarm
Even gebeld met Verpalen en uitgelegd wat het probleem was. Onmiddelijk geholpen: "kom dan nu langs dan maken we tijd en halen dat hele spul er netjes uit". Dus snel door het noodproces heen, vrienden gemaakt in de straat (115Db herrie) en naar Verpalen ge crossed. Daar is de boel heel netjes weggehaald...en toen was er een Acc 1 aansluiting vrij.... Zou u daar niet een 12 volt aansluitinkje willen hebben op het dashboard? De boel ligt nu toch open... Tuurlijk...ok. doen we ook gelijk even..
Echt een top service!! Dit maak je maar zelden mee...
Ds als Andre of Rene dit leest: top mannen, dit is echte service
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Vr, 13 Jul. 2012, 12:29 Onderwerp: |
|
|
Klapperende koppeling heb ik nog. Ben net terug van vakantie dus niks gesleuteld.
Ik heb een vers olie jetje klaarliggen en een vers veertje voor de overdruk.
Ook heb ik een complete vrij verse (6.000 klm) koppeling gescored op ebay....de mijne heeft er 44.000 opzitten en rammelt nogal in de kooi. Als ik de volledige koppeling wil vervangen kan ik dat doen door enkel het koppelings deksel te lossen of moet het grote deksel (waterpomp enzo) dan los? Als het het laatste is moet ik ook een pakking setje halen.
Dank,
Marc _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6798 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Vr, 13 Jul. 2012, 19:23 Onderwerp: |
|
|
Ik zou zeggen dat de koppelingskorf er zo af moet kunnen, door het kleine deksel, maar het is wel geklooi denk ik,
EN ....
voor het overdruk -veertje moet je het grote deksel toch los hebben. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
marc lenssen
Geregistreerd op: 16-6-2012 Berichten: 191 Woonplaats: Haarlem, Netherlands
|
Geplaatst: Vr, 13 Jul. 2012, 19:32 Onderwerp: |
|
|
HHHMMMMM....daar zeg je wat..... ok, pakking setje bestellen dan maar..... _________________ Van Superduke naar 950 Adventure....yumm yumm |
|
Naar boven |
|
 |
|