Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 9 Mrt. 2012, 20:24 Onderwerp: Innovatieve tubeless wielen |
|
|
Voor wie er het geld voor over heeft maakt Acewell Kineo tubeless spaakwielen voor de adventure, in standaardmaten.
2300 euro en ze zijn van jouw
Heb trouwens geen banden (pun intended) met de fabrikant, dacht gewoon dat iemand er mogelijk iets aan zou hebben. _________________ Only fools follow rules
Laatst aangepast door Master of Disaster op Za, 10 Mrt. 2012, 0:00, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
Geplaatst: Vr, 9 Mrt. 2012, 21:42 Onderwerp: |
|
|
foto is toch geen ktm wiel ???? en tubeless velgen zijn er allang hoor voor de adventure |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Vr, 9 Mrt. 2012, 23:59 Onderwerp: |
|
|
Inderdaad geen KTM-wiel, wat niet wil zeggen dat het niet voor de adventure kan geleverd worden.
Vond het wel een elegante oplossing van de heren wielbedenkers. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
demito

Geregistreerd op: 25-8-2009 Berichten: 881 Woonplaats: Overijse
|
Geplaatst: Za, 10 Mrt. 2012, 0:20 Onderwerp: |
|
|
curieus hoeveel zo'n wiel weegt... _________________ Husqvarna 701 enduro
 |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Za, 10 Mrt. 2012, 10:48 Onderwerp: |
|
|
demito schreef: | curieus hoeveel zo'n wiel weegt... |
Zal inderdaad niet gering zijn, maar je spaart wel het gewicht van een binnenband uit. _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
tafella

Geregistreerd op: 18-2-2008 Berichten: 656 Woonplaats: Rotterdam
|
Geplaatst: Za, 10 Mrt. 2012, 13:01 Onderwerp: |
|
|
Veel geld om het plakken van een binnenbandje te voorkomen......
Voor zoveel geld liever safari tanks en dan nog geld over voor
Het Klim badlands pro motorpak.... (om maar eens wat te noemen ) _________________ KTM 990 Adventure-R 2010 (Verkocht!)
KTM 690 Enduro-R 2014 |
|
Naar boven |
|
 |
mr wheely

Geregistreerd op: 24-1-2005 Berichten: 3278 Woonplaats: sluis
|
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 11 Mrt. 2012, 9:33 Onderwerp: |
|
|
Amai, stevig prijsverschil!
Edit: toch niet, is maar voor 1 wiel dus, nog niet goed wakker  _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Zo, 11 Mrt. 2012, 14:37 Onderwerp: |
|
|
Tubliss velgband? Dan heb je ook geen echte binnenband meer nodig en dat is een stukje goedkoper... _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
Master of Disaster
Geregistreerd op: 23-3-2009 Berichten: 1157 Woonplaats: Wetteren
|
Geplaatst: Zo, 11 Mrt. 2012, 16:10 Onderwerp: |
|
|
Harry schreef: | Tubliss velgband? Dan heb je ook geen echte binnenband meer nodig en dat is een stukje goedkoper... |
Zou je dat durven gebruiken voor dagelijks gebruik? Snelweg enzovoort... _________________ Only fools follow rules |
|
Naar boven |
|
 |
Dr_Bean Site Admin

Geregistreerd op: 15-11-2004 Berichten: 6789 Woonplaats: Nijmegen
|
Geplaatst: Zo, 11 Mrt. 2012, 23:21 Onderwerp: |
|
|
mja...
Ik heb Tubeliss geprobeerd in de 690:
- Hier in NL werkt het best goed
- niet beschikbaar voor velgen >2.5 (officeel zelfs 2.15, maar 2.5 gaat wel)
- Op de marokkaanse stenen piste ging het echter helemaal NIET goed, alle tubeliss rijders op dag 2 LEK.
- snelweg: Denk dat dat wel moet kunnen, zie niet in wat daar nu echt het probleem van is. _________________ Dr_Bean |
|
Naar boven |
|
 |
Harry

Geregistreerd op: 12-5-2009 Berichten: 406 Woonplaats: Wemeldinge
|
Geplaatst: Ma, 12 Mrt. 2012, 12:44 Onderwerp: |
|
|
Tegen lekke banden helpt ook die dure velg niet... Net zo min als Tubliss!
Maar dat is ook helemaal de bedoeling er niet van. Met zo'n Tubliss kun je tubeless banden monteren, zonder daarvoor je wiel te moeten aanpassen. Rij je dan lek, dan kun je hem (bij normale lekkages) eenvoudig van buitenaf repareren met een prop. Het beschermt je dus zeker niet tegen lekrijden!
Integendeel, je hebt dan alleen nog maar je buitenband om je te beschermen tegen indringing en mist de extra laag die een binnenband uiteindelijk is.Tubeless rijden op stenige pistes zal dus alleen maar nadeliger zijn.
Als ik moest kiezen tussen een Tubliss en die wielen, dan zou ik het wel weten hoor! Maar voorlopig rij ik gewoon met normale (medium duty, zowel weg als offroad want ik heb nog steeds geen tweede set wielen... ) binnenbanden. _________________ 950Adventure S 2003, LC4 620SC Dakar Jacky Martens 1989 (verkocht), LC4 660 Rallye 2000. |
|
Naar boven |
|
 |
|