Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Jeremiah
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2012, 19:51 Onderwerp: rally zadel pijn |
|
|
Het gelzadel van mijn 950 van 2005 heb ik vervangen door een rallyzadel van KTM zelf, hoger en harder met een suede dekje (er zat ook een klein tasje voorop voor een stempelkaart); het dekje heb ik laten vervangen bij een bedrijf in DenHaag voor een antislip-bekleding.
Na een week in Duitsland toeren moet ik concluderen dat:
of het zadel te smal is (12 cm i.p.v. 15 cm van het gelzadel)
of het zadel te hard is
of dat het antslipmatriaal als schuurpapier werkt????
Na een paar uur rijden wist ik niet meer hoe ik moest zitten; terwijl ik vroeger uren achter elkaar kon doorrijden zonder probleem op het gelzadel. Maar ik wil wat hoger zitten en zonder die zitkuil.
Iemand ook zoiets ervaren??
Dus wat nu, antislipmateriaal er af, of zachtere foam erin of een breder zitvlak maken???
Groetjes
FD _________________ The desert is orange |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2012, 20:05 Onderwerp: |
|
|
tja
ooit heeft ktm het originele zadel van de modellekes van 2003 - welbekend als "de plank" - vervangen door iets zachters, zoals ze bvb. standaard toepassen op de 2005's, zoals ik er ene heb. Dus nu klagen dat uw rallyzadel te hard is, tja, , daar is niet veel aan te doen denk ik. Zeker in vergelijking met uw gelzadel zal het verschil hemelsbreed zijn.
Er is wel zoiets als een opblaasbaar kussen - de naam ontgaat me nu juist - waar bvb Raketman heel content van is. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2012, 20:09 Onderwerp: |
|
|
de 2003-2005 zadels zijn misschien iets harder, maar naar mijn mening zeker niet onaangenaam.
het rally-zadel waar je over spreekt ken ik echter helemaal niet als origineel KTM (weet je zeker dat het niet gewoon een remake make is?
van 2001-2003 zijn er natuurlijk wel rally zadels geweest, waar de PD mee gereden is, maar die passen zeker niet op de standaard LC8 en hebben ook niet dezelfde plastic bodem.
Dus misschien moet je gewoon een origineel 2003-2005 vlak zadel scoren? _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Jos van Vliet
|
Geplaatst: Di, 8 Mei. 2012, 20:11 Onderwerp: |
|
|
Een deel van de oplossing kan zijn: verkoop het ralley zadel Ik ga er vanuit dat je je orginele zadel ook nog hebt, ik heb er eventueel interesse in als je het kwijt zou willen. Laat maar weten (mag ook via PB).
groeten,
Jos _________________ Husqvarna 701
Niet meer:
KTM 525 EXC Rally '05
KTM 950 Adventure S '03 |
|
Naar boven |
|
 |
petervdc
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 9:52 Onderwerp: |
|
|
Aleph schreef: | Er is wel zoiets als een opblaasbaar kussen - de naam ontgaat me nu juist - waar bvb Raketman heel content van is. |
De Airhawk, ben ik ook heel content van.
Reteduur, maar wel retegoed... _________________ ...tjah... |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 11:28 Onderwerp: |
|
|
petervdc schreef: |
Reteduur, maar wel retegoed... |
 _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 9 Mei. 2012, 22:03 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
het rally-zadel waar je over spreekt ken ik echter helemaal niet als origineel KTM (weet je zeker dat het niet gewoon een remake make is? |
Bij de Vos-Oss staat een Adventure met inderdaad ook een zadel met suede dekje. Schijnt een LC8 20e verjaardag speciale editie blablabla zadel te zijn.
Ik heb er trouwens wel even op gezeten, maar het lijkt niet veel meer te zijn dan het originele vlakke zadel met een ander dekje. Bij mij is het andersom: over dat normale vlakke zadel ben ik best tevreden, maar ik hou het nog geen 20 minuten uit in de zachte zitkuil van het originele zadel. |
|
Naar boven |
|
 |
|