Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Di, 6 Dec. 2011, 12:32 Onderwerp: |
|
|
jokke2910 schreef: | Freebert schreef: | Als die middenbok een optie is bij de SMT, mag ik vragen waarom jullie daar extra geld voor overhebben? Gewoonte? Of een bepaald specifiek gebruik?
Het zou inderdaad al te gek zijn om een gekozen optie zelf te verwijderen. Daarom stel ik de optie zelf in vraag en leer ik misschien wat bij. | Dat zit bij in het travel pakket van ktm... En 300euro voor de koffers, middenbok, tanktas ipv 1500euro is een groot verschil. Zou jij het misschien niet nemen dan? |
Voor die prijs zou ik het zeker ook nemen, maar na't lezen van deze posts zou ik hem er ook meteen weer onderuit halen en verkopen. Vertrouwen is toch volledig weg na zo'n voorval, toch bij mij alleszins.
Mijn laatste 4 motoren hadden ook geen middenbok en ik heb die nog nooit gemist als ik onderweg was. Thuis kettingsmeren of wiel eruithalen deed ik dmv een houtblok en nu dus met een motorkrik.
Mijn vroegere motoren hadden wel een middenbok, dus ik wil maar zeggen dat je zeer snel went aan het niet hebben van zo'n bok. |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Di, 6 Dec. 2011, 17:54 Onderwerp: |
|
|
Ik had gisteren even een mail gestuurd naar de nederlandse importeur
Dit was hun antwoord:
Hartelijk dank voor uw uitgebreide feedback.
Ik heb na gekeken waar het veschil in zou kunnen zitten en ben van mening dat alleen de bouten korter zijn geworden.
De moer op foto van jou 2010 model is naar mijn mening niet de originele moer, maar dat weet ik niet geheel zeker.
Ik nageken in de installatie handleiding wat er gezegt wordt over deze moer, en die hoeft niet met locktite gezekerd te worden, maar wel na 50 km nagetrokken worden.
Daarbij word geadviceerd om regelmatig de middenbok assembly te controleren op juiste montage in de vele km's erna.
Persoonlijk vind ik dat dat op een technisch nettere manier te monteren is: of door locktite te gebruiken met moeren zonder borg functie, of door langere bouten met borg moeren.
De info is doorgeleid aan de Power Parts verantwoordelijke op de fabriek. Ik heb voorgesteld om de moer te vervangen met een versie die zichzelf borgt doordat hij ovaal geknepen is en daardoor over elke gang van de schroefdraad zal klemmen.
Ik houd u op de hoogte wat ze van dit voorstel vinden, en wat er uiteindelijk aangepast is.
Tot die tijd wil ik u vragen of u bij uw motor deze 2 moeren opnieuw wilt monteren met gebruik van "locktite 243" (dit is de blauwe)
Nogmaals bedankt voor uw input.
Dus ze hebben het opgepakt, _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
jokke2910
Geregistreerd op: 3-10-2011 Berichten: 90 Woonplaats: Tienen
|
Geplaatst: Di, 6 Dec. 2011, 20:44 Onderwerp: |
|
|
Freebert schreef: | jokke2910 schreef: | Freebert schreef: | Als die middenbok een optie is bij de SMT, mag ik vragen waarom jullie daar extra geld voor overhebben? Gewoonte? Of een bepaald specifiek gebruik?
Het zou inderdaad al te gek zijn om een gekozen optie zelf te verwijderen. Daarom stel ik de optie zelf in vraag en leer ik misschien wat bij. | Dat zit bij in het travel pakket van ktm... En 300euro voor de koffers, middenbok, tanktas ipv 1500euro is een groot verschil. Zou jij het misschien niet nemen dan? |
Voor die prijs zou ik het zeker ook nemen, maar na't lezen van deze posts zou ik hem er ook meteen weer onderuit halen en verkopen. Vertrouwen is toch volledig weg na zo'n voorval, toch bij mij alleszins.
Mijn laatste 4 motoren hadden ook geen middenbok en ik heb die nog nooit gemist als ik onderweg was. Thuis kettingsmeren of wiel eruithalen deed ik dmv een houtblok en nu dus met een motorkrik.
Mijn vroegere motoren hadden wel een middenbok, dus ik wil maar zeggen dat je zeer snel went aan het niet hebben van zo'n bok. | Het is gewoon gemakkelijk. Op vakantie de 2 zijkoffers eraan en topkoffer erop en het is ook gemakkelijker om op te stappen. Het heeft heel veel voordelen... (Zolang de moeren vast blijven ) |
|
Naar boven |
|
|
Dr_Bean Site Admin
Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6731 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Di, 6 Dec. 2011, 21:49 Onderwerp: |
|
|
goedkoop of duur.. 't moet gewoon veilig vastzitten.
Daarom verbaast mij de verscheidenheid aan montage methoden, moeren en boutjes.
'verkopen' is natuurlijk onzin: Gewoon controleren en zonodig zelf goed vastzetten. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
|
mr wheely
Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 7 Dec. 2011, 7:23 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | jokke2910 schreef: | Ziehier de foto's zoals gevraagd:
|
OK bedankt, ik zal straks als ik thuis ben even kijken bij mij en hier ook even posten.
De eerste indruk van de foto.. het houdt niet over, normaal zou je 2a3 gangen draad uit de moer laten steken.
Maar ik weet niet hoe het bij mij is.
@mr wheely nee natuurlijk zet ktm die middenbokken er niet onder maar ze verkopen het wel.
