lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

De 950 Adventure 'klingelt'?

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DaBit

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 22:45    Onderwerp: De 950 Adventure 'klingelt'? Reageer met quote

Mijn LC8 'klingelt'. tingting..tingtingting..ting..tingting..klingelingeling. Het klinkt precies alsof er een uitlaatpijp los hangt die ergens tegenaan rammelt. Het geluid is vooral rond stationair goed te horen, laat je de motor meer toeren maken dan verzuipt het in het motorgeluid.

Alleen kan ik geen uitlaatpijp vinden die los hangt; bouten op het blok zitten goed, de klemmen zitten goed, ik krijg er geen beweging in, en ik zie zo gauw ook geen scheuren.

Het was me al iets eerder opgevallen, maar weinig aandacht aan geschonken. Vandaag reed ik echter lekker onverstandig met de 2-jarige gup voor op de tank en zelf ook zonder helm de straat op en neer met 10km/u ('motor binnenzetten'), en door de lage snelheid, geen butsmuts+oordoppen en op de motor zitten ipv ernaast staan viel het harder op.

Het geluid precies lokaliseren is me nog niet gelukt. Valt nog niet mee, zeker niet als je zowiezo al voor 75% doof bent. Een schroevedraaier tegen het blok en oor liet weten dat ik het daar niet hoef te zoeken. De motor loopt verder ook als een dolle stier, euh, gewoon normaal dus.

Iemand ooit iets vergelijkbaars meegemaakt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

rammelaar aan je sleutelbos?
DaBit

BerichtGeplaatst: Zo, 17 Jun. 2012, 23:22    Onderwerp: Reageer met quote

Neu, die heeft de 0,6-jarige ingepikt laugh2
Maar sleutels tegen een kroonplaat zijn het niet; dat klingelt niet zo mooi metalig.

Gooi een stalen pijp op de grond, en je hebt het geluid te pakken wat er van de KTM af komt, alleen dan zachter en frequenter. Gooi een hele stapel op de grond, en zo'n beetje alleen het volume is anders.
Naar boven
Freebert

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 8:57    Onderwerp: Reageer met quote

Welke uitlaten zitten erop?

Bij de standaard dempers is er binnenin misschien iets losgekomen? Bij een aftermarket durven de Db-killers wel eens los gaan zitten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Raketman

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 9:11    Onderwerp: Reageer met quote

Plaatsen waar iets kan rondslingeren...gereedschapsbakje/gereedschapstas ?
Eén of ander stukje binnenkant uitlaatdemper dat tot onderaan in de bocht van de achterste uitlaatpijp is gesukkeld ?

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
DaBit

BerichtGeplaatst: Ma, 18 Jun. 2012, 9:27    Onderwerp: Reageer met quote

Uitlaten zijn Akra's, met dB-killers overigens. Daar zit geen beweging in; had er al met een tangetje aan getrokken.

Ik zal het gereedschapsbakje en handschoenendingus eens leeghalen, en ook de carterplaat even laten zakken om te kijken of daar niks opligt.
Naar boven
DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 22:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ben d'r nog niet achter.

Ik had het vakje onder het zadel en handschoenenvakje leeggehaald, geklingel weg. Mooi dacht ik, dan waren de bandenlichters en zo'n metalen Simpson fietsreparatiedoosje de schuldigen.

Maar helaas, vandaag terug van het werk en klingelingeling. Vlak bij de motor verzuipt het geluid in de bijgeluiden van een lopend LC8 blok/uitlaat/inlaatgeluid, vanaf een afstandje hoor je het beter maar kun je niet lokaliseren. Op de carterplaat ligt ook geen vergeten sleuteltje oid.

Buurman kon de plek waar het ontstond ook al niet aanwijzen, dus ik geloof het wel even. Word vanzelf erger, of niet.
Naar boven
marc lenssen

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 23:03    Onderwerp: Reageer met quote

Komt het getingel echt van buiten het blok? Of zou je misschien een slappe nokkenasketting horen?
DaBit

BerichtGeplaatst: Di, 19 Jun. 2012, 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe een slappe nokkenasketting klinkt weet ik wel, en dat is dit niet. Schroevedraaier tegen oor en blok laat het geluid ook niet toenemen, dus ik verdenk het blok niet.
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Wo, 20 Jun. 2012, 8:25    Onderwerp: Reageer met quote

ritje maken en effe 'freewheelen" met ingetrokken koppeling. dan hoor je vaak snel of het blok, ketting, aandrijving oid is.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: