Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
hanske
|
Geplaatst: Wo, 21 Mrt. 2012, 20:23 Onderwerp: Afslaan na winterslaap |
|
|
Omdat het zonnetje weer vollop schijnt leek het me de hoogste tijd mijn "mooi weer vriend" uit zijn winterslaap te halen. De accu heeft buiten de brommer overwinterd aan de druppellader. Na montage van de accu sloeg de motor redelijk vlot aan op de choke. Nu komt het probleem, hij loopt ook alleen maar op de choke. Als ik maar enigzins aan de gashendel kom slaat de motor direct stil met een klap. Zelfs na enige minuten draaien op de choke (koelwater temp. een paar streepjes) kan ik deze er niet geheel vanaf zetten, hooguit een beetje minderen. Waar moet ik het gaan zoeken? Carburatie of brandstofpomp? Laatst genoemde is volgens mij nog de eerste en originele pomp.
Het gaat hier om een 950 SM modeljaar 2006, 50.000 heerlijke kilometertjes gelopen. Motor is voor de winter goed lopend weg gezet en had zeer recent een grote beurt genoten.
Tips (als ook donaties ) welkom. _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
wtr500

|
Geplaatst: Wo, 21 Mrt. 2012, 20:56 Onderwerp: |
|
|
Heb hetzelfde probleem. Naja, bijna. Brandstofpomp durf ik uit te sluiten. Ga binnenkort even het e.e.a. vervangen. Brandstoffilter, carburateurs schoonmaken, nieuwe bougies...naja...als het dan nog niet over is, dan zie ik wel weer verder. In jouw geval zou ik eens beginnen met de carb's schoon te maken en wat forte erin. Een aangezien je de carb's er toch af hebt dan, effe nieuwe bougies erin draaien.... _________________ www.rally-motor.nl / Husaberg FE 450 2012 |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 21 Mrt. 2012, 20:58 Onderwerp: |
|
|
Van de benzine in de vlotterbakken van de carburateurs willen de lichtere bestanddelen nog wel eens vervliegen bij lange tijd stilstand. Als mijn LC4 een maand stilstond was-ie met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen tenzij je eerst eventjes de vlotterbak aftapte.
Als-ie wel start op choke en je kunt ermee rijden, dan zou ik dat eerst eens doen. Als het na een krap kilometertje nog niet opgelost is dan pas verder kijken.
Dat ritje richting de dichtstbijzijnde benzinepomp laten gaan en je tank vullen met verse benzine is zowiezo ook geen slecht plan. |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Wo, 21 Mrt. 2012, 23:23 Onderwerp: |
|
|
Alvast bedankt voor het meedenken, het punt is dus,
*-Motor start direct op de choke,
*-Blijft zelfs na het warmdraaien niet lopen zonder choke,
*-Aan de gashendel komen betekend DIRECT afslaan met een luid "TAK" geluid.
Het lijkt mij duidelijk dat hij een te arm mengsel krijgt, kunnen sproeiers door stilstand vervuilen cq dicht gaan zitten???
Ik had graag nog meer tips. _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
DaBit
|
Geplaatst: Wo, 21 Mrt. 2012, 23:52 Onderwerp: |
|
|
Kan wel ja...
Toch denk ik nog steeds dat het een stuk beter gaat tegen de tijd dat er verse benzine in je vlotterbakken zit.
Volgens mij zou je net bij de aftapschroefjes van de vlotterbakken moeten kunnen komen als je de rechtertank eraf hebt en dat rechter driehoekje. Maar ik zou eerst eens bij mijn eigen KTM moeten kijken of ik geen poep praat. |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 22 Mrt. 2012, 5:39 Onderwerp: |
|
|
DaBit schreef: | Kan wel ja...
Toch denk ik nog steeds dat het een stuk beter gaat tegen de tijd dat er verse benzine in je vlotterbakken zit.
Volgens mij zou je net bij de aftapschroefjes van de vlotterbakken moeten kunnen komen als je de rechtertank eraf hebt en dat rechter driehoekje. Maar ik zou eerst eens bij mijn eigen KTM moeten kijken of ik geen poep praat. |
je praat poep 950sm rechtertank  |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Do, 22 Mrt. 2012, 17:25 Onderwerp: |
|
|
Zo Wheely, was je al op op dat tijdstip (5:39) of moest je nog naar bed gaan. Wakker was je in ieder geval wel haha.
Het tank verhaal is bij een SM inderdaad net iets anders (uit 1 stuk) maar ik ben erg blij met meedenkers dus laat maar komen. Zijn de vlotterbakken inderdaad zo af te tappen??? Als dat het geval is zal ik eerst mijn tank en vlotterbakken leegmaken en voorzien van vers sap en een fuel system cleaner van Forté toevoegen. _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Do, 22 Mrt. 2012, 17:38 Onderwerp: |
|
|
Voor je alles op zijn kop gaat zetten , hoe oud is je benzine ?
Als je richting 3 maanden gaat durf ik met bijna 100 % zekerheid te zeggen dat je vergeten bent om een stabilisator toe te voegen.
Oude benzine ( en dat is "die schone " al heel snel ) is een ramp voor je carbs of je inspuitsysteem.
Ververs je tanken maar eens . Me maatje krijgt per jaar ongeveer 50 tot 100 buitenboord motoren met deze klachten. Speciale aandacht gaat uit naar zeefjes, kleine kanalen, sproeiers enz waar verslijmde benzine zit.
Carbs reinigen met ultrasoon ( http://www.youtube.com/watch?v=RXpc5fnIQCA )
Hedendaagse benzine is niet meer stabiel. _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
hanske
|
Geplaatst: Do, 22 Mrt. 2012, 19:34 Onderwerp: |
|
|
Zojuist een technisch adviseur (verkopertje dus) van Forté aan de telefoon gehad en die vertelde hetzelfde verhaal, huidige benzine's ouder dan 3 maanden gaan vergommen en verslijmen. Alles aftappen, verversen en Forté fuel system-cleaner toevoegen en het probleem zou zomaar opgelost kunnen zijn. Dit weekend maar eens proberen, mijn grasmaaier zal ik dan ook maar een zelfde behandeling moeten geven ben ik bang voor.  _________________ ~ Het zijn niet de wegen die je gaat, het zijn de sporen die je achterlaat ~ |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

|
Geplaatst: Do, 22 Mrt. 2012, 20:24 Onderwerp: |
|
|
hanske schreef: | Zo Wheely, was je al op op dat tijdstip (5:39) of moest je nog naar bed gaan. Wakker was je in ieder geval wel haha.
Het tank verhaal is bij een SM inderdaad net iets anders (uit 1 stuk) maar ik ben erg blij met meedenkers dus laat maar komen. Zijn de vlotterbakken inderdaad zo af te tappen??? Als dat het geval is zal ik eerst mijn tank en vlotterbakken leegmaken en voorzien van vers sap en een fuel system cleaner van Forté toevoegen. |
speciaal vroeg opgestaan  |
|
Naar boven |
|
 |
highrider

|
Geplaatst: Do, 22 Mrt. 2012, 21:33 Onderwerp: |
|
|
Hanske , welk merk reiniger je erin gooit is worst.
Net zoals welke welk merk stabilisator.
Kijk beter naar de inhoud van de flesjes en benodigde hoeveelheid voor gebruik .
Bardhal flesje is goed voor 250 ltr brandstof
Wyns flesje is goed voor 70 ltr brandstof
Kosten hetzelfde per fles  _________________ Nog steeds 750 ST zal het ooit een KTM worden. Ja per 16-06-2008 een mooie oranje erbij. |
|
Naar boven |
|
 |
|