lc8.nl Forum Index
  Picture Gallery   •   FAQ  •  Zoeken   •   Gebruikerslijst   •   Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Inloggen

Achterband vervangen probleem
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie     lc8.nl Forum Index -> Werkplaats berichten van de laatste 24 uur
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dr_Bean
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 16:19    Onderwerp: Reageer met quote

? "Rear" betekend gewoon 'achterband' en "front" voorband... heeft niets met de draairichting te doen.

De draairichting pijl moet altijd zo staan dat ie met de rotatie van het wiel meedraait. Dus bovenaan het wiel naar voren wijzend.

-Wim--

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
-Wim-- schreef:
Hey Bert,

Spring eens binnen, dan jaal ik die band zo van je velg.

Groeten,
Wim

Wim, vertel eens hoe je die er dan afJaald? wij zijn wel benieuwd!

Ik heb een bandenmachien staan smiley2
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Freebert

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 21:53    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
? "Rear" betekend gewoon 'achterband' en "front" voorband... heeft niets met de draairichting te doen.

De draairichting pijl moet altijd zo staan dat ie met de rotatie van het wiel meedraait. Dus bovenaan het wiel naar voren wijzend.

Yes! Na meer dan 15 jaar bandenwissels leer ik dus zoiets bij...het kan dus soms echt wel makkelijk zijn.
Wel blij dat de band er correct opstaat, want ik zag er niet echt naar uit om die band weer te moeten breken.

Een bandenmachine Wim! Ok, volgende keer kom ik langs als je niet te ver woont. Waar in't Antwerpse juist?
Ik heb je raad trouwens opgevolgd en een semi-nop gelegd ter voorbereiding op de endurofun-rit nu zaterdag. M'n schouder doet nog wat zeer van de vorige keer.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
-Wim--

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:

Een bandenmachine Wim! Ok, volgende keer kom ik langs als je niet te ver woont. Waar in't Antwerpse juist?
Ik heb je raad trouwens opgevolgd en een semi-nop gelegd ter voorbereiding op de endurofun-rit nu zaterdag. M'n schouder doet nog wat zeer van de vorige keer.

Hey Bert,

Ik woon in Zwijndrecht.

Ik hoor het wel.

Cya
Naar boven
Dr_Bean
Site Admin

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

-Wim-- schreef:
Dr_Bean schreef:
-Wim-- schreef:
Hey Bert,

Groeten,
Wim

ja, en vooral de pers-lepel daarvan is ideaal om de band effe van de velg los te drukken...
Band er afleggen is fluitje van een cent, daar heb je aan een machine niet veel extra (en vaak zijn die grote wielen alleen maar lastig op zo'n ding).

Benny

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

Freebert schreef:
Wim, bedankt voor 't aanbod. Waar woon je juist, dan kom ik volgende keer langs als het me weer eens niet lukt met die achterbgand.

Ik heb de veiligheidsrand wat minder dik gemaakt met m'n haakse slijper en heel de velg eens deftig gekuist. Het opleggen ging vanzelf, slechts 3 bar was nodig om de band over de rand te laten knallen.

Wat wel voor verwarring zorgt is de aanduiding van de REAR-pijl op de TKC80. Hoe moet ik die juist positioneren. Op de meeste banden staat "Front" aangeduid, en dan wijst de pijl in de draairichting naar de voorkant.

Cheers,

Bert

wat betreft die veiligheidsrand weghalen met de slijpmolen , je krijgt toch onbalans in de velg als je op goed geluk maar wat wegslijpt ?

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
Dr_Bean
Site Admin

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 23:05    Onderwerp: Reageer met quote

je moet toch balanceren. En die binnenband met ventiel is een stuk meer dan een randje alu. Natuurlijk moet je wel netjes slijpen: inderdaad wiel op een draai-ding (as inklemmen) en dan slijpen en draaien tegelijk
Freebert

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 23:09    Onderwerp: Reageer met quote

Benny schreef:
Freebert schreef:
Wim, bedankt voor 't aanbod. Waar woon je juist, dan kom ik volgende keer langs als het me weer eens niet lukt met die achterbgand.

