Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Harry

|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 4:06 Onderwerp: Hoe duurt een beurt extra lang |
|
|
Netjes gewacht tot ik alle onderdelen bij elkaar had, dan kon ik een grote beurt in 1 keer combineren met wat modificaties (koppelingsdrukstift, waterpompas e.d.)
Inmiddels staat de 950 al een paar weken gestript en gedeeltelijk uit elkaar in de garage...
Carburateurs voorzien van gewijzigde sproeierbezetting en van nieuwe gasnaalden. 1 naald niet compleet, de andere krom door transportschade. Bijna een week wachten voordat de nieuwe naalden er waren.
Kleppen gesteld: Lagerschalen van de nokkenassen moeten natuurlijk nog op moment... shit geen inbusdop 5 die op mijn momentsleutel past. Snel naar de gereedschapszaak om een dop. Moest worden besteld: 3 dagen wachten.
Yes, de dop is binnen, door met de motor. De bout rechtsachter op de lagerschaal van de achterste cilinder kan ik niet bereiken met de Gedore-dop en de momentsleutel. Te hoog en dat ga ik ook met afdraaien/slijpen niet redden. Facom bithouder S.236 heb ik wel dus daar een H.205 inbus voor gehaald... Jammer, moet ook besteld worden. 4 dagen wachten, het weekend zat ertussen.
Nog te hoog (welk nummer zou het KTM-tool eigenlijk hebben voor deze bout?), dus van de bit en de dop gezamelijk in totaal ongeveer 15 mm afgedraaid. Zowaar, ik kan nu eindelijk die verdomde bout op moment vastzetten.
Nu blok dicht en carburateurs terug... Wat is dat toch met die gaskabel... O, leuk, blijkt half door te zijn. Naar de dealer maar weer. 3 dagen in de wacht. Na 3 dagen ophalen: "Huh? Gaskabelset??? Die is helemaal niet besteld! Maar je bent deze week de derde al met dit verhaal, dus ik vermoed dat we in ons netwerk een probleempje hebben." Ja, heb ik wat aan, nogmaals 2 dagen wachten.
Gaskabelset binnen dus weer verder. Alles gemonteerd, blijkt de choke te blijven hangen, hoe kan dat nou weer... Jawel hoor, geknikt ter hoogte van het balhoofd. (dat probleem bleek al veel langer op de loer te liggen, gezien de kale plekken op de kabel op die plaats- routing niet goed?) Die moet morgen besteld gaan worden. Wordt dus op zijn vroegst ook weer donderdag.
Al met al gaat dit nu al 3 weken zo, wat een ellende en dan moet je er ook nog eens zulk weer bij hebben!
Still to do: Koppelingsmodificatie, ruimen van de oliekanalen volgens KTM950.info, oliesproeier checken/vergroten, stalen drukstift plaatsen, waterpompasmodificatie en uitspoelen van het koelsysteem. Zou misschien wat sneller kunnen, maar ik leg het onderblok niet open voordat hij van boven dicht is, en ik ga zoals hij er nu bij staat al helemaal niet met een waterslang in het rond staan spuiten om het koelsysteem schoon te spoelen.
Voor de zomer echt toeslaat zal hij toch wel klaar zijn... Hoop ik toch... _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000.
Laatst aangepast door Harry op Di, 27 Mrt. 2012, 14:30, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
cappie

|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 9:30 Onderwerp: |
|
|
Ik wacht ook al een week op onderdelen,ik dacht bestel bij KTM team west in duitsland gaat lekker vlot niet dus!! _________________ KTM 950 S Adventure 2003 |
|
Naar boven |
|
 |
Booom
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 10:44 Onderwerp: |
|
|
Balen komt mij ook bekend voor. Niet alle goede spullen in huis.
Goede dealer heeft dat natuurlijk wel, en daar betaal je ook voor.
Succes. en het blijft een geweldige motor. _________________ Grt Marc
lc8 adventure 2004 |
|
Naar boven |
|
 |
Wietse
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 11:02 Onderwerp: |
|
|
haha, wat een bekend verhaal... Ben ook met een (erg) grote beurt bezig, maar als de boel toch zover open ligt dan kan dit nog en dat nog etc.
Ik zit zelf ook al 3 weken zo, wachten wachten.
Heb een momentsleutel besteld voor de kleine waardes 5 t/m 25 (grote waardes had ik al). En eindelijk afgelopen zaterdag pakketje binnen (Yes) zondag motor klaar.... Nee dus, krijg ik vorkolie geleverd . Weet niet wat het niveau is bij de inpak afdeling maar motorolie verwarren voor een momentsleutel gaat wel erg ver.
Nu dus nog een week wachten voor de 950 klaar is....
PS. Je beschrijft wel weer bekende kwalen, geknikte shoke heb ik in het verleden ook al moeten verhelpen. Ben erachter gekomen dat de geleiding om het balhoofd aardig precies komt in combinatie met de gaskabels i.v.m. stuuruitslag, ff op letten. |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 14:23 Onderwerp: |
|
|
Ha, ik ben gelukkig dus niet de enige waar het zo loopt! GOEDE LC8-dealers hebben we hier niet maar ik kan het zelf en vind het ook echt leuk om te doen. De enige keer dat een dealer mij ziet, is als ik een specifiek onderdeel nodig heb (en dat niet meteen op Ebay kan vinden). Alleen dat iedere keer moeten wachten is zoooo frustrerend... Maar zodra ik de eerste meter weer rij ben ik dat alles ook weer vergeten hoor! Ik kan me ook geen leukere motor indenken dan de Adventure!
Inderdaad gaat het om veel bekende kwalen, ik had ook al bedacht dat ik extra alert moet zijn op de loop van de kabels, zeker nu alles er nieuw op komt.
Maarre... olie in plaats van een momentsleutel??? Dat is wel erg knullig ja... Hebben ze niet verder gekeken dan de eerste twee letters daar?
Dank voor het meeleven en ook alle anderen waarbij het tegen loopt, sterkte!  _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 14:57 Onderwerp: |
|
|
Ik wacht alweer tweeenhalve week op een simpel waterpomp-keringkje. Bij verse KTM-dealer Vos-Oss staat het ding dus al 2,5 week in bestelling.
Dat was initieel 'kan een dag of 3-4 duren'.
Werd daarna 'we konden nog niet bij KTM bestellen, want we zijn net dealer'.
Daarna 'voor zulke kleine orders moeten we boetebedragen betalen, maar ik heb het besteld'. Nou, dat laatste nieuws is alweer een aardige tijd geleden.
Nou, ik hopen dat er een fatsoenlijke lokale KTM-dealer zou komen, maar dit gaat zo niks worden. Dat er wat aanloopproblemen zijn kan best ooit voorkomen, maar ben dan pro-actief en licht me in in plaats van dat ik weer voor de zoveelste keer zelf moet bellen. Nouja, ik had het eigenlijk kunnen weten; na een eerdere bestelling die ik daar plaatste was ik ook weer even genezen van de Vos-Oss omdat het toch allemaal een stuk langer duurt dan elders en het meestal nog duurder is ook nog. 't is alleen zo verleidelijk he, een dealer waar je even in de lunchpauze of na het werk langs kunt rijden.
Tsja, en omdat ik de Vos niet vertrouw vorige week dinsdag nog maar bij Verpalen dubbel besteld. Die stuurden keurig netjes en snel op, 't was alleen het verkeerde dingetje.
Nouja, kan gebeuren, dan nog maar een envelop op de bus. En die had er vrijdag al moeten zijn, maar de brievenbus blijft leeg. Verpalen beweert dat ze 'm gepost hebben, en ik geloof Verpalen wel. Envelop zwerft dus ergens bij PostNL rond. Gloeiendegloeiendegdvr.
Dat miezerig k*tkeringkje zorgt al voor 2x zoveel stilsta-tijd dan het eigenlijke sleutelwerk. Ik word er helemaal diep verdrietig van. 't is dat ik tot 18.00 uur moet werken, anders sprong ik op de motor en haalde ik dat ding gewoon op. |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 19:44 Onderwerp: |
|
|
mm ja, ik heb daar eigenlijk nooit last van:
Ik bekijk wat ik wil doen (RTFM ...)
bestel de juiste spullen via een e-mailtje met bestelnummers (van de microfische online) naar mijn locale KTM (cross)dealer
meetsal 3 dagen later telefoontje dat het binnen is, -> ophalen
en dat ga ik aan de slag.
Natuurlijk vergeet je wel eens wat, das lastig. En gereedschap: tja, dat moet je natuurijk wel hebben: hoewel een beetje creatief zijn (met bijv een bitje in een bithouder of in een sleuteltje) soms nodig is.
Alleen bijv de stelplaatjes, dat kan je niet plannen.
en natuurlijk gaat er wel eens wat fout: Niet te zuinig onderdelen bestellen helpt wel (bestel een kitje, bestel ook de pakking etcetc..)
Als je iedere keer 1 ding bestelt en dan pas door gaat naar het volgende punt, dan kan het wel lang duren natuurlijk. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 20:19 Onderwerp: |
|
|
Mjah, dat had ik ook braaf gedaan, inclusief even dingen als een passend bougiesleuteltje maken enzo. Duurde inderdaad een krap werkweekje.
Magoed, ik moest zonodig de boel niet 100% goed in elkaar zetten.
Fout 1: ik besloot om de kering maar stuk te maken ipv het lagertje omdat dat het goedkoopste en makkelijkst te verwijderen onderdeel leek te zijn. Ik had immers ook het lagertje via de binnenschaal eruit kunnen tikken; de keerring was dan wel heel eruit gekomen. Dat lagertje had ik waarschijnlijk gewoon bij de industrietoko op de hoek kunnen halen, en hoppa, verder met knutselen. Maar ach, 3 dagen vertraging, die vul ik dan wel met andere klusjes. Oliedrukveertje, HID-setjes, bla.
Fout 2: in plaats van bij mijn normale adres (Hannamax) bestellen meende ik een dag transport te kunnen winnen door het keringkje bij de lokale dealer te bestellen en het dan even op te pikken.
Verpalen die de verkeerde keerringen opstuurt en de daarna verstuurde envelop met juiste spullen die nu waarschijnlijk ergens in de sloot ligt ofzo is wel weer heel veel pech. En daar heb ik behoorlijk stevig de balen van.
't zal er wel niet van komen dat ik zondag op de KTM bij de sleuteldag ga zijn. :( |
|
Naar boven |
|
 |
|
|
berichten van de laatste 24 uur
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Je mag niet stemmen in polls Je mag geen attachments plaatsen in dit forum Je mag bestanden downloaden in dir forum
|