Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
ivanbase

|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 17:32 Onderwerp: Radventure |
|
|
beetje veranderd...
Beschrijving: |
|
Bestandsgrootte: |
320.48 KB |
Weergegeven: |
580 keer |

|
|
285.86 KB |
581 keer |

|
|
389.32 KB |
561 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
|
Naar boven |
|
 |
Rob Motard

Geregistreerd op: 16-12-2009 Berichten: 839 Woonplaats: voorshoven (neeroeteren)
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 17:48 Onderwerp: |
|
|
Hoe zijde daar op gekomen en waarom? had ge stukken aan de originele kuip?
die zijkuip is da gewoon afgezaagd of hoe?
zou mss nog wel vet zijn om en de lamp van de ktm enduro op te bouwen
_________________ Waar een wil is, is een weg... En waar geen weg meer is, is een KTM Adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 18:08 Onderwerp: |
|
|
Ziet er nog wel ok uit
_________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Di, 27 Mrt. 2012, 19:12 Onderwerp: |
|
|
eh, ja hoe ben ik daarop gekomen?
zat al een jaartje in men kop om de adv wat meer radicalere look te geve,
omdat ik de koplamp echwel lc8 vind had eerst het lamphuis van de superduke 2007/heden in gedachten, had ik al ns een offerte voor laten maken bij verpalen.. maar is er nooit van gekomen.
dan na lang zoeken naar foto's en info van diverse koplampen van de superduke, duke, sm, se... vond ik toch de barbapappalamp het mooist staan bij deze tuffer..
wat de doorslag heeft gegeven om niet voor de SE lamp te kiezen was het feit dat veel mannen van de se hun lamp van de voorvork afwillen omwille van de wendbaarheid offroad en alsnog voor een kopkuip ala adv kiezen om het eraf te krijgen.
dus waarom zou ik er alles dan opwillen??? alhoewel ik getwijfeld heb, want ik vin de look van de SE super(kwijl)
vooral omdat ik het jammer vind van de adventure dat je voorvork zoveel achter de kuip verstopt zit en laat ik dat nu het mooste onderdeel aan de moto vinden.
nu was de vernis van mn zijpanenelen aant' afblotten (2de set reeds!) en was de moment aangebroken om men winterblues weg te werken
dus alles eraf vanvoor om een zicht te krijgen wat ik ermee ging doen...
alle electro (stekkers, kabels, relais en sensors) heb ik losgehad want daar begon her en der corrosie op en in te komen, zuivergemaakt en met contactspray behandeld. daarna alle verbindingen met zelfvulcaniserende tape verstevigd.
dan alles voor en rond het luchtfilterhuis verplaatst zodat het netjes is weggewerkt.
en dan terug beginnen opbouwen.. eerst het kopframe, daarvan die twee lippen voor het roostertje vooraan afgelepen/vijld
dan 3 beugeltjes gemaakt om de ori koplamp bovenaan en aan de zijkanten te bevestigen aan het kopframe.
dan voor de teller nog twee beugeltjes gemaakt voor bevestiging in de ori ophangrubbers op het kopframe
voor de verstralers had ik reeds de beugels dus dat was makkelijk...
voor den toeter heb ik een beugeltje gemaakt dat ie linksboven de radiator past.
voor de zijpanelen vorm te geven heb ik op de comp. met paint een vorm over mijn naakte adv gezet in de vorm zoals ik ze hebben wou...
die vorm overgetekend op een stuk ondervloerisolatie (witte flex foam) en dan gepast en gekeken wat hetbeste leek.... de dremel met slijpschijfje in de zijpanelen gezet en vormgegeven...
de panelen geschuurd en gespoten.. klaar!
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 1:39 Onderwerp: |
|
|
Ben blij dat jij het niet begrijpt mr wheely wannabee
|
|
Naar boven |
|
 |
Daan

|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 8:54 Onderwerp: |
|
|
Ziet er woest uit,
doet me aan zo'n streetfighter denken
vraagje, zie je nou ook wat door dat spiegeltje?
ik heb er over gedacht om zulke ook op mijn brommer te zetten,
zodat ik niet telkens als ik het terrein in ga m'n spiegels er af moet schroeven.
of zit je domweg alleen maar tegen jezelf aan te kijken?
en waar heb je hem vandaan?
_________________ Groet Daan (LC8-Junkie).
(voorheen 950 S/990 S adv/ SMR 950/ Superduke totaal 150.000km)
En nu (weer) KTM 950/S adv |
|
Naar boven |
|
 |
StevenD

