lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Stilgevallen - FI
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Mei. 2012, 10:25    Onderwerp: Reageer met quote

En ivm repatrieren : ik heb een bijstand, maar die werken pas tot 250km ver. Als je dus in zuid-frankrijk zit, moet de moto ginder naar een depot, en een transporteur komt die halen als ie zijn rondje doet. Maw je moto staat pas thuis na 3 weken.

In dit geval was er iemand bij met een camionette, en we hebben de ktm daarin gezet. Gelukkig.

Nou, als Hautekiet dit niet onder garantie oplost, dan zal het kot te klein zijn hoor. Lijkt me vrij duidelijk dat ie zijn werk niet goed gedaan heeft toch ?

230euro aanrekenen, niks is opgelost, integendeel, extra problemen, dat kan niet vind ik.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Ma, 21 Mei. 2012, 12:41    Onderwerp: Reageer met quote

ik zit momenteel bij DVV voor mijn reisverzekering, die is aanvullend op de reisverzekering van de CM, en dus goedkoop (wegens enkel voertuigen reisverzekerd). En, ook zeer correct en efficiënt heb ik mogen ondervinden toen.
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mei. 2012, 11:55    Onderwerp: Reageer met quote

Update : kheb vorige maand een nieuwe batterij geplaatst, en volgens de dealer is die van slechte kwaliteit.
De laadspanning gaat van 9 naar 14 naar 2 volt etc.

Het merk weet ik niet meer, maar twas 80 euro, en een batterij bij de dealer kost er 180, dus heb ik voor de goedkopere gekozen.

De batterij veroorzaakt ook piekstromen die onderdelen kan kapot maken.
Mijn intercom werkt bvb niet meer.

De startrelais is ook vervangen, en er zijn oxidatieproblemen.

Ze doen een uitgebreide testrit, en meer nieuws volgt...

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mei. 2012, 13:16    Onderwerp: Reageer met quote

Mwha...

vaag verhaal: Als de batterij goed genoeg is om op te starter, dan gaat er ook genoeg stroom in om een stabiele spanning op te leveren (laadstroom is altijd << startstroom). Naar 2v kan die nooit gaan!

Bovendien meet de dealer dat meestal met een brakke multimeter, die al helemaal geen pieksspanningen laat zien.

Ik zou dan eerder denken dat de spanningsregelaar niet goed is, of ergens een massa probleem is.

Oxidatie bij het startrelais geeft bijv idd spanningspieken: De laadspanning kabel heeft dan te veel weerstand en de stroom kan niet goed de accu in.

De bekabeling en oxidatie is dus het probleem, niet je goedkope accu (maar dat verkoopt wel lekker natuurlijk)

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mei. 2012, 13:18    Onderwerp: Reageer met quote

En als er oxydatie is aan kabels, zodat die kabels "bloot" tegen het frame of zo komen ?
Dat de batterij daarvan kapot gaat, piekstromen, etc ?

Ze hebben er een halve dag naar "gekeken".
Als ze een kabel over het hoofd gezien hebben, dan kan die problemen geven, en batterij kapot maken, intercom, etc

Maw, dan hebben ze hun werk niet goed genoeg gedaan.

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mei. 2012, 13:22    Onderwerp: Reageer met quote

En waardoor gaat de start relais dan kapot ? Want die hebben ze nu vervangen.
_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mei. 2012, 13:28    Onderwerp: Reageer met quote

petervdc schreef:
En waardoor gaat de start relais dan kapot ? Want die hebben ze nu vervangen.


Corrosie, door pekel en water van de weg.

Dat ding zit onderin je carterplaat, niet echt de ideale plek...

zie bijv.:
http://schradt.net/index.php?dir=mo/lc8/prob/strom3

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Raketman



Geregistreerd op: 13-1-2007
Berichten: 1412
Woonplaats: Wichelen (B)

BerichtGeplaatst: Wo, 23 Mei. 2012, 17:22    Onderwerp: Reageer met quote

Dat startrelais hebben we eruit gehaald op de techniekdag om bij wijze van voorbeeld eens te bekijken waar ze soms gaan oxideren.

Helaas was Peter zijn startrelais daarvoor een "slecht" voorbeeld, want daar was NIETS te zien van oxidatie. Of ook : dat relais was nog in perfecte staat. Het lijkt mij heel sterk dat zo'n relais op 2 maand tijd van "geen oxidatie" naar "onbruikbaar door oxidatie" kan gaan. Temeer omdat ik de polen nog ingevet heb stars . Idem voor de connector van de alternator. Geen oxidatie én nog eens extra ingevet.

Ik voel het zo wringen, heel dienen uitleg...

