Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
KosTroM

Geregistreerd op: 27-8-2011 Berichten: 86 Woonplaats: Pajottenland
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2012, 22:41 Onderwerp: Losgekomen voetsteun duo |
|
|
Hallo,
Volgend probleempje bij mijn zo goed als nieuwe (02/2012), 2de-hands gekochte KTM-Adv.
Toen ik gisteren de duo-voetsteunen uitklapte merkte ik dat één van de vijzen waarmee de voetsteunbeugel aan het frame wordt bevestigd, los zat. Deze er terug in vijzen lukte niet.
Bij nader toezicht merkte ik dat de inwendige schroevdraad van de moer die in het frame zit afgescheurd was. Stukje schroefdraad zat trouwens nog rond de schroefdraad van de vijs.
Blijkbaar werd één en ander door de dealer (waar volgens de vorige eigenaar het zijkofferrek bij aankoop werd verwijderd) te hard aangespannen.
Kan de moer die in het frame zit vervangen worden?
Ik hoop van wel.... |
|
Naar boven |
|
 |
Freebert
Geregistreerd op: 9-9-2011 Berichten: 1057 Woonplaats: de stille kempen
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2012, 22:47 Onderwerp: |
|
|
UItboren en een nieuwe tap indraaien misschien? Zet de boel daarna vast met blauwe loctite. Die dingen trillen wel eens vaker los... |
|
Naar boven |
|
 |
disco stu
Geregistreerd op: 8-8-2008 Berichten: 333
|
Geplaatst: Ma, 26 Mrt. 2012, 23:01 Onderwerp: |
|
|
Die steunen zaten bij mij ook veel te vast. Zo vast dat het schroefdraad inderdaad kan bescchadigen, maar dat was gelukkig niet het geval.
Ik heb de bouten (nadat ik ze na veel moeite heb losgekregen) goed zuiver gemaakt, de interne schroefdraad van het subframe ook en vervolgens de zaak terug bevestigd met loctite 248 en op het aangewezen moment (wat een pak minder hard was).
Wat je nu kan doen is misschien helicoil? |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 2:10 Onderwerp: |
|
|
garantie ???? |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 4:33 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | garantie ???? |
Lijkt mij van wel ja. Zeker terug gaan naar waar je de motor hebt gekocht en er helemaal niks aan doen. Anders heb jij het aan het eind van het liedje zelf nog gedaan. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
KosTroM

Geregistreerd op: 27-8-2011 Berichten: 86 Woonplaats: Pajottenland
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 21:38 Onderwerp: |
|
|
Moet dinsdag toch binnen voor het 1000km-onderhoud.
Zal dan wel zien wat het wordt. Zou in elk geval niet mogen dat deze bouten zo hard werden aangetrokken!
Jos |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 1:08 Onderwerp: |
|
|
ik begrijp de post niet als je nog garantie hebt ik dacht dat ze bij de 990 de 1000km beurt afgeschaft hadden...... |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 11:31 Onderwerp: |
|
|
Klopt! vanaf bouwjaar 2009 geen 1000km beurt meer..... _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
KosTroM

Geregistreerd op: 27-8-2011 Berichten: 86 Woonplaats: Pajottenland
|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 16:13 Onderwerp: |
|
|
Ikzelf heb de motor (bwj 2011 / 1ste inschrijving 22/02/2012) niet nieuw gekocht. Heb hem dus 2de-hands gekocht weliswaar slechts 3 weken oud.
De eigenaar/verkoper beweerde dat de motor sowieso op 1000 km binnen moest voor het 1000 km-onderhoud (!?).
Vóór ik hem kocht informeerde ik zelf ook eens bij de dealer van waar hij komt en deze bevestigde mij hetzelfde... (??); Als het maar opbrengt hé...
1000 km olie & oliefilter
7500 km klein onderhoud
15000 km groot onderhoud + kleppen |
|
Naar boven |
|
 |
Frank

Geregistreerd op: 30-4-2011 Berichten: 266
|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 19:58 Onderwerp: |
|
|
Jostrom schreef: |
1000 km olie & oliefilter
7500 km klein onderhoud
15000 km groot onderhoud + kleppen |
Bij mijn 2011 R ook volgens het boekje... _________________ R! |
|
Naar boven |
|
 |
marcelp

Geregistreerd op: 30-4-2011 Berichten: 45
|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 22:44 Onderwerp: |
|
|
idem hierzo.
Nieuw gekocht vorig jaar en "verplichte" 1000 km beurt nodig gehad. _________________ Adventure 2011 White edition |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
Geregistreerd op: 26-1-2012 Berichten: 636 Woonplaats: Oss
|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 23:24 Onderwerp: |
|
|
Nou, los van of het wel of niet moet zou ik zo'n 1000-km beurt helemaal niet erg vinden.
Die eerste kilometers komt er toch meer rommel in de olie terecht dan later in z'n leven. Wat assemblage-spullie hier en daar, wat meer blowby, metalen delen die nog wat op elkaar in moeten slijten en daarbij wat meer materiaal verliezen, eventueel een restantje gietzand, noem het maar op.
Die extra rommel na 1000km afvoeren en met een schone lei beginnen hoeft niet perse nodig te zijn, maar kan zeker geen kwaad. |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 23:35 Onderwerp: |
|
|
Misschien hebben we hier een klein misverstand...
Voor 2009 bij 1000 km Kleppen stellen en kleine beurt..
2009 en later bij 1000 km GEEN kleppen stellen maar waarschijnlijk
dus wel een kleine beurt. _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6794 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Do, 29 Mrt. 2012, 19:11 Onderwerp: |
|
|
tip: als je een nieuwe koopt, beding die 100km beurt er dan bij
maak de afspraak meteen en kom na het weekend met 1500km op de teller terug  _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
|