Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Julesmt
|
Geplaatst: Do, 24 Mei. 2012, 23:35 Onderwerp: |
|
|
Raketman schreef: | Zeker dat hij nergens valse lucht trekt ? Inlaatrubbers zitten goed, spanringen aangedraaid ? Desnoods de hele unit er eens afhalen, rubbers terug monteren waarbij je ze heel lichtjes insmeert met universeel vet aan de pasvlakken op de koppen en de unit zelf.
Wat doen de gaskleppen als hij uit zichzelf hoger in toeren gaat ? Zie je ze bewegen (verder opengaan) ?
Nog zo'n idioot idee maar ik heb het nog al gezien bij verhoogde toerentallen en moeilijk starten : genoeg speling op de gaskabels ? |
Ik heb geen valse lucht, heb vacuum gecontroleerd op beide cilinders, nagenoeg gelijk. Ook de waardes van de beide map sensoren zijn nagenoeg gelijk. Ook genoeg speling op de gaskabels. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 25 Mei. 2012, 20:40 Onderwerp: |
|
|
dan lijkt het wel een MAP-sensor probleem: De MAP sensors worden alleen in kleine deellast en stationair gebruikt. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Julesmt
|
Geplaatst: Vr, 25 Mei. 2012, 21:39 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: | dan lijkt het wel een MAP-sensor probleem: De MAP sensors worden alleen in kleine deellast en stationair gebruikt. |
Dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar als ik de spanning over de signaal kabel van de map sensor meet komt daar toch een normale waarde uit. Bij beide sensoren. |
|
Naar boven |
|
 |
Julesmt
|
Geplaatst: Zo, 27 Mei. 2012, 23:05 Onderwerp: |
|
|
Gisteren eindelijk wat vooruitgang geboekt aan de SMT, ik heb ff een andere set gaskleppen aan de stekker gestoken en het viel meteen op dat het stationair stelmotortje van gaskleppen veel meer beweegt als ik `m aanstuur via tuneecu. Daarna maar de hele gaskleppen uitgewisseld met alle sensoren en injectors en het probleem is verholpen, hij loopt weer normaal stationair en ook geen inhouden / knallen meer.
Ik denk dat de ecu de tps nul waarde opslaat als het stationair motortje helemaal terug getrokken is, aangezien het oude motortje niet helemaal terug komt klopt die waarde niet en wordt alles in de war gestuurd.
Om het 100% zeker te weten zou ik eigenlijk ff het nieuwe stat. motortje op de oude gaskleppen moeten zetten en de gaskleppen weer terug wisselen.
Het startprobleem is ook ineens verdwenen, maar dat kan ik niet verklaren. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 28 Mei. 2012, 9:45 Onderwerp: |
|
|
misschien valt de klep niet goed terug.
Starten is heeeeel erg afhankelijk van het hele kleine beetje lucht bij gas-dicht: dus als de gasklep net niet dicht gaat, zal ie niet goed starten.
Misschien licht het niet aan het motortje op zich, maar aan vervuiling/krom gasklepasje, of totaal foute instelling van het nulpunt (TPS) _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|