Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
wtr500

|
Geplaatst: Do, 12 Apr. 2012, 23:56 Onderwerp: |
|
|
Daan schreef: | DaBit schreef: |
Iemand trouwens enig idee wat Andre Motors voor olie gebruikt? Die kwam als complete drab uit de LC8 toen ik de olie wisselde. . |
bij mijn weten ook voor de LC8888 motorex.
heb daar afgelopen vrijdag zelf mijn 690 een servicebeurt staan geven.
( met motorex 10w60).
PS: als je tussen mijn voorwiel en radiateur doorkijkt,
dan zie je de motorex flessen staan  |
En Putoline
(Wel cool dat je voorwiel wielaandrijving heeft)  _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
JanJan
|
Geplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 20:18 Onderwerp: |
|
|
En zo werd het toch nog een interessante discussie en blijf ik er lekker Motorex ingooien voorlopig. Maar als we niet eigenwijs waren hadden we wel een Honda gekocht, toch?  |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 20:27 Onderwerp: |
|
|
Nee hoor, want het Africa Twin, Transalp, XR600/650R, etc. tijdperk is toch echt definitief voorbij :( |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 9:19 Onderwerp: |
|
|
once you go KTM, you can never go back  _________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 14:13 Onderwerp: |
|
|
Klopt, het heeft wel iets dat merk. Ben al aan de 2e toe, en het zal de laatste niet wezen.
Maar da's toch ook voor een deel omdat er amper concurrentie op LC8 en LC4 gebied is, en die motoren nou net prima in mijn straatje passen.
Neem nou Honda bijvoorbeeld. Een XR650 Adventure R had een droomfiets kunnen worden. Of wat dacht je van een doorontwikkelde Africa Twin van 200kg met een setje leuke Showa's erin en 80+ pk? |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 15:00 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: |
Neem nou Honda bijvoorbeeld. Een XR650 Adventure R had een droomfiets kunnen worden. Of wat dacht je van een doorontwikkelde Africa Twin van 200kg met een setje leuke Showa's erin en 80+ pk? |
Tja, je bent zo in de laatste twintig jaar niet echt de eerste die met dat idee afkomt. Niemand gaat ooit weten waarom die Jappen - die toch zo graag produceren wat de markt vraagt - nooit een ruige reiziger ontwikkeld hebben. _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 17:10 Onderwerp: |
|
|
Omdat de markt daar niet om vraagt waarschijnlijk.
Kijk voor de grap eens op Marktplaats en vergelijk het aantal te koop staande LC4/LC8 Adventures met het aantal FZRZXRCBRGSX motoren, en trek je conclusie.
Maar gelukkig hebben we dus KTM die met de 690E en 990 Adventure ook nu nog motoren maakt waar mijn hartje wel sneller van gaat kloppen  |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 18:05 Onderwerp: Ik ga ook voor Motorex Crosspower 4T |
|
|
Ik ga ook voor Motorex Crosspower 4T
Voor de 10W50 is de viscositeit 116mm2/s (40 gr.C) volgens DIN 51562-1 en da's nou net wat ik lekker vindt rijden... |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 18:11 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Omdat de markt daar niet om vraagt waarschijnlijk.
Kijk voor de grap eens op Marktplaats en vergelijk het aantal te koop staande LC4/LC8 Adventures met het aantal FZRZXRCBRGSX motoren, en trek je conclusie.
|
mijn conclusie : het is logisch dat er 20 keer meer racers te koop staan dan adventures om twee redenen: ze produceren die racers al sinds ze die uitgevonden hebben eind jaren 80 (de eerste CBR's van Honda!) en die KTM's maken ze nog maar tien jaar en in veel kleinere aantallen.  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Hydrazine

|
Geplaatst: Wo, 18 Apr. 2012, 18:47 Onderwerp: KTM's maken ze nog maar tien jaar... |
|
|
Aleph schreef: | DaBit schreef: | Omdat de markt daar niet om vraagt waarschijnlijk.
|
mijn conclusie : het is logisch dat er 20 keer meer racers te koop staan dan adventures om twee redenen: ze produceren die racers al sinds ze die uitgevonden hebben eind jaren 80 (de eerste CBR's van Honda!) en die KTM's maken ze nog maar tien jaar en in veel kleinere aantallen.  |
KTM Sportmotorcycles has a deeply rooted motorsport tradition, building race-ready motorcycles for competitive and recreational riding. More than 130 world championship titles, victories at Dakar and countless national championships are proof of the company’s great technical expertise. Recently, the company has entered into the streetbike category with a variety of sporting and adventure-touring road-going machines.
http://www.motorcycle.com/manufacturer/history-ktm-motorcycle.html |
|
Naar boven |
|
 |
|