Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
KosTroM

|
Geplaatst: Wo, 4 Apr. 2012, 22:02 Onderwerp: Reparatieset banden |
|
|
Band met binnenband is totaal nieuw voor mij (op de motor alleszins)
Bestaat er een reparatiesetje voor je tijdelijk terug op de weg te helpen in geval van lekke band (Pirelli Scorpions)?
De reparatieset met veters die ik bij mijn vorige motor gebruikte zal hier waardeloos zijn vrees ik...
Spuitbus? |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 4 Apr. 2012, 23:12 Onderwerp: |
|
|
Eigenlijk is maar een reparatieset goed, en dat is een setje bandenlichters, een paar CO2 patronen of een pompje, een tube solutie en een paar plakkers van de automaterialenhandel. Of een reserve-binnenbandje.
Spuitbussen & co: als je veel gelukt hebt werkt het een aantal kilometers, maar daarna heb je alsnog een platte band samen met een hele berg rotzooi in je buitenband. |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Wo, 4 Apr. 2012, 23:38 Onderwerp: |
|
|
klopt wel allemaal. Maar zo'n spuitbus kan je bvb wél helpen om nét thuis of terug in de bewoonde wereld te geraken. En die rotzooi in je band, tja, da's voor de bandenboer.
Maar je hebt gelijk natuurlijk: ik mag van geluk spreken dat ik off-road nog nooit een platte band heb gehad. Ik moet wel zeggen dat ik meestal mijn maten uitkies. Ik ga zelden offroad op stap zonder iemand in de buurt die banden kan wisselen  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Do, 5 Apr. 2012, 0:15 Onderwerp: |
|
|
Ik weet het niet met die spuitbussen. Ik zie er nog niet zoveel heil in, ook niet om terug te komen in de bewoonde wereld. Als het misgaat heb je weer een heel fijn ander probleem op te lossen.
Reserve-binnenbandje erin lepelen is meestal vrij snel gebeurd, tenzij het heel nat en koud is buiten. Bandje plakken is in principe niet zoveel moeilijker. 't is tenslotte gewoon een wat uit de kluiten gewassen fietsband. Dus opzich hoeft dat allemaal geen reden te zijn, maar wel even een keer thuis oefenen want de eerste keer vloek je alles bij elkaar (je maten hebben geweldig veel lol als jij daar staat te hannessen, en zullen elke druppel bloed en elke donderwolk boven je hoofd vastleggen voor het nageslacht).
Het grootste probleem langs de rand van weg vind ik nog het 'hoe krijg ik die band weer lekker op de velg geplopt'-probleem. Misschien moet ik een keer een fatsoenlijk pompje kopen in plaats van dat 2,95 ding van de Action  |
|
Naar boven |
|
 |
Aleph

Geregistreerd op: 27-11-2007 Berichten: 888 Woonplaats: Flanders Fields
|
Geplaatst: Do, 5 Apr. 2012, 0:27 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Ik weet het niet met die spuitbussen. Ik zie er nog niet zoveel heil in, ook niet om terug te komen in de bewoonde wereld. Als het misgaat heb je weer een heel fijn ander probleem op te lossen.
Reserve-binnenbandje erin lepelen is meestal vrij snel gebeurd, tenzij het heel nat en koud is buiten. Bandje plakken is in principe niet zoveel moeilijker. 't is tenslotte gewoon een wat uit de kluiten gewassen fietsband. Dus opzich hoeft dat allemaal geen reden te zijn, maar wel even een keer thuis oefenen want de eerste keer vloek je alles bij elkaar (je maten hebben geweldig veel lol als jij daar staat te hannessen, en zullen elke druppel bloed en elke donderwolk boven je hoofd vastleggen voor het nageslacht).
Het grootste probleem langs de rand van weg vind ik nog het 'hoe krijg ik die band weer lekker op de velg geplopt'-probleem. Misschien moet ik een keer een fatsoenlijk pompje kopen in plaats van dat 2,95 ding van de Action  |
Dat het lepelen snel kan gaan wil ik best geloven. Als je het al minstens tien keer gedaan hebt ...
Als het gat niet te groot is kan je met zo'n spuitbus nog een behoorlijk eind verder karren. Ik heb zo eens op de middag een platte band gehad, spuitbus erin, en weer de hele namiddag verder rijden. Pas de ochtend nadien stond ie weer plat maar toen was ik allang thuis.
Als het gat echt te groot is, spuit het schuim gewoon langs het gat naar buiten (ook al meegemaakt, maar niet op de KTM) . Ook wel eens een avontuur.
Ik heb één keer samen met m'n maten op de markt liggen rollen van het lachen. Behalve één dan, die stond wat beteuterd naar z'n Thunder Ace te kijken. Daar zat onder het zadel al jaren zo'n schuimbus, die had al evenveel jaren liggen rammelen, en op één plaats was die doorgeschuurd. En net daar, op die markt, had die spuitbus er de brui aan gegeven en was zichzelf beginnen leegspuiten....  _________________ mijn nieuwe nick is Muug |
|
Naar boven |
|
 |
Fishbowl
|
Geplaatst: Do, 5 Apr. 2012, 21:12 Onderwerp: |
|
|
Je zou eens naar Ride-on kunnen kijken.
Dat geeft geen smurrie en je vult je band er van te voren mee.
Op ADVforum zijn er positieve verhalen over.
http://www.ride-on.com/motorcycle-formula-mot.html _________________ 990 ADV 2009 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 5 Apr. 2012, 23:04 Onderwerp: |
|
|
tja.. ik heb bij Verpalen op de sleuteldag 3x mogen demo-en hoe je dat onderweg doet.
ALs je weet hoe, dan is plakken de beste oplossing.
Heel vroeger ook wel eens zo'n spuitbus gebruikt: +/- 100km en toen was het over en uit. maar net genoeg om op een zondagavond toch net thuis te komen.
Je moet dan wel de biba weggooien daarna. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|