Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
KosTroM

|
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Za, 14 Apr. 2012, 22:23 Onderwerp: |
|
|
Volledig normaal dat die kabel meebeweegt hoor. Maar de positie is niet echt goed gekozen. Best is om de uitstekende kabel onderaan op 6u te plaatsen, uit het zicht en uit de buurt van knopjes als de dodemansknop bijvoorbeeld...
Meestal zijn die handvaten wel gelijmd, dus loskrijgen kan wel eens moeilijk worden.
|
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 12:57 Onderwerp: |
|
|
en altijd de speling in de kabel monteren van de draairichting AF.
als je nu blijf haken kan je gas niet meer dicht. anders om kan ie alleen niet meer open, wat heb je liever?
Nu als ie vast zit zou ik alleen die kabel dus naar voren halen met precies genoeg speling voor de slag.
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
Fishbowl
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 21:26 Onderwerp: |
|
|
gewoon eraf slopen en goede handschoenen kopen en/of verwarmde handschoenen
|
|
Naar boven |
|
 |
KosTroM

|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 21:29 Onderwerp: |
|
|
Deze bij Fishbowl zit zoals ik het zou willen.
Terug naar dealer of is het zelf te doen? Gezien deze dus waarschijnlijk gelijmd zijn...
|
|
Naar boven |
|
 |
ToKkE

|
Geplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 22:42 Onderwerp: |
|
|
Je kan de gashendel losmaken en de kabels langs onder leggen, dan zou de kabel van de handvatverwarmer beter uitkomen...
|
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 10:01 Onderwerp: |
|
|
Omdraaien van het gashendel is ook amateuristisch, dan komt het afwateringsgaatje van boven te zitten en loop je het risico dat condens en water in je gaskabels terecht komt, want die zitten dan van onderen...
Handvatten losmaken is a piece of cake hoor, ook gelijmde. Ik maak altijd voorzichtig wat ruimte met een platte schroevendraaier en dan heb je ze zo los en kun je ze opnieuw gebruiken.
Goede verwarmde handschoenen werken trouwens 100 keer beter dan verwarmde handvatten...
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
KosTroM

|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 12:49 Onderwerp: |
|
|
Denk niet dat ze gelijmd zijn.
Heb het linker handvat eens proberen te draaien (gewoon met de hand) en er kwam relatief makkelijk beweging in.
Moet het rubberen handvat (zijde gashendel) er volledig af om het er nadien terug in de gewenste positie terug op te zetten?
Of zou je het gewoon mogen/kunnen verdraaien tot het in de gewenste positie staat? Je draait dan wel de gashendel volledig open wat waarschijnlijk ook niet gewenst is...
|
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 13:00 Onderwerp: |
|
|
ik zou ze er zondermeer even volledig af halen, beide kanten.
Je kunt ze dan even goed ontdoen van alle lijmresten en ontvetten, stuuruiteinde/ gashendel ook, en ze dan op een manier naar keuze opnieuw goed vastzetten.
Zelf monteer ik niet met lijm, maar ik laat gewoon benzine in het handvat lopen, zeiknat over de hele binnenomtrek, en schuif ze dan in 1 keer op hun plaats. Je hebt maar heel even tijd om ze in positie te zetten dus wel meteen goed doen. stevig rondom in knijpen en een kwartiertje wachten: muurvast. Ook bij offroadgebruik. Met lijm kwamen ze bij mij nog wel eens los, maar met benzine nog nooit gehad. (verwarmde handvatten heb ik er trouwens enkel maar af gesloopt, nooit gemonteerd.)
_________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 20:17 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | ik zou ze er zondermeer even volledig af halen, beide kanten.
Je kunt ze dan even goed ontdoen van alle lijmresten en ontvetten, stuuruiteinde/ gashendel ook, en ze dan op een manier naar keuze opnieuw goed vastzetten.
Zelf monteer ik niet met lijm, maar ik laat gewoon benzine in het handvat lopen, zeiknat over de hele binnenomtrek, en schuif ze dan in 1 keer op hun plaats. Je hebt maar heel even tijd om ze in positie te zetten dus wel meteen goed doen. stevig rondom in knijpen en een kwartiertje wachten: muurvast. Ook bij offroadgebruik. Met lijm kwamen ze bij mij nog wel eens los, maar met benzine nog nooit gehad. (verwarmde handvatten heb ik er trouwens enkel maar af gesloopt, nooit gemonteerd.) |
Yep met benzine, doe ik ook altijd en nog nooit problemen mee gehad
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 21:03 Onderwerp: |
|
|
ik heb één keer onhandig gemonteerde verwarmde handvaten gehad, en die kwamen tijdens het rijden los. Ben je dus rustig aan het rijden met een lekker fris winters weertje, en begint je moto plots en langzaam in te houden ! Tot je merkt dat je gashendel gewoon langzaam toeglijdt in je handvat.
Die truuk van de benzine ga ik onthouden !
_________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 21:53 Onderwerp: |
|
|
busje remmenreiniger doet de truuk ook en spuit lekker makkelijk.
|
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 12:26 Onderwerp: |
|
|
Wat je ook gebruikt, het gaat erom dat je het rubber van je handvat oplost. Leg ze een dag in de benzine en je hebt geen handvatten meer (of 2 keer zo dik...). Remmenreiniger zal waarschijnlijk een vergelijkbaar effect hebben.
Na montage verdampt je oplosmiddel (benzine, remreiniger) en dient het opgeloste rubber eigenlijk als lijmlaagje. Komt alleen niet meer los, wat bij "echte" lijm nog wel eens wil gebeuren.
|
Naar boven |
|
 |
KosTroM

|
Geplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 22:43 Onderwerp: |
|
|
Neem aan dat de kabels (handvatrubbers) ook dienen losgemaakt, zie anders niet goed in hoe je de handvatrubbers voledig van de hendels krijgt.
|
|
Naar boven |
|
 |
|