|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 10:05 Onderwerp: |
|
|
Kom je zondag ook naar verpalen?
Dit wil ik graaaaag eens real live zien! top hoor! dit is precies waar ik ook al een tijdje mee bezig ben Menzen ga zo dooooooor!
_________________ Go!!!!!!
Ready to race - the adventure collector. |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 11:19 Onderwerp: |
|
|
@daan, thx... was een leuk projectje, ik wou iets apart en ruig... da's wel gelukt vin'k. of het mooi is zullen de meningen verdeeld zijn... laat dat nu net de bedoeling zijn...anders reed iedereen op zo'n gedrocht en dan was er ook niets aan he.
same here ivm de spiegel, omwille van het breukgevaar heb ik het ik een tijd terug ns een setje goedkope bar-end mirrors gekocht bij gsm in beringen, die kan je ook gewoon op internet kopen... merk weet ik niet meer zeker maar denk dat t booster was....maar ze worden door verschillende merken geleverd... in het setje zit er een adapter voor in het stuureind (soort bus met een conishe klem) die heb ik er gewoon afgewrikt zodat de spiegelklem om het stuur past ipv ernaast... diameter is hetzelfde.
wat de zichtbaarheid betreft... niet zoals een normale set spiegels natuurlijk, maar ik kan er onder mijn arm/langs mijn torso kijken om te zien wat er achter me gebeurt en da's voldoende voor me voor snel/weggebruik en als ik m omhoog knik kan ik offroad rechtstaand ook kijken... niet scherp natuurlijk maar genoeg om te zien of je collega nog bij je is of de boswachter je niet volgt :p...
goeie klapspiegels zijn idd beter maar dan zie je offroad niks... tja ik ben het nu gewend met spiegel icm over de schouder kijken voor de dode hoek en voor mij werkt het.
|
|
Naar boven |
|
 |
Benny

|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 11:40 Onderwerp: |
|
|
Mooi werk !
_________________ mvg Benny
SM 950 |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Wo, 28 Mrt. 2012, 11:40 Onderwerp: |
|
|
@ steven. euh nee normaal niet, ik had er wel aan gedacht omdat ik nog een klein onderhoud moet doen. en dat opengewerkt blok bekijken intresseert me ook... mmmm ik ga het ns bekijken vandaag... laat nog wat weten.
jij bent ook bezig met zoiets? cool... wat had jij in gedachte dan?
er is zoveel keus dat het moelijk is de goeie basis te kiezen dus dacht ik uiteindelijk zoveel mogelijk te werken met wat ik had en dan kijken waar ik uitkwam... en t'is goed. goed is goed. dus tja,
wat ik wel heel brut vindt is zo'n grote ronde trailtech 8" racelamp! vet spul man! maar die komt op de voorvork en heb een vergelijk gelezen van iemand die zo 3 verschillende lampen had getest op adv... een acerbis endurolamp vierkant... handelbaarheid goed maar weinig licht, dan een trailtech 8" super licht maar zwaar op het stuur. en dan de ralleye setup en dat kwam voor hem het best eruit... zal ns kijken dat ik de link nog vindt.
waar ik ook mee in m'n kop zat was: in het ori kopframe kopframe zoals ik gedaan heb ipv de originele ktm lamp een ronde hella h4 lamp (die stoppen ze in de traitech om m straatlegaal te maken. met regeling zoals de traitech set-up... ook zelf te maken....
hav fun!
|
49.67 KB |
10562 keer |

|
|
140.34 KB |
583 keer |

|
|
116.56 KB |
570 keer |

|
|
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 29 Mrt. 2012, 3:05 Onderwerp: |
|
|
ivanbase schreef: | Ben blij dat jij het niet begrijpt mr wheely wannabee  |
maar ik begrijp je wel alleen ik zou er zelf zo kaal niet mee rijden
|
|
Naar boven |
|
 |
african

Geregistreerd op: 19-6-2006 Berichten: 274 Woonplaats: tussen emmelle en oemelegoem
|
Geplaatst: Do, 29 Mrt. 2012, 8:19 Onderwerp: |
|
|
mr wheely schreef: | goed ieder zijn smaak eeejjjjj  |
ivanbase schreef: | Ben blij dat jij het niet begrijpt mr wheely wannabee  |
Hmmm, nog effe, krijgen we dan ook een 'vrienden' en een 'vind ik leuk' button...?
En wordt daaraan afgemeten hoe populair je bent...
Je hebt een standaard motor aangepast, sommigen zullen nu één keer de originele mooier vinden. Als jij de jouwe mooier / beter / geschikter vind, trek je je daar toch geen bal van aan...
_________________ Greet's |
|
Naar boven |
|
 |
ivanbase

|
Geplaatst: Do, 29 Mrt. 2012, 10:29 Onderwerp: |
|
|
@ african... grappig facebookverhaaltje.
zoals ik zelf al zei "ik wou iets apart en ruig... da's wel gelukt vin'k. of het mooi is zullen de meningen verdeeld zijn... laat dat nu net de bedoeling zijn...anders reed iedereen op zo'n gedrocht en dan was er ook niets aan he."
anderzijdes heb ik wel plezier aan mensen die ook "out of the box kunnen / durven denken waaroor je met dit soort projectjes dan wel weer een nuttige discussie krijgt en tips kan uitwisselen.
dus het interesseert me inderdaad geen bal wat de rest ervan vindt.
alleen...
sommige mensen moet ik nu nu eenmaal niet! vooral diegenen met veel blabla en gene boemboem en dan hoef ik niet te zwijgen... toch...
|
|
Naar boven |
|
 |
|