_________________
Nil volentibus arduum

2006 990 Adv ABS (125k)
2012 990 Adv ABS (54k)
2017 Africa Twin (80k)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Mei. 2012, 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

Zonet een kwartier gebeld met de baas van officiele KTM dealer Hautekiet.
Hij beweert dat de startrelais EN die alternator connector vort waren.
EN dat de nieuwe batterij (die ik elders gekocht heb) de oorzaak is van al de problemen deze keer.

Maw, hij heeft het niet goed opgelost de 1e keer, de problemen zijn teruggekomen, en hij schuift nu alles af op een splinternieuwe batterij die ik niet bij hem gekocht heeft (en waar ie geen winst op genomen heeft, maw alle andere batterijen zijn rommel).

Ahja, en de startkabels zijn ook een oorzaak van het springen van lampen & niet meer functioneren van intercom & zo. Dus startkabels gebruiken mag ook niet meer.

Kmoet nog afwachten wat hij voor deze praatjes zal factureren.

Neem me niet kwalijk als ik even pissed ben over service & verantwoordelijkheid opnemen van deze officiele dealer.

Hij zou nog even overleggen met zijn technieker, wordt vervolgd dus...

Wat hij zou moeten doen : toegeven dat ze niet alles opgelost hebben, alles onder garantie nakijken & herstellen, en dan blijf ik klant.

In het andere geval escaleert alles (rechtsbijstand, advocaat, slechte reclame maken etc).

Hier kan ik écht niet mee om hoor sad

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
disco stu



Geregistreerd op: 8-8-2008
Berichten: 333

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Mei. 2012, 18:13    Onderwerp: Reageer met quote

Even voor de duidelijkheid: valt de motor nog binnen de garantieperiode of niet?
Zoja lijkt het me duidelijk: garantie dus niks betalen.

Als je twijfelt over de gedan zaken: veel uitleg vragen en doorvragen, ook vragen naar de volgorde waarin dat ze dingen nagekeken hebben en bepaalde conclusies getrokken hebben. Bij voorkeur aan meerdere mensen vragen, is het verhaal consistent? De defecte onderdelen die ze vervangen hebben gewoon opvragen en dan mogen ze aanduiden wat er defect aan is. Kunnen ze geen defecte onderdelen tonen of moeten ze er eerst 2 dagen "naar op zoek gaan", dan klopt er iets niet... Accu, beschadigde kabels, geoxideerde connectoren, dat is perfect zelf allemaal na te kijken of het verhaal klopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
diskeletlietje



Geregistreerd op: 12-2-2009
Berichten: 74
Woonplaats: oost-vl

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Mei. 2012, 18:50    Onderwerp: Reageer met quote

rustig peter, kalm relax
dat stukje kabel die er tussenuit geknipt is zaterdag heb je toch onder de dealer zijn neus geduwd ? die heeft er immers voor gezorgd dat die tegen de uitlaatbocht kon smelten (kabel vertrekt onafgezekerd van de batterij laad punten op de 990 naar ergens links boven achter de koplamp ( 950 heeft die kabel niet))

damn we hadden beter veel foto's genomen van het de al helemaal Zuid techniek moment ;

een batterij van dust€ gaat ook kapot als je ze kortsluit wink2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Vr, 25 Mei. 2012, 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens het schema gaat er vanaf de ACCU bij de 990 maar 2 dingen:

1 kabel naar het startrelais; dit is tevens toegang tot de hoofdzekering 30A
2 kabels naar de ABS unit: 40A en 25A afgezekerd in de ABS fusebox (waar die zit? geen idee).

Alleen als je die kabels kortsluit met het frame of motor, dan maak je echt sluiting en gaat er veel stuk idd.

Dan nog, mag generator kabel bijv niet stuk gaan..

_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
petervdc



Geregistreerd op: 13-9-2010
Berichten: 1033
Woonplaats: west-vl

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2012, 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

In het vorig nazicht hebben ze de fiche van de spannings regelaar er van tussen gehaald en rechtstreeks verbonden.

Euh, is dat goed, of niet goed ?
Waarom zou je zoiets doen ??

_________________
...tjah...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin


Geregistreerd op: 15-11-2004
Berichten: 6798
Woonplaats: Nijmegen

BerichtGeplaatst: Za, 26 Mei. 2012, 22:10    Onderwerp: Reageer met quote

als je het in het Nederlands vertaalt kan ik je misschien antwoord geven. dozey
_________________
Dr_Bean
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage
WickedWilly



Geregistreerd op: 11-3-2011
Berichten: 66
Woonplaats: Roosendaal

BerichtGeplaatst: Zo, 27 Mei. 2012, 6:58    Onderwerp: Reageer met quote

Als ik het goed heb, wordt hier met 'fiche' een stekker bedoeld.
Dus de stekker van de spanningsregelaar er tussen uit gehaald en rechtstreeks doorverbonden.
Maar bedoeld Peter nu dat ze de aders uit de kabelboom rechtstreeks op de spanningsregelaar gemaakt hebben, of de spanningsregelaar overbrugd hebben?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif