Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Johan

|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2005, 13:42 Onderwerp: Remblokken |
|
|
Nu een vreemd probleem. Ik heb mijn motor gekocht met 4800 km op de teller en de remblokken achter heeft mijn dealer vervangen bij 13000.
naar ik aan neem zijn dit de orginele remblokken geweest.
De nieuwe remblokken zijn nu bij 14000 volledig versleten en hebben de schijf beschadigd deze blokken gaan dus nog geen 1000 km mee!!
Heeft een van jullie dit wel eens vaker gehoord.
In mijn ogen een hele slechte kwaliteit ,waarschijnlijk is de verlijming van de voering niet goed geweest waardoor de voering er in een keer af is gevallen.
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2005, 14:43 Onderwerp: Re: Remblokken |
|
|
Ik weet niet wat voor blokken je had en wat je gereden hebt.
Op de weg gaan alle blokken minstens 10'000km mee, tenzij er iets fout is.
in het terrein, vooral met van die zand/modder/water sludge die we in nederland hebben, zijn Organische voeringblokjes binnen 1 rit weg, Sinterbrons haalt ook niet meer dan 1000km. Het ligt niet aan het remmen, het is gewoon de sludge die er doorheen loopt en constant schuurt.
Evt de geleiderpinnen van de klauw even goed invetten met een drukvet.
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Johan

|
Geplaatst: Wo, 13 Jul. 2005, 23:52 Onderwerp: |
|
|
Ik weet ook niet wat voor een soort remblokken ik had, en ik heb toch wel een 200 km van de 1000 km met deze remblokken in het zand gereden, maar dan al versleten lijkt me sterk, en dat ik er de laatste 1000km een andere remstijl opna ben ga houden lijkt me ook sterk en er was zeker niet veel modder eerder droog.
Kort om ik snap er geen kloot van.
Welke remblokken gaan dan wel lang mee? Ik baal hier wel van want mijn schijf is wel iets aangevreten.
Ik ben bang dat er een nieuwe op moet, of kun je die ook wel goed af laten draaien?
Groet Johan |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Do, 14 Jul. 2005, 18:34 Onderwerp: |
|
|
mm schijf slijt vanzelf weer. niet te druk om maken, als ie erg ruw is evt wat opschuren met een schuurpapiertje.
(hij mag natuurlijk niet ergnes te dun geworden zijn, dan helpt alleen vervangen)
Blokken:
Voor: rij ik ondanks offroad nog steeds met de originele: nog 1/3 over schat ik (22tkm).
Achter: al zeker 3 setjes gebruikt.
Bij HMXParts hebben ze voor 15 euro per setje achterremblokken sinterbrons, zijn namelijk dezelfde als LC4 voor heeft.
http://www.hmxparts.nl/
Deze zijn niet zo goed als brembo, maar ook echt niet slecht en voor 1/3 van de prijs best interessant! Pas nog 4 setjes gekocht voor voorraad en vakantie (nieuwe erop, 1 reservesetje mee!)
Blijf gewoon bij sinterbrons, Organisch is alleen voor puur weggebruik om wat meer doseerbaarheid te krijgen (en minder piepen )
grts
grts _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Brillie

|
Geplaatst: Ma, 8 Aug. 2005, 19:18 Onderwerp: |
|
|
Dr_Bean schreef: |
Bij HMXParts hebben ze voor 15 euro per setje achterremblokken sinterbrons, zijn namelijk dezelfde als LC4 voor heeft.
http://www.hmxparts.nl/
Deze zijn niet zo goed als brembo, maar ook echt niet slecht en voor 1/3 van de prijs best interessant! Pas nog 4 setjes gekocht voor voorraad en vakantie (nieuwe erop, 1 reservesetje mee!)
Blijf gewoon bij sinterbrons, Organisch is alleen voor puur weggebruik om wat meer doseerbaarheid te krijgen (en minder piepen )
grts
grts |
Dus het is vrij normaal dat me origenele ktm remblokjes voor en achter zo hard piepen? (kunnen niet op zijn, zitten er 2500km op ) _________________ Jaja |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Ma, 8 Aug. 2005, 19:29 Onderwerp: |
|
|
Ja,
schijn je op te kunnen lossen door ze af te schuinen aan de aanloopzijde.
Maarja, ik rij met oordopjes  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

|
Geplaatst: Do, 5 Jan. 2006, 22:07 Onderwerp: Re: Remblokken |
|
|
[quote="Johan"]
De nieuwe remblokken zijn nu bij 14000 volledig versleten en hebben de schijf beschadigd deze blokken gaan dus nog geen 1000 km mee!!
In mijn ogen een hele slechte kwaliteit ,waarschijnlijk is de verlijming van de voering niet goed geweest waardoor de voering er in een keer af is gevallen.
Groet Johan[/quote]
Je zal het al wel hebben opgelost, maar er is dit jaar een slechte serie SBS-blokken verkocht. Sleten extreem hard en het laatste beetje remvoering viel er gewoon af. Ken zelfs iemand die zo z'n been heeft gebroken. _________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
 |
Flatslide

|
Geplaatst: Vr, 6 Jan. 2006, 12:13 Onderwerp: |
|
|
Wat voor serie waren die SBS blooken?
was het ook bij een KTM dat die blokken slecht waren?
Ps niet aleen SBS laat wel eens los, ik ken iemand die ook met carbonloraine rechtdoor de grindbak indook doordat de voering eraflikkerde  _________________ Dr Zeuss's Bike |
|
Naar boven |
|
 |
alexopreis

|
Geplaatst: Vr, 6 Jan. 2006, 12:37 Onderwerp: |
|
|
[quote="Flatslide"]Wat voor serie waren die SBS blokken?
was het ook bij een KTM dat die blokken slecht waren?
Ps niet aleen SBS laat wel eens los, ik ken iemand die ook met carbonloraine rechtdoor de grindbak indook doordat de voering eraflikkerde (q)[/quote]
De mensen waarvan ik het weet, hadden alle 3 een Ducati 996. 2 hadden de remblokken nog geen 30 minuten gebruikt..... Geen fading, geen waarschuwing... paf weg remmen.
Het ging om remblokken die in het begin zomer 2005 zijn gemaakt. Net als die blokjes vd KTM met 't probleem, maar het is natuurlijk waarschijnlijker dat het ergens anders aan ligt bij KTM-achterremblokjes. Al komt die kreet dat de verlijming vd voering stuk ging overeen... _________________ Ordinary life is pretty complex stuff !! |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Vr, 6 Jan. 2006, 20:00 Onderwerp: |
|
|
ktm origineel is brembo, geen SBS dus dat lijkt me niet te vergelijken. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|