Dus daarom zijn zij de eerste verantwoordelijke als het op garantie aankomt.
Dat had ik hier een aantal post's geleden ook al uit gelegd . |
ja klopt maar hier boven schrijven ze over 2010 en 2011 modellen
dus dacht ik dat daar verandering in gekomen was....
hoe dan ook het mag niet kunnen... wie zijn fout het ook is.
een las puntje der op en het is zeker oke, voor een beurt moet die er toch niet af. |
|
Naar boven |
|
|
michielvl
Geregistreerd op: 21-6-2011 Berichten: 38 Woonplaats: nijmegen
|
Geplaatst: Wo, 7 Dec. 2011, 10:32 Onderwerp: |
|
|
Vonkenboer schreef: | Ik had gisteren even een mail gestuurd naar de nederlandse importeur
Dit was hun antwoord:
Hartelijk dank voor uw uitgebreide feedback.
Ik heb na gekeken waar het veschil in zou kunnen zitten en ben van mening dat alleen de bouten korter zijn geworden.
De moer op foto van jou 2010 model is naar mijn mening niet de originele moer, maar dat weet ik niet geheel zeker.
Ik nageken in de installatie handleiding wat er gezegt wordt over deze moer, en die hoeft niet met locktite gezekerd te worden, maar wel na 50 km nagetrokken worden.
Daarbij word geadviceerd om regelmatig de middenbok assembly te controleren op juiste montage in de vele km's erna.
Persoonlijk vind ik dat dat op een technisch nettere manier te monteren is: of door locktite te gebruiken met moeren zonder borg functie, of door langere bouten met borg moeren.
De info is doorgeleid aan de Power Parts verantwoordelijke op de fabriek. Ik heb voorgesteld om de moer te vervangen met een versie die zichzelf borgt doordat hij ovaal geknepen is en daardoor over elke gang van de schroefdraad zal klemmen.
Ik houd u op de hoogte wat ze van dit voorstel vinden, en wat er uiteindelijk aangepast is.
Tot die tijd wil ik u vragen of u bij uw motor deze 2 moeren opnieuw wilt monteren met gebruik van "locktite 243" (dit is de blauwe)
Nogmaals bedankt voor uw input.
Dus ze hebben het opgepakt, |
Goed werk man!
Ik ga loctite kopen. _________________ SMT sinds mei 2011 |
|
Naar boven |
|
|
roefi
Geregistreerd op: 8-2-2011 Berichten: 33 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 20:54 Onderwerp: |
|
|
Nog een probleem _________________ keep on smiling
Laatst aangepast door roefi op Di, 3 Apr. 2012, 21:01, in totaal 2 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
roefi
Geregistreerd op: 8-2-2011 Berichten: 33 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Di, 3 Apr. 2012, 20:58 Onderwerp: |
|
|
vorige week is men machien tegen de grond gegaan omdat de stoppen van de middenbok waren afgebroken (zie foto). Toen ik hem wou opbokken viel hij van mij weg, bleek dat de middenbok te ver doorboog omdat er geen stop meer opzat, deze was afgebroken aan de rechter kant van de machiene. Aan de linkerkant zat er zelfs geen meer in.
Ben zaterdag naar de ktm dealer gegaan waar ik men smt gekocht heb, en deze heeft ook foto's genomen om deze door te sturen naar de hoofdzetel. Normaal zou ik deze week iets meer weten.
Ook is me opgevallen dat er precies nog een moer ontbreekt.
Deze middenbok is mijns inziens toch maar kramiekel ineen gestoken.
Hier alvast wat foto's
De ontbrekende moer:
de ontbrekende arrets
_________________ keep on smiling |
|
Naar boven |
|
|
jokke2910
Geregistreerd op: 3-10-2011 Berichten: 90 Woonplaats: Tienen
|
Geplaatst: Wo, 4 Apr. 2012, 22:08 Onderwerp: |
|
|
Mijne middenbok is er onderuit!
Ik had er geen vertrouwen meer in... |
|
Naar boven |
|
|
Vonkenboer
Geregistreerd op: 4-12-2009 Berichten: 473 Woonplaats: omgeving Eindhoven
|
Geplaatst: Do, 5 Apr. 2012, 8:38 Onderwerp: |
|
|
Hee Roefi,
Ben jij misschien niet over een obstakel gereden of zo?
Er zit een flinke deuk in die beugel. Dus dat wil zeggen dat er op een of andere manier een flinke klap op is geweest. Die bussen zijn er gewoon uitgebroken...... _________________ 990SMT 2010- |
|
Naar boven |
|
|
roefi
Geregistreerd op: 8-2-2011 Berichten: 33 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Wo, 25 Apr. 2012, 18:53 Onderwerp: |
|
|
ik ben eind julie vorig jaar in de bocht onderuit gegaan. Maar ik gebruik men middenbok bijna dagelijks en heb tot vorige maand nooit iets opgemerkt ivm de busjes.
Van de garage heb ik nog steeds geen antwoord gekregen _________________ keep on smiling |
|
Naar boven |
|
|
roefi
Geregistreerd op: 8-2-2011 Berichten: 33 Woonplaats: Mechelen
|
Geplaatst: Za, 5 Mei. 2012, 10:36 Onderwerp: |
|
|
heb in garantie een nieuwe gekregen en die is er vanmorgen ondergestoken door de dealer. Heb ineens maar gevraagd om em met loctite vast te zetten.
Hopelijk heb ik er geen kweddellen meer mee. _________________ keep on smiling |
|
Naar boven |
|
|
|