Ik heb de veiligheidsrand wat minder dik gemaakt met m'n haakse slijper en heel de velg eens deftig gekuist. Het opleggen ging vanzelf, slechts 3 bar was nodig om de band over de rand te laten knallen.

Wat wel voor verwarring zorgt is de aanduiding van de REAR-pijl op de TKC80. Hoe moet ik die juist positioneren. Op de meeste banden staat "Front" aangeduid, en dan wijst de pijl in de draairichting naar de voorkant.

Cheers,

Bert

wat betreft die veiligheidsrand weghalen met de slijpmolen , je krijgt toch onbalans in de velg als je op goed geluk maar wat wegslijpt ?

Daar heb ik zo goed mogelijk op gelet en ik ben benieuwd naar de resultaten op de autosnelweg. Ik denk niet dat het weinige materiaal wat ik er (zorgvuldig) heb afgehaald zo'n impact gaat hebben op de balans.
Moest dit wel zo zijn gaat de velg dmv gewichtjes gewoon gebalanceerd kunnen worden.
Moest zelfs dat niet kunnen heb ik meteen een goede reden om een extra velg aan te schaffen. smiley
Naar boven
Benny

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 23:16    Onderwerp: Reageer met quote

mijn vriendin zou zeggen mannen en hun speelgoed.....alle redenen zijn goed om iets nieuws te kopen thumbsup

SM 950
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
demito

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 23:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wist niet dat een 990 velg en een 950 velg verschilde. Misschien kan dit dan toch interessant zijn: Een Brit op een 950 adv waar ik ooit mee door Marokko ben gebold had slechts over een lengte van 10 cm die rand weggeslepen en gemarkeerd. Precies daar duwde hij de band van de velg en dat ging behoorlijk vlotjes.

Combinatie van veiligheid en gemak me dunkt.

Take it for what it's worth.

T

-Wim--

Nieuw berichtGeplaatst: Zo, 18 Mrt. 2012, 23:25    Onderwerp: Reageer met quote

Dr_Bean schreef:
-Wim-- schreef:
Dr_Bean schreef:
-Wim-- schreef:
Hey Bert,

Groeten,
Wim

ja, en vooral de pers-lepel daarvan is ideaal om de band effe van de velg los te drukken...
Band er afleggen is fluitje van een cent, daar heb je aan een machine niet veel extra (en vaak zijn die grote wielen alleen maar lastig op zo'n ding).

Ik heb zo'n manuele machine staan van No-Mar, met de aangepaste clamps en een set spoonbars.

Ik heb het eerst geprobeerd met de standaard clamps, maar dat was idd. niet zo'n succes. Deze week moet ik nog een nieuw bandje leggen op mijn voorwiel. Ik had eigenlijk de meeste problemen om het ventiel door de velg te krijgen op die smalle Exell velgen. Zeker in combinatie met een nieuwe stijve achterband en zo'n extra dikke binnenband.
http://www.nomartirechanger.com/products/2
http://www.nomartirechanger.com/products/12
http://www.nomartirechanger.com/products/7
Naar boven
Freebert

Nieuw berichtGeplaatst: Ma, 19 Mrt. 2012, 0:50    Onderwerp: Reageer met quote

demito schreef:
Ik wist niet dat een 990 velg en een 950 velg verschilde. Misschien kan dit dan toch interessant zijn: Een Brit op een 950 adv waar ik ooit mee door Marokko ben gebold had slechts over een lengte van 10 cm die rand weggeslepen en gemarkeerd. Precies daar duwde hij de band van de velg en dat ging behoorlijk vlotjes.

Combinatie van veiligheid en gemak me dunkt.

Take it for what it's worth.

T

Dat is precies wat ik ook ga doen als mijn 'ingreep' geen tot weinig nut heeft bij de volgende bandenwissel! 't was een tip die ik op Advrider ook al had gevonden, dus blijkbaar wordt die truk wel meer toegepast.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    lc8.nl Forum Index -> Werkplaats Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

berichten van de laatste 24 uur

Ga naar: