Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Vonholzen
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2012, 18:49 Onderwerp: gezocht: tip voor goeie no-nonsense vest/jas. |
|
|
Hoi,
ik zoek een nieuwe motor-vest. Had tot nu toe een uitstekende Dainese (vest + binnenvest), maar deze is aan vervanging toe.
Vereisten:
- NO-NONSENSE! Geen 5 lagen, met 20 ritsen - zoals ze tegenwoordig blijkbaar allemaal hebben...
- Waterdichte buitenjas: gore-tex, D-Dry, ... mij eender, als t ie maar dicht is.
- Ventilatie-openingen: dit heeft mijn huidige Dainese niet, maar lijkt me erg handig.
- Graag iets dat 4 seizoenen aankan.
Heb al eens rondgekeken bij de meeste merken, maar allemaal veel te ingewikkeld: veel te veel lagen, membranen, ritsen, etc.
Heb ook oogje laten vallen op de KTM adventure HQ/ Pure Adventure. Iemand hier ervaring mee?
Dank voor tips!
Vonholzen _________________ 2012 KTM 990 adv |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2012, 19:33 Onderwerp: |
|
|
Ik was naar min of meer hetzelfde op zoek: waterdicht (of voor zover dat in de praktijk mogelijk is) zonder daarvoor een aparte Goretex binnenvoering erin te moeten ritsen. Dus ik wou iets met het waterdichte membraan in de buitenjas gelamineerd.
Alles hangt af van je budget:
- Klim heeft in z'n waterdichte jassen het principe van een Goretex Pro membraan in de buitenlaag gelamineerd. Perfect dus. Maar Klim is duur en verkrijgbaarheid is beperkt. Ik wil alleszins kunnen passen voor ik koop. Bij de dure pakken zit meestal bescherming, bij de goedkopere niet. De Badlands of Latitude stond me wel aan maar niet gevonden om te passen.
- Revit heeft bij bijna al z'n pakken waterdichtheid in een apart binnenjasje dat erin moet om je droog te houden. De buitenjas geraakt dan wel doorweekt. Uitzondering de Everest die ook dat Goretec Pro membraan heeft, maar ook die is duur. Verkrijgbaarheid is beter. Echter weer minder robuust dan de Klim pakken die gemaakt zijn om tegen een offroad stootje te kunnen.
- Andere dure merken zoals bv Rukka: ook weer heel duur of zelfde nadelen zoals hierboven vermeld.
Uiteindelijk heb ik dit weekend de Revit Horizon gekocht, nieuw pak van 2012. Voorzien van gelamineerd waterdicht membraan, maar niet van het merk Goretex... (drukt de prijs enorm) Ook minder opties en minder fancy dan de Everest. Heeft nog een thermische binnenvoering die je indien gewenst kan gebruiken, maar die is dus niet nodig voor de waterdichtheid.
Robuustheid minder dan de Klim pakken, dus niet echt gemaakt voor offroad zot te doen. Goede verkijgbaarheid (heb kunnen passen). En prijs een pak lager dan bovenstaande opties (maar nog duur genoeg hoor). |
|
Naar boven |
|
 |
Vonholzen
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2012, 20:03 Onderwerp: |
|
|
Bedankt voor je tips.
"Gore-Tex" hoeft het voor mij niet persé te zijn: de "D-Dry" van Dainese is ook perfect waterdicht gedurende meerdere uren in de regen. Gore-Tex heeft al lang niet meer het monopoly, gelukkig maar - want hun producten zijn nog steeds héél duur.
Rukka heb ik gezien: ziet er SUPER goed materiaal uit, maar 800 EUR voor een jas is toch wel wat van het goede teveel...
... en overigens toch nergens te krijgen in België. _________________ 2012 KTM 990 adv |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2012, 23:06 Onderwerp: |
|
|
Als de buitenlaag gelamineerd is met een waterdicht membraan is die wel makkelijk kwetsbaar door takken en stenen, etc.
Geef mij dus maar een waterdicht membraan vestje dat in een stevige corduravest kan worden geritst. Als je weinig offroad doet is zo'n gelamineerde vest waarschijnlijk wel interessanter.
Just my 2cts. |
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2012, 23:22 Onderwerp: |
|
|
na een paar jassen met lagen en membramkes gore tex en alles getest te hebben blijft voor mij de beste oplossing die ik nu heb
enduro harnas met enduro jas er over. goed veilig voor op straat die jassen kunnen echt veel hebben. veel ventilatie protectie blijft bij val op zijn plek als die in de jas zit draaid die mee met de mauwen.
en voor slecht weer heb ik een gore tec jasje voor fietsers trek ik onder jas aan en zo blijft het netjes gans. enduro jas kost voor ne goeie 100 euro
harnas is iets duurder voor een goed tussen de 150 en de 200 euro
fiets jasje van gore tec 100 euro
groot voordeel als je jas versleten is is je waterlaag en bescherming da niet en heb je geen grote kosten _________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Blob

|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2012, 23:31 Onderwerp: |
|
|
Niet het meest hippe merk, maar ik heb een fijne Gore-tex jas van Hein Gericke. Ooit in de aanbieding met flinke korting gekocht. Heb er vele kilometers in weer en wind mee gereden en het laat geen druppel door. _________________ 990 Adventure
mooi oranje is niet lelijk! |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 5 Jun. 2012, 9:05 Onderwerp: |
|
|
Ik geloof niet in 4-seizoenen jassen. Als er al een jas bestaat die zowel hoogzomer als hartje winter naar tevredenheid presteert, dan is-ie stervensduur.
Aparte jas voor de koudere en nattere seizoenen met wat Gore-tex erin en een apart (doorwaai-)jasje voor de zomer bevalt me een stuk beter.
Bodyprotector plus doorwaaijas zonder bescherming erin doe ik overigens ook bij langere ritten. Voor korte ritjes vind ik het teveel aan/uit gekleed. |
|
Naar boven |
|
 |
|