Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
JarnodeParno

|
Geplaatst: Zo, 3 Jun. 2012, 12:05 Onderwerp: Remschijven opknappen |
|
|
Hallo,
Ik ben van plan om mijn remschijven te fatsoeneren, dat wil zeggen het hart roestvrij maken en ook de sleuven in de schijf zelf. Nu was ik van plan om dit met scotsbrite doekjes te doen. Maar wat nu als de schijf schoon is? Je hebt dan denk ik een ondergrond waarop direct weer corrosie vormt.
Hoe kan ik de schijf het beste preserveren zodat de corrosie wegblijft. Dezelfde vraag geldt eigenlijk ook voor de remklauwen. Schoonmaken lukt wel, maar hoe voorkom ik na het schoonmaken corrosie?
Poetsen doe ik na bijna elke rit, maar in de herfst is dit niet voldoende.
Alvast bedankt voor suggesties.
Groet,
Jarno _________________ KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 3 Jun. 2012, 12:31 Onderwerp: |
|
|
corrosie kan je volgens mij enkel vermijden door hem altijd in een droge omgeving te parkeren. Dus ergens in een afgesloten verwarmde ruimte. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 3 Jun. 2012, 18:49 Onderwerp: |
|
|
genoeg remmen, dan blijven ze vanzelf schoon
Series... je kunt de binnencirkel e.d. wel verven als je alles goed schoon hebt, maar het loopvlak blijft altijd licht corroderen.
Ze kunne remschijven ook wel van echt RVS maken, maar dan remmen ze weer klote....
voorbeeldje van gelakte schijf (zou ik zelf nooit gedaan heben.. maar ik kocht hem zo )
 _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

|
Geplaatst: Zo, 3 Jun. 2012, 19:30 Onderwerp: |
|
|
Dat ziet er wel even anders uit! ik denk dat ik dat dan ook maar doe. de vorige eigenaar(s) van m'n fiets waren geen van allen poetsers
 _________________ KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Zo, 3 Jun. 2012, 20:16 Onderwerp: |
|
|
ja, die foto is wel van een nagenoeg nieuwe (690) motorfiets he...) waar ik een gebruikte schijf van iemand op gezet heb destijds.
Maar om corrosie e.d. te voorkomen: Voor de winter alles in wax of textiel product (S100 protectie ofzo) zetten. dan alle boutjes en plekken die je niet met iets dergelijks kan doen inspuiten met vaseline spray (of kwasten met vaseline-wasbenbzine mengsel). m.a.w.: Alles lekker vet houden.
Dan na het laatste zout op de weg: Alles in de motorreiniger en afwassen.
evt tuissen door alleen met water het zou er een beetje afspoelen.
van al dat poetsen gaat ie roesten. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2012, 10:43 Onderwerp: |
|
|
ja die moto werd niet al te netjes gehouden. Goed mogelijk dat die moto een paar jaar in een vochtige ruimte gestaan heeft. Dan roest ie zelfs zonder door regen of pekel te rijden. Dergelijke oxidatie is ook niet zo eenvoudig weg te poetsen. Dat zal behoorlijk wat borstelen en polieren inhouden. Behóórlijk veel ! l _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
JarnodeParno

|
Geplaatst: Ma, 4 Jun. 2012, 11:15 Onderwerp: |
|
|
Daar zullen gerust wat uren in gaan zitten, wat nog erger is is dat de hele motor in die staat is! Ik denk dat het wel een pittig project wordt om de machine weer toonbaar te krijgen. (naar mijn smaak dan hé) _________________ KTM Adventure 990
Kawasaki z750s
Kawasaki GPZ500
Ducati 600SS |
|
Naar boven |
|
 |
|