lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

stationeer 4000 toeren per minuut
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 215
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Feb. 2012, 20:53    Onderwerp: stationeer 4000 toeren per minuut Reageer met quote

Vraagje. Ik heb vandaag mijn motor schoongemaakt met water en een sopje. Daarna met cockpit spray ingespoten om hem te laten glimmen.
Maar toen ik klaar was starten ik de motor even en hij bleef stationeer op 4000 toeren draaien en binnen een mum van tijd werd de achterste uitlaat kersenrood en de vonkjes kwamen we van af. Heb hem meteen weer uitgezet.
Ik dacht misschien is er wat water tijdens het soppen in de uitlaat gekomen. Dus heb mijn pak aan gedaan en ben een rondje gaan rijden. De toeren bleven hoog tot dat ik een minuut op 15 had gereden. Daarna werden de toeren weer normaal.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn geweest.
Alvast dank.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Aleph



Geregistreerd op: 27-11-2007
Berichten: 888
Woonplaats: Flanders Fields

BerichtGeplaatst: Zo, 26 Feb. 2012, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

en welke motor van welk jaar mag dat zijn? carbs of injectie?
_________________
mijn nieuwe nick is Muug
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 215
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 7:04    Onderwerp: Reageer met quote

Stom vergeten welke ik heb.
Ik heb een 990 adv abs uit 2006 dus injectie

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 10:44    Onderwerp: Reageer met quote

je zal misschien te snel na contact gestart hebben.

Geef de injectie een moment om te 'setten' voor je start. (toerenteller maakt een slag, wacht die even af.)

_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
Thorri



Geregistreerd op: 6-8-2010
Berichten: 215
Woonplaats: Gees

BerichtGeplaatst: Ma, 27 Feb. 2012, 11:45    Onderwerp: Reageer met quote

Meestal wacht ik die wel af. Maar het kan best zijn dat ik dat deze keer niet heb gedaan. Want meestal zet ik het contact aan daarna doe ik mijn handschoenen aan en dan starten.
Maar nu was het op het erf en dan zijn handschoenen en helm niet verplicht. Dus het is best mogelijk dat ik te snel was.

_________________
Groeten Thorri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KosTroM



Geregistreerd op: 27-8-2011
Berichten: 86
Woonplaats: Pajottenland

BerichtGeplaatst: Za, 14 Apr. 2012, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

Ook reeds enkele malen gelijkaardig probleem vastgesteld.
T.t.z. stationair toerental onregelmatig. Blijft hangen tussen de 3 & 2.000. toeren. Ook vb bij het terugschakelen tijdens het afremmen op de motor blijft het toerental enkel fracties van seconden hangen.
Dacht aanvankelijk dat het te maken had met het "on-off" effect, maar dit heeft er totaal niets mee te maken naar mijn bescheiden mening.
Ik start hem (zonder aan het gas te draaien) gewoonlijk ook enkele ogenblikken voor ik vertrek zodat alles zich kan "setten".
Vandaag tijdens ritje heen & terug Bastogne (440 Km) deed het zich weer voor. Heenrit normaal, terugrit vanaf de voorlaatste terrasstop (laatste 100 km). Tijdens het halt houden bij rood licht legde ik de motor soms volledig stil om hem daarna terug te starten maar het probleem bleef.
Bij het starten na de laatste koffiestop (20 min.) was het probleem terug verdwenen.

Is het starten van de motor dan echt zo "fragiel"?

De mijne is een Adventure nieuw sinds 1,5 maand (bwj 2011) momenteel 2.000 km.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

klinkt meer als tps die niet helemaal ok werkt, of gecalibreerd moet worden.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

allemaal de originele uitlaat ????? ik denk lambda sonde kapot idea2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KosTroM



Geregistreerd op: 27-8-2011
Berichten: 86
Woonplaats: Pajottenland

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 21:23    Onderwerp: Reageer met quote

Bij mij zitten de originele uitlaten erop.
Wat is tps?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Zo, 15 Apr. 2012, 21:29    Onderwerp: Reageer met quote

TPS =

http://www.youtube.com/watch?v=cENIaXt-TbQ
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
StevenD



Geregistreerd op: 11-4-2005
Berichten: 2727
Woonplaats: Amsterdam

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 17:19    Onderwerp: Reageer met quote

een stukke lambda word weergegeven met een knipperend fi lampje.
_________________
Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail MSN Messenger
oli



Geregistreerd op: 3-11-2010
Berichten: 188
Woonplaats: De Klinge (B)

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 19:30    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb met mijn motor lang gesukkeld met het zelfde probleem. Volgens motorcare was de steppermotor stuk. Niet apart te verkrijgen bij ktm dus volledig nieuwe injectie +-1300€. shocked2
Ik heb uiteindelijk een injectie op ebay gevonden voor 180€, steppermotor over gebouwd maar probleem is terug gekomen. TPS proberen afstellen maar leek onmogelijk dus vermoedelijk TPS stuk. De TPS vervangen met deze van men ebay injectie en afgesteld. Helaas begon het probleem zich terug voor te doen.
Bij toeval zit ik op advrider te lezen. Blijkbaar iemand met hetzelfde probleem maar bij hem bleek het de sensor te zijn aan de koppelingshendel.
Uiteindelijk heb ik de sensor gebypassed. De draadjes die van de sensor komen heb ik doorgeknipt en met elkaar verboden.
Halleluja problem solved grin
Misschien het proberen waard.

_________________
KTM 990 Adventure '07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KosTroM



Geregistreerd op: 27-8-2011
Berichten: 86
Woonplaats: Pajottenland

BerichtGeplaatst: Ma, 16 Apr. 2012, 20:07    Onderwerp: Reageer met quote

Op dashbord heb ik geen knipperend fi lampje.
Gisteren terug eens ritje gedaan, regelmatig gestopt dus regelmatig ook terug gestart. Extra gelet op "startprocedure", geen problemen gehad.
Zou het kunnen dat ik toch enkele keren onbewust de motor te vlug startte?
Ga het nog even afwachten hoe het verder evolueert.
Alvast bedankt voor de info!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
mr wheely



Geregistreerd op: 24-1-2005
Berichten: 3278
Woonplaats: sluis

BerichtGeplaatst: Di, 17 Apr. 2012, 2:12    Onderwerp: Reageer met quote

StevenD schreef:
een stukke lambda word weergegeven met een knipperend fi lampje.


moet niet kapot zijn, werkte alleen niet goed meer door vervuiling was bij een maat van me zo op zijn adventure, liep ook 3000 toeren en na schoonmaken weer normaal.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
KosTroM



Geregistreerd op: 27-8-2011
Berichten: 86
Woonplaats: Pajottenland

BerichtGeplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag motor maar bij dealer ingeleverd.
Probleem deed zich vorige zondag na ritje van 250 km terug voor.
Steeds stationair toerental tussen 2 & 3000.
Vandaag tijdens rit naar dealer idem, zelfs nog erger. Bij vertragen met ingetrokken koppeling of gewoon bij stilstand in neutraal toeren steeds op en af tussen 2 & 3000. Bleef met momenten zelfs hangen op 4000.
Pfff... en dit al na 2500 km.
Ben 's benieuwd wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
berichten van de laatste 24 uur

Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag niet stemmen in polls
Je mag geen attachments plaatsen in dit forum
Je mag bestanden downloaden in dir forum


Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Hosted and administrated by schradtnet_mini.gif