Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
DaBit
|
Geplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 22:41 Onderwerp: Hoeveel is een setje Teueratech alu koffers+rek waard? |
|
|
Bij aankoop van mijn 950 kreeg ik een setje Touratech alu koffers (Zega 41 liter?) en uiteraard het rek.
Nu vind ik ze opzich wel handig, maar toch ook wel erg breed en zwaar. Op de LC4 had ik een eigenbouw-rekje en een paar zadeltassen die wat lager en verder naar voren hingen. Beviel me eigenlijk zeker zo goed.
Hmm, zit een beetje te dubben. Die dingen gewoon houden, of toch maar weer een eigen rekje in elkaar steken, daar zadeltassen aan hangen en die kisten te koop aanbieden.
Wat is een gangbare prijs waarvoor die dingen van eigenaar verwisselen? Ik zie vraagprijzen van 500 euro; dat lijkt me niet erg realistisch (zo wel, dan staan die dingen bij deze direct te koop ) |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 23:37 Onderwerp: |
|
|
zwaar? Toch niet vergeleken met zo'n Gobi-koffer?
tja, wat wil de gek er aan geven? Zo heb ik eens een voorwiel verkocht voor 120 euro, terwijl jerome 600 vraagt/vroeg voor een set ....
Mij lijken zo'n grote koffers wel handig, je kan er veel in kwijt, je kan er op zitten, je kan er op staan (voor als er iets op de bovenste plank zou liggen ) je kan er je boterhammetjes op snijden. Vooral dat laatste moet je op een Gobi niet proberen
Alleen zit ik momenteel in een niet-reis-fase. Wegens omstandigheden. En m'n centjes moeten eerst naar andere schijven gaan. En een andere achtervelg. En een lens voor m'n nieuwe DSLR, en wat reserveonderdelen voor een aantal Iphones waar ik mee aan het spelen ben ...  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
demito

|
Geplaatst: Zo, 13 Mei. 2012, 23:47 Onderwerp: |
|
|
Die 41 L koffers zijn idd belachelijk groot en breed. Ik vind zelfs de 35L versie behoorlijk ruim.
Prijs? Dunno, maar als je het allemaal nieuw koopt ben je toch behoorlijk veel geld kwijt, tenzij alles deel uitmaakt van een of ander travel pakket...
T _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2012, 0:12 Onderwerp: |
|
|
Aleph schreef: | zwaar? Toch niet vergeleken met zo'n Gobi-koffer? |
Weetikveel? Mijn referentie is een eigenbouw-rekje van 2,5 kilo en een setje zadeltassen van, uhm, een kilo of twee? Tezamen lichter dan 1 aluminium koffer onderhand.
Quote: | tja, wat wil de gek er aan geven? |
Is ook zo. Maar normaal gesproken kun je wel wat op Marktplaats e.d. rondzoeken wat het normale prijsniveau ongeveer moet wezen. Dan zitten er 3 rond bedrag X en nummer 4 op X+20%. Dit soort dingen worden er echter niet zoveel aangeboden.
Quote: | Mij lijken zo'n grote koffers wel handig |
Met een peuter en een baby in huis is het voorlopig wel even afgelopen met langdurige motorvakanties, en al helemaal vakanties met duo. Mocht ik zelf weggaan, dan heb ik niet zo gek veel nodig.
Ik vind ze nu wel handig om er een hoop spullen van de baas in te laden als ik 'op karwei' moet (waarbij ik meteen tegen het nadeel aan loop dat filerijden wel enger word met die dingen erop). Of incidenteel wat boodschappen meenemen ofzo.
Dus nuttig zijn ze van tijd tot tijd wel, maar ik denk dat een paar kleinere koffers of tassen die ook de beenruimte van de duo in beslag nemen nog nuttiger zijn. Dan hangt het dichterbij het zwaartepunt van de motor en is het niet zo breed. Oftewel: rijd meer als een motor zonder koffers en dus beter.
Dat kan ik zelf wel fabrieken en tot een eindresultaat komen waarmee ik een stuk blijer ben dan met de alu koffers, maar het kost toch weer de nodige uurtjes, 6-10 meter aan stalen of aluminium buis voor een nieuw rekje, wat kevlardoek, wat glasdoek, wat epoxy, plaatje triplex of ander kernmateriaal, boutjes en moertjes, gas voor het lasapparaat, bladiebla. En dat tikt alles bij elkaar ook best door.
Vandaar dat ik wel eens benieuwd ben wat het spul nu realistisch opbrengt.
Ik heb trouwens geen idee of het de 41 liter of 35 liter varianten zijn. Lijkt me dat ze ooit bij zo'n travel-pakket gezeten hebben. Mocht ik ze te koop zetten dan doe ik de lengte x breedte x hoogte rekensom wel eens. |
|
Naar boven |
|
 |
Vonholzen
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2012, 21:50 Onderwerp: |
|
|
Kost nieuw algauw bijna 1000€ (koffers plus rek) bij Touratech.
Ik zou ze bijhouden: kleine kinders worden snel groot, en er komt gauw weer een tijd dat je weer aan reizen kan denken....  _________________ 2012 KTM 990 adv |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Ma, 14 Mei. 2012, 22:07 Onderwerp: |
|
|
Vonholzen schreef: |
Ik zou ze bijhouden: kleine kinders worden snel groot, en er komt gauw weer een tijd dat je weer aan reizen kan denken....  |
Ik ben al aan 't aftellen. Nog twaalf jaar en ze is volwassen, vliegt buiten en moet zelf maar geld zien te verdienen  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Vonholzen
|
Geplaatst: Di, 15 Mei. 2012, 7:58 Onderwerp: |
|
|
right on, brother! Streng maar rechtvaardig! _________________ 2012 KTM 990 adv |
|
Naar boven |
|
 |
Loenie Tunes
|
Geplaatst: Di, 15 Mei. 2012, 21:42 Onderwerp: |
|
|
Misschien kan je aan de hand van het serie-/ productnummer op de site van Touratech achterhalen wat de nieuwprijs is.
Op basis daarvan kan je toch wel een vraagprijsje maken, al naar gelang de set gebruikt eruit ziet? |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
|
Naar boven |
|
